نخستین «کیوسک بانک» بانک مهر اقتصاد با تلاش متخصصین معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات این بانک، توسط مدیر عامل و معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک، رونمایی شد.
سیدمهدی حسینی معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک با بیان اینکه در دنیای امروز یکی از مهمترین ابزارهای مورد نیاز برای ایجاد رابطه میان مشتریان و بانک ها استفاده از کیوسک بانک است، گفت: این کیوسکها نیازمند برخورداری از یک سیستم مقاوم سخت افزاری و نرم افزاری با قابلیت ها و تجهیزات فراوان، متنوع و امن برای ارائه سرویسهای مختلف و متنوع به مشتریان هستند.
وی با بیان اینکه هزینه تمام شده کیوسک بانک تولید شده توسط متخصصین بانک مهر اقتصاد، معادل نیمی از هزینه خرید این دستگاهها در بازار است، عنوان داشت: انتظار میرود با فعال شدن و گسترش استفاده از این فناوری جدید بانکی، ضمن کم شدن حجم کار باجه ای شعب، از استهلاک دستگاههای خودپرداز نیز به میزان قابل توجهی کاسته شود که در صورت تحقق آن در هزینه ها و سرمایه گذاری، صرفه جویی قابل ملاحظه ای صورت گرفته است .
وی با اظهار اینکه نرم افزار و سختافزار این سیستم به صورت بومی توسط متخصصین فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک طراحی شده است، که در طراحی و عملکرد، نسبت به نمونه های مشابه خارجی متمایز است، افزود: به همین خاطر و بنا بر ضرورت نیاز به سرویسهای جدید، میتوان به سرعت ماژولهای جدید را در کیوسک بانک عملیاتی کرد به نحوی که مونتاژ آن برای استفاده در شعب سراسر کشور به راحتی امکان پذیر خواهد بود.
حسینی ارائه مانده لحظه ای انواع حساب ها، ارائه پرینت صورتحساب، امکان پرداخت قبوض توسط شناسه قبض و شناسه پرداخت و امکان درخواست صدور دسته چک جدید را به عنوان بخشی از خدمات ویژه کیوسک بانک عنوان کرد و ادامه داد: اطلاع رسانی در خصوص تسهیلات قابل ارایه بانک به مشتریان به صورت متن، صوت و پریینت، اطلاع از اسامی برندگان قرعه کشی، جستجوی شعبه بر اساس نام، کد شعبه و موقعیت جغرافیایی، ارایه خدمات مشاورهای در خصوص خدمات بانک به مشتریان ، اطلاع رسانی در خصوص نحوه خدمات مانند افتتاح انواع حسابها، محاسبه سود اقساط، نرخ ارز، سکه و خدمات ارزی از دیگر خدمات این دستگاه ها هستند.
وی دسترسی به اینترنت، خرید شارژ خطوط تلفن همراه اول، خرید شارژ بلیط مترو، هواپیما، اتوبوس و قطار، پرداخت فیش سازمان ها، ثبت خرید خودرو و ثبت نام دانشگاه، ارایه و دریافت نظرسنجی به صورت متن و صوت، ارایه انتقاد ها, پیشنهادها و نظرات مشتریان و سامانه پرسش و پاسخ را از دیگر قابلیت های این دستگاه اعلام کرد و گفت: در فاز اول، شعب مرکزی و سرپرستیها به کیوسک مجهز می شوند و به تدریج تا پایان سال جاری، تمامی شعب بانک در سراسر کشور تجهیز می شوند.
انتهای پیام