نخستین گردهمایی سراسری سرپرستان مناطق و رؤسای شعب شرکت بیمه نوین در سال ۹۴ با هدف بررسی عملکرد شرکت در سال ۹۳ و تبیین اهداف سال جاری برگزار شد.
نخستین گردهمایی سراسری سرپرستان مناطق و رؤسای شعب شرکت بیمه نوین در سال ۹۴ با هدف بررسی عملکرد شرکت در سال ۹۳ و تبیین اهداف سال جاری برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار پول(poolpress.ir)، غلامعلی غلامی مدیرعامل این شرکت در این مراسم طی سخنانی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت هم اندیشی در چنین نشستهایی گفت: خوشبختانه تجربه برگزاری چندین دوره گردهمایی ادواری این امکان را برای شرکت فراهم کرده است که از ظرفیت تجربیات این چند ساله بهرهمند شویم چرا که هدف مشترک ما حرکت در مسیر رشد و تعالی شرکت است.
وی تصریح کرد: معمولا نشستهای ابتدای سال را برای تبیین برنامه و بودجه پیشبینی شده و هم اندیشی جهت چگونگی تحقق ارقام پیشبینی شده در بودجه و همچنین طرح خواستههای شعب و مدیران ستادی در همین راستا برگزار میشود و نشست دوم که در پایان شهریور ماه صورت میگیرد به بررسی و ارزیابی عملکرد شش ماهه و پیدا کردن فرصت برای بهبود مشکلات احتمالی برای دستیابی به اهداف پیشبینی شده است.
وی ادامه داد: به عنوان مدیرعامل شرکت اعتقاد بسیاری به الگوها و نظامهای روشمند در جهت ارزیابی رشد عملکرد و نتایج یک سازمان دارم چرا که اطمینان دارم این الگوها زمینهای بسیار مناسب برای شناخت و درک نقاط قوت سازمان و زمینههای قابل بهبود آن خواهد بود و بستر موفقیت نهادینه شرکت در گرو برخورداری از این شناخت و ارزیابی است.
غلامی با اشاره به لزوم مشارکت در تمام سطوح شرکت تصریح کرد: با توجه به اهمیت قابلیت اجرا و پیادهسازی برنامههای اجرایی شرکت از جمله بودجه ابلاغی به شعب بسیار ضروری است که رؤسای شعب در مراحل تهیه آن مشارکت داشته باشند چرا که درک و شناخت آنها از مسائل و ظرفیتهای موجود در استانها در اجرای این برنامهها بسیار حایز اهمیت است.
مدیرعامل بیمه نوین ضمن تاکید به اهمیت حرفهای شدن عملکرد شعب تاکید کرد: دغدغه ما در شعب تنها افزایش در میزان فروش نیست، تلاش و هدفگذاری ما حرکت به سمت فعالیتهای تخصصی از سوی شعب به عنوان یک بنگاه اقتصادی مستقل است. شعب به عنوان یک سیستم هوشمند باید توانایی مدیریت پرتفوی و ریسک خود را داشته باشند و با درک موقعیت خود در بازار منطقه خود تلاش کنند هم خود و هم شبکه فروش خود را به سطح حرفهایتری ارتقا دهند.
وی افزود: تجربه نشان داده که ماههای ابتدای سال به عنوان دوران طلایی برای کسب پرتفوی و سهم فروش در شرکت است که تاثیر بسیار بالایی نیز بر صورتهای مالی کل سال خواهد داشت و بر خلاف ماههای پایانی سال بخش عمدهای از حق بیمه صادره به عنوان درآمد ثبت خواهد گردید و بخش کمتری از آن برای اخذ ذخیره پذیرفته خواهد شد. پس شبکه فروش و مسائل آنها باید دغدغه اصلی مدیران و رؤسای شرکت باشد و این مهم توجه و برنامهریزی و دقت نظر مدیران ستادی و همکاری دلسوزانه رؤسای شعب را میطلبد.
