مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اهدای لوح از معاون حقوقی و همچنین مدیرکل امور حقوقی و دعاوی این سازمان تقدیر کرد.

به دنبال کسب موفقیت سازمان تأمین اجتماعی در کسب عنوان دستگاه برتر در تعامل سازنده با دیوان عدالت اداری و همچنین کاهش ۲۰ درصدی پرونده‌های این سازمان در دیوان عدالت، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اهدای لوح از معاون حقوقی و همچنین مدیرکل امور حقوقی و دعاوی این سازمان تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول(poolpress.ir)، متن لوح تقدیر اهدا شده از سوی دکتر نوربخش به عبدالرحمن تاج‌الدین معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی بدین شرح است:
برادر ارجمند جناب آقای تاج‌الدین؛ معاون محترم حقوقی و امور مجلس سازمان
کسب عنوان برتر در تعامل با دیوان عدالت اداری در بین دستگاه‌های اجرایی‌ کشور و همکاری سازنده با این نهاد قضایی برای احقاق حقوق سازمان تأمین اجتماعی موفقیتی ارزشمند برای سازمان است که با تلاش و همت جنابعالی و همکاران محترمتان بدست آمده است.
ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات و زحمات شما و همکاران محترم، تداوم موفقیت‌های جنابعالی در تحقق اهداف عالیه سازمان و خدمت صادقانه را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.
همچنین متن لوح تقدیر اعطا شده به دکتر عمران نعیمی، مدیرکل امور حقوقی و دعاوی سازمان تأمین اجتماعی بدین شرح است:
جناب آقای دکتر نعیمی؛ مدیرکل محترم امور حقوقی و دعاوی سازمان
صیانت از حقوق سازمان تأمین اجتماعی در مراجع قضایی و کاهش ۲۰ درصدی پرونده‌های سازمان تأمین اجتماعی در دیوان عدالت اداری موفقیتی ارزشمند برای سازمان است که با تلاش و همت جنابعالی و همکاران محترمتان بدست آمده است.
ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات و زحمات شما و همکاران محترم، تداوم موفقیت‌های جنابعالی در تحقق اهداف عالیه سازمان و خدمت صادقانه را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.
گفتنی است سازمان تأمین اجتماعی در بین ۶۴ دستگاه اجرایی کشور به عنوان دستگاه برتر در تعامل با دیوان عدالت اداری و کاهش شکایات از سوی دیوان عدالت اداری معرفی شده و عملکرد این سازمان مورد تقدیر معاون حقوقی رئیس جمهور و همچنین رئیس دیوان عدالت اداری قرار گرفته است.
دیوان عدالت اداری بر اساس معیارهایی چون ارسال به موقع لوایح دفاعیه، حضور در شعب دیوان، اجرای احکام دیوان، کیفیت لوایح دفاعیه و کاهش دعاوی دستگاه برتر را انتخاب کرده است و این امر موفقیتی برای سازمان تأمین اجتماعی در مسائل حقوقی محسوب می‌شود.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=61886
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. حبیب اله صالحی گفت:

    مدیر کل محترم تامین اجتماعی استان هر مزگان
    برادر بزرگوار جناب اقای حیدری بلوکی
    با سلام و احترام
    پیرو مکاتبات و ایمیل های فراوان ارسالی نظر به اینکه علی رغم اینکه رای هیات حل اختلاف توسط دادگاه عمومی در دی ماه۱۳۹۱ به شعبه لاوان ارسال شده پس از سپری شدن این همه مدت منتج به حصول نتیجه که همانا اصلاح لیست بیمه بوده لذا انتظار دارم باعنایت به موارد مشروحه زیر و تقدیم مختصری از مستندات قانونی و گردش پرونده دستور فرمایید تسریع لازم صورت پذیرد
    ۱-براساس قسمت آخر ماده ۳۶ قانون تامین اجتماعی تاخیر کارفرما در پرداخت حق بیمه ویا عدم پرداخت ان رافع مسئولیت و تعهدات سازمان در مقابل بیمه شدگان نخواهد بود
    ۲-بر اساس قانون تفسیر شمول ماده ۳۶ قانون تامین اجتماعی به بیمه شدگان و رعایت ان توسط تامین اجتماعی پرداخت هر میزان حق بیمه یا حتی عدم پرداخت ان توسط کارفرما به معنای برخورداری بیمه شده از تمامی خدمات مورد تعهد و مسئولیت سازمان تامین اجتماعی میباشد( نظر تفسیری نمایندگان مجلس از ماده۳۶ قانون تامین اجتماعی بر اساس استعلام رئیس جمهور وقت و پاسخ رئیس مجلس)
    ۳-کارشناس درآمد وقت شعبه لاوان بر اساس ماده ۳۹ و۱۰۱ قانون تامین اجتماعی مکلف بوده ظرف مدت شش ماه از تاریخ دریافت صورت مزد و اسناد ومدارک شرکت پایدار پولاد پیشرو را مورد بازرسی قرار داده ودر صورت مشاهده نقص یا اختلاف یا مغایرت مابه التفاوت را از کارفرما وصول نماید که بر این اساس عمل ننمود ه چگونه ممکن است علی الرغم تعداد معین بیمه شدگا ن شعبه کارکرد کامل و یکسان بودن شغل در دو ماه از مدت زمان اشتغال جمع درآمد مشمول حق بیمه از سقف پرداخت به یکباره به حداقل کاهش یابد ومتوجه این موضوع نشده به هر حال اگر این اتفاق نمی افتاد شایسته تر بود
    ۴- در دی ماه ۱۳۹۱ دادنامه شماره۴۸۱۲/۹۱ اداره کار و اجرائیه شماره۲۱۸۷ صادره از دادگاه مبنی بر پرداخت حق بیمه در مدت اشتغال باحقوق ماهیانه۲۳۱۲۱۰۰۰ ریال به شعبه لاوان ابلاغ میگرد کارشناس در آمد شعبه مذکور بدون اطلاع از فرایند نحوه اجرای ارای هیات های حل اختلاف در تامین اجتماعی اقدام بهمحاسبه مابه التفاوت مبلغ حق بیمه طبق رای و پرداخت شده طی لیست مینماید به کارفرما ابلاغ تا خلاصه مبلغ بدهی قطعی میشود باتوجه به عدم پرداخت ازسوی کارفرما سپس طی نامه ای به شرکت نفت فلات قاره (کارفرمای شرکت پایدار پولاد ) بر اساس تبصره الحاقی به ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی ضمن ا ارسال تصویر رای دادگاه و دادنامه هیات اداره کارخواستار پرداخت از محل سپرده بیمه در وجه شعبه لاوان میگردد و شرکت مذکور هم چکی به شماره۰۱۰۰۳۴ و تاریخ دهم اسفند ماه ۱۳۹۲ به مبلغ۴۹۰۴۸۰۳۷ ریال عهده بانک تجارت شعبه سمیه غربی کد ۱۸۰ بابت درخواست حق بیمه معوقه حبیب اله صالحی از شرکت پایدار پولاد پیشرو صادر و دریافت میگردد سپس جهت اصلاح لیست بیمه با واحد در امد اداره کل مکاتبه مینماید و در امد اداره کل پس از بررسی اسناد و مدارک تازه متوجه میشوند که روش جاری اعمال شده سال مطابق دستور العمل ۵۰۰۰/۵۳۹مورخ۲۱/۰۶/۱۳۸۸ که قسمت هایی از آن دستور العمل طی رای وحدت رویه شماره ۴۳۷-۴۳۸ مورخ۱۹/۰۳/۱۳۹۳ هیات عمومی دیوان عدالت اداری باطل گردیده نبوده پس از حدود یک و نیم سال تاپایان سال ۹۲ شروع به مکاتبه با شعبه و شعبه با اداره کل و کارفرمای شرکت پایدار پولاد و شعب دیگر تامین اجتماعی مینماید تا تاریخ نگارش این نامه اگر گردش کار پرونده اینجانب به شماره بیمه ۱۰۳۱۶۴۳۱ را رویت فرمایید پس از سه سال دوندگی به نتیجه نرسیده و مشخص نیست چه مدت دیگر این فرایند بروکراسی نفس گیر طول خواهد کشید خدا میداند تا مادامی که اصلاحات لازم در لیست بیمه انجام نپذیرد از نظر شعبه ای که بازنشسته شده ام دستمزد اینجانب غیر متعارف شناسایی شده و تاکنون پس از گذشت ده ماه از بازنشستگی به علت تفاوت پانزده درصد در نرخ رشد دو سال آخر با نرخ رشد سالهای قبل این مشگل تاکنون برطرف نگردیده از انجا که مدت اشتغال اینجانب در شرکت پایدار پولاد قبل از دوسال آخر بوده و در لیست بیمه آبان ماه ۱۳۸۹ به جای مبلغ۲۱۲۱۰۰۰۰ ریال ۳۰۳۰۰۰۰ ریال و در خرداد۱۳۹۰ جای مبلغ ۲۳۸۹۱۰۰۰ ریال مبلغ۵۲۹۱۷۰۰ ریا ل درج نموده
    ۵- به نظر جنابعالی گردش کار مندرج در بند ۴ نامه با مستندات قانونی مندرج در بند ۱ تا ۳ مطابقت دارد از نظر حقوقی بخشنامه یا دستور العمل می تواند در شکل یا محتوا نافی قانون و آرا هیات عمومی دیوان عدالت اداری باشد آیا تفسیر قانون با قوه مقننه است یا واحد های اجرایی سازمان تامین اجتماعی پس از حدود سه سال دوندگی این نوع عمل کردن زیبنده یک سازمان عام المنفعه آن هم در نظام جمهوری اسلامی میباشد ایا این گونه اقدام کردن با شفافیت پاسخگویی تعهد و ارزشهای سازمانی که در هر کوی و برزن از ان دم میزنند سازگاری دارد عزیزان ارزشها را میبایستی در تار و پود و سلولهای سازمان در عمل ان هم توسط ارباب رجوع حس و درک شود نه در پشت تریبون و مصاحبه ها ایا اگر اینگونه که عمل میکنید با شما عمل شود شایسته میپندارید
    باتشکر و احترام
    حبیب اله صالحی

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

تقدیر نوربخش از معاونت حقوقی سازمان تامین اجتماعی
تقدیر نوربخش از معاونت حقوقی سازمان تامین اجتماعی
تقدیر نوربخش از معاونت حقوقی سازمان تامین اجتماعی
تقدیر نوربخش از معاونت حقوقی سازمان تامین اجتماعی
تقدیر نوربخش از معاونت حقوقی سازمان تامین اجتماعی
تقدیر نوربخش از معاونت حقوقی سازمان تامین اجتماعی