برای خدمت رسانی بهتر شرکت های بیمه گر، باید بر تخصصی عمل کردن آنها تاکید کرد، لذا تعداد آنها اهمیت نداشته و حتی می توان به منظور ارایه خدمات تخصصی بهتر، تعداد آنها را نیز افزایش داد.
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، از ضعف بیمه مرکزی برای نظارت بر عملکرد شرکت های بیمه ای انتقاد کرد و گفت: برای خدمت رسانی بهتر شرکت های بیمه گر، باید بر تخصصی عمل کردن آنها تاکید کرد، لذا تعداد آنها اهمیت نداشته و حتی می توان به منظور ارایه خدمات تخصصی بهتر، تعداد آنها را نیز افزایش داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول(poolpress.ir)، غلامرضا تاجگردون درگفت وگو با خانه ملت، درخصوص دلایل تعدد شرکت های بیمه گر درکشور،گفت:رشد شرکتهای بیمهای درکشور،ملاک افزایش سطح کیفیت نبوده، بلکه موضوع حائز اهمیت درمورد شرکتهای بیمه، ارتقای توانایی مالی آنها است.
نماینده مردم گچساران و باشت درمجلس شورای اسلامی افزود:برای خدمت رسانی بهتر باید به تخصصی عمل کردن شرکتهای بیمهگر توجه داشت،لذا تعداد اهمیتی نداشته و حتی می توان به منظور ارایه خدمات تخصصی بهتر،تعداد آنها را نیز افزایش داد.
وی همچنین درخصوص دلایل ناتوانی برخی شرکتهای بیمهای درعمل کردن به تعهداتشان نیز عنوان کرد: عدم نظارت دقیق بیمه مرکزی در فرایندهای گذشته باعث شده که شاهد بروز مشکلاتی باشیم که نمونه آن، ناتوانی بیمه” توسعه” درعمل کردن به تعهدات بود.
رییس کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: دلیل بروز مشکل برای شرکت بیمه “توسعه”،عدم نظارت مالی دقیق ازسوی بیمه مرکزی بود و همین موضوع باعث شد که این شرکت با چالشهایی مواجه شود.
به گفته این نماینده مردم در مجلس نهم، بیمه شخص ثالث یک بیمه کم سود و یا حتی بدون سود است، لذا اگر شرکتی تعهدات زیادی را برای خود ایفا کند با مشکل مواجه خواهد شد.
تاجگردون تصریح کرد: بیمه” توسعه” نقدینگی خود را در سایر فعالیتها استفاده کرد و در پرداخت خسارتها ناتوان شد، لذا دلیل بروز چنین مشکلاتی، ضعف نظارت بیمه مرکزی است.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس درخصوص تکلیف بیمه شدگان بیمه توسعه نیز گفت: تمام بیمه ها ۲۵ درصد سهم اتکایی نزد بیمه مرکزی دارند و بیمه مرکزی با این سهم، باید زیان ها را پرداخت کند. مابقی خسارت ها نیز از طریق فروش دارایی های بیمه توسعه قابل جبران خواهد بود.
انتهای پیام