هشدار بانک ملی به مشتریان: مراقب اطلاعات محرمانه خود باشید
بانک ملی ایران طی اطلاعیهای از مشتریان خود درخواست کرد مراقب کلاهبرداریهای الکترونیک بوده و در انجام امور مالی خود هوشمندانه عمل نمایند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس، روابط عمومی بانک ملی ایران در این اطلاعیه ضمن تأکید بر لزوم رعایت احتیاط در مورد پیامکهای ناشناس در زمینههایی نظیر برنده شدن جایزه در قرعهکشی و … آمده است: برای دریافت وجه در صورت عدم توانایی کار با خودپرداز، به هیچ عنوان کارت بانکی و رمز خود را در اختیار سایر افراد در صف انتظار خودپرداز قرار نداده و در صورت لزوم از افراد آشنا و قابل اعتماد کمک گرفته شود.
در اطلاعیه بانک ملی ایران با عنوان اینکه هرگز با درخواست افراد ناشناس مبنی بر انتقال وجه به کارت شما و دریافت آن موافقت نگردد، تأکید شده است: برای واریز وجه به حساب شما نیازی به حضورتان در کنار خودپرداز نیست و در بیشتر مواقع، افراد کلاهبردار چنین تقاضاهایی را میکنند. همچنین انتخاب زبان انگلیسی یا فارسی در خودپرداز، هیچ تأثیری بر ارائه خدمات بانکی ندارد و در صورتی که شخصی درخواست تغییر زبان دستگاه را نمود به او مظنون شده و با دقت بیشتری عمل کنید.
بانک ملی ایران در ادامه هشدارهای امنیتی خود، مشتریان را به باطل کردن سریع کارتهای بانکی مفقود یا سرقت شده حتی در صورت عدم موجودی حساب دعوت و تأکید کرد: رمز اول، دوم و کد CVV2 کارت، محرمانه است و لازم است از ارائه این اطلاعات محرمانه به دیگران خودداری و از نگهداری رمز در کنار کارت نیز اجتناب شود.
در عین حال اطلاعیه بانک ملی ایران با تأکید بر ضرورت هوشیاری مشتریان در خصوص کلاهبرداریهای اینترنتی ادامه داده است: لازم است آدرسهای اینترنتی که در آنها اطلاعات وارد میشود، به دقت بررسی شوند زیرا بسیاری از کلاهبرداریها با استفاده از آدرسهای بسیار مشابه آدرسهای اصلی صورت میگیرد. ضمناً مشتریان، اطلاعات کارتهای بانکی خود را در هیچ سایتی به غیر از سایت اصلی بانک وارد نکنند.
انتهای پیام