غلامی در بخش دیگری از صحبتهای خود به برنامه راهبردی شرکت اشاره کرد و گفت: در این برنامه اهداف و چشماندازی تا سال ۹۸ برای شرکت با تمام جزئیات یک برنامه استراتژیک شامل چندین پروژه و برنامه عملیاتی برای دستیابی به اهداف تعیین شده در نظر گرفته شده است و از نقاط قوت این سند تدوین آن توسط افرادی از تمام سطوح شرکت و محصول بررسی و شناسایی خواستهها، توانمندیها و انتظارات موجود در شرکت است.
وی درخصوص لزوم اجرای این برنامه در شرکت تاکید نمود: اهداف، شاخصها و پروژهها در این برنامه طراحی شده و باید برای اجرای آن نیز خوشبین و همدل باشیم. شرکت در زمان موجود بیش از هر چیزی نیازمند تلاش بیشتر و همفکری و دلسوزی و مسئولیت پذیری مضاعف است.
رقابت غیرحرفهای و غیراصولی برخی شرکتها حتی برای به دست آوردن زیان
مدیرعامل شرکت در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد برخی شرکتها در بازار صنعت بیمه در مقایسه با نگرش موجود در شرکت بیمه نوین خاطر نشان کرد: زمانی که بحث افزایش نرخ دیه و انتقاد شرکتها به حق بیمه مصوب مطرح بود، ارائه تخفیفات ثالث توسط برخی شرکتها بارها نه تنها باعث آسیب زدن به شرکتهای بیمه شد بلکه موضع بیمه مرکزی و صنعت بیمه را هم تحتالشعاع قرار داد، با این عنوان که چطور میشود برای جذب بیشتر در یک رشته زیان ده این گونه نرخ شکنی و رقابت ناسالم کرد.
وی در این خصوص ادامه داد: باید قبول کرد که رقابت در این بازار بسیار بالاست و روز به روز هم شدیدتر میشود اما نباید فراموش کرد رقابت در بازار دارای اصولی است که متاسفانه گاهی برخی شرکتها برای به دست آوردن زیان هم حاضر به نرخ شکنی و رقابت ناسالم میشوند. خوشبختانه ما شرکتی هستیم که طبق اصول خود حتی برای کسب سود و سهم بیشتر در بازار حاضر نیستیم اصول و ارزشهای حرفهای و اخلاقی را نادیده بگیریم. استراتژی ما کنترل اثر سهم رشته ثالث در پرتفوی کل بود، چرا که توازن پرتفوی مناسب با کسب سود متداوم و نه کسب سود مقطعی به عنوان شاخص موفقیت برای ما درک می شود.
همزمان با این گردهمایی از مریم مطوف و ابوالقاسم قنبری رؤسای شعب قم و ساری به عنوان شعب برتر در رشته بیمههای عمر و سرمایهگذاری در سال ۹۳ از سوی غلامعلی غلامی؛ مدیرعامل، نصراله طهماسبی؛ عضو هیئت مدیره و ناهید عباسی؛ معاون فنی شرکت تقدیر شد. همچنین شعب قم به ریاست مریم مطوف، اجرایی مرکزی به ریاست بهزاد حسنی قاین، اردبیل به ریاست حسین میکائیل وند، بندرعباس به ریاست سید علیرضا حسینی و متعاقبا در ماههای پایانی سال رسول امیدی، ساری به ریاست ابوالقاسم قنبری، سبزوار به ریاست جواد صنعتی و یزد به ریاست سعید صمدیپناه نیز به دلیل عملکرد مناسب در دستیابی به تولید بیش از بودجه سال ۹۳ خود معرفی و با اهدای لوح تقدیر مورد تشویق قرار گرفتند.
برگزاری کارگروههای اداری و مالی، فنی، امور شعب، حقوقی و انفورماتیک با حضور معاونین، مدیران ستادی و رؤسای مناطق و شعب جهت بررسی مسائل و دغدغههای موجود برگزار و نتایج آن در پایان همایش طرح و مورد جمعبندی قرار گرفت.
انتهای پیام