وزیر دارایی یونان اظهار کرد که صعود ارزش یورو به رغم اینکه نشان می‌دهد اعتماد به ارز واحد اروپایی احیا شده، موجب نگرانی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس، یانیس استورناراس در مصاحبه‌ با شبکه تلویزیونی بلومبرگ گفت: نسبت به ارزش بالای یورو نگران هستم البته روی دیگر سکه این است که اعتماد به یورو با وجود صحبت در مورد احتمال خروج یونان و فروپاشی منطقه یورو، احیاء شده است.

ارز واحد اروپایی در ماه جاری به بالاترین سطح ۱۴ ماه گذشته در برابر دلار آمریکا رسید و همچنین در بالاترین سطح سه سال گذشته در برابر ین ژاپن قرار گرفت. این امر فروش کالا را برای صادرکنندگان اروپایی در خارج از این منطقه دشوار می‌کند.

استورناراس اظهار کرد که یوروی گران مشکلی برای یونان نخواهد بود زیرا بیشتر صادرات این کشور به داخل منطقه یورو انجام می گیرد اما در مجموع گران‌تر شدن یورو مشکل‌ساز خواهد بود.

نظر وزیر دارایی یونان خلاف دیدگاه لوک فریدن – وزیر دارایی لوکزامبورگ – است که صعود ارزش یورو را نگران‌کننده ندانسته و اظهار کرده که قوی‌تر شدن آن از واقعیت اقتصادی منطقه یورو پیروی می‌کند.

فرانسوا اولاند – رییس جمهور فرانسه – در پی