وی با تأکید بر مدیریت منابع و مصارف در شعب تابعه گفت: حمایت از کشاورزان خردهپا، استفاده از امکانات صندوق یکم سرمایهگذاری در بخشهای موجه تولیدی، توجه به حجم پول به عنوان مهمترین عامل در روند توسعه به جای نرخ پول و اصلاح فرایندهای کار به منظور تسریع در امور مشتریان، داشتن بازاریابی رابطه مند و افزایش سهم از منابع تجهیز شده در نظام بانکی و در یک کلام تأمین ۵۰۰ هزار میلیارد ریال نیاز مالی بخش کشاورزی در سال جاری از جمله مواردی است که باید مجموعه همکاران ستاد و صف در این خصوص اهتمام ورزند .
رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل بانک کشاورزی در سفر یک روزه به استان مازندران، از برخی شعب بانک و طرحهای اجراشده در این استان بازدید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار پول (poolpress.ir) به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، دکتر شهیدزاده ضمن بررسی عملکرد شعب بانک در استان انتظار از شعب را تشریح و در همایش رؤسای شعب بانک که در مرکز آموزش بابلسر برگزار شد،سخنرانی کرد.
شهیدزاده اضافه کرد: فرهنگ این بانک با مجاهدت و تلاش برای اجرای مأموریتهای اصلی عجین شده است و بعد از این نیز تلاش خواهد کرد با تفکر و تدبیر بیشتر حرکت و آسیب های وارده را حل و فصل کند تا در جایگاه برترینها قرار گیرد.
وی با اشاره به استعداد و تواناییهای همکاران بانک، تعداد شعب در اختیار و امکانات موجود در آنها ، حمایت بیبدیل دولت محترم از بانک در جهات مختلف از جمله تأمین سرمایه مورد نیاز برای آن در لایحه خروج از رکود گفت: وزیر محترم جهاد کشاورزی به دنبال بانکی قدرتمند با سرمایه مقتضی است به گونهای که بتواند بیشترین تسهیلات را در بخش کشاورزی اعطا کند و اعتقاد دارد به جز بانک کشاورزی، نهاد دیگری از عهده چنین کاری برنمیآید.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی با بیان این که سودآوری در بانک ها یکی از شاخصههای اصلی ارزیابی نظام بانکی است گفت: باید به دنبال اجرای برنامههاییباشیم تا با استفاده از امکانات بانکداری الکترونیک بتوانیم خدمات مورد نیاز مشتریان را ارایه و از این طریق ضمن افزایش میزان درآمد بانک، هزینههای مصروف در این خصوص را پوشش دهیم .
وی در ادامه، ضمن اشاره به بخشهای مختلف کشاورزی گفت: باید بررسی شود در چه بخشهایی و با چه نرخی تسهیلات پرداخت شود تا سودآوری بانک که مایه حیات سازمان است با مشکل مواجه نشود.
شهیدزاده با تاکید بر فرهنگسازی گفت: ارتباط با مشتریان باید در اولویت قرار گیرد و برنامه ریزی شود تا همکاران از زمان اخذ تسهیلات اعطایی تا تسویه دیون متصور از بانک در کنار مشتری باشند.
وی با بیان اینکه حمایت از بخش کشاورزی و فعالان تولید در این بخش مأموریت اصلی بانک است گفت: در این ارتباط باید در حوزه اعتباری، زنجیره های تولید مدنظر همکاران بانک در شعب تابعه قرار گیرد.
شهیدزاده به مشتری مداری و چگونگی حفظ مشتری در شعب اشاره کرد و گفت: از هم اکنون باید شرایطی را در بانک فراهم کنیم تا در وضعیت بعد از تحریم بتوانیم هم در بازار رقابتی، قدرت مانور و هم در بازار بینالمللی سهمی داشته باشیم و این مهم ممکن نخواهد شد جز اینکه براساس آیات خداوندی در قرآن کریم، تغییر مثبت و رو به تکامل را در دستور کار قرار دهیم.
وی با بیان اینکه نباید در گذشته متوقف شد گفت: باید از تجارب گذشته چراغ راهی برای آینده بسازیم و سیاستهای فعلی را برمبنای کار کارشناسی که نشأت گرفته از عقل و درایت و دانش است پیگیری کنیم و در مذاکرات، صلاح مشتری را با او در میان بگذاریم و مشاور امین او باشیم .
مدیرعامل بانک با اشاره به اینکه تعدادی از شعب برخوردار باید در بخشهای مختلف به ویژه در حوزه تجهیز منابع ، چنان فعالیت کنند که بانک بتواند در مناطق محروم نقش اثرگذار خود را در بخش کشاورزی به اثبات برساند گفت: با برنامههای ارائه شده؛ تمامی شعب تابعه، حرکتهای جدیدی را برای تجهیز منابع و بهمنظور خوداتکایی مالی آغاز کرده اند و به زودی شاهد روزهای اوج بانک کشاورزی خواهیم بود.
وی با تأکید بر مدیریت منابع و مصارف در شعب تابعه گفت: حمایت از کشاورزان خردهپا، استفاده از امکانات صندوق یکم سرمایهگذاری در بخشهای موجه تولیدی، توجه به حجم پول به عنوان مهمترین عامل در روند توسعه به جای نرخ پول و اصلاح فرایندهای کار به منظور تسریع در امور مشتریان، داشتن بازاریابی رابطه مند و افزایش سهم از منابع تجهیز شده در نظام بانکی و در یک کلام تأمین ۵۰۰ هزار میلیارد ریال نیاز مالی بخش کشاورزی در سال جاری از جمله مواردی است که باید مجموعه همکاران ستاد و صف در این خصوص اهتمام ورزند .
گفتنی است در این همایش علی اصغر محمدی مدیر شعب بانک در استان مازندران نیز ضمن ارائه عملکرد شعب تابعه اظهارامیدواری کرد: با تلاش مجموعه همکاران تا پایان سال جاری ، بتوانند انتظارات و خواستههای هیئت مدیره محترم بانک را به نحو احسن به مرحله اجرا درآورند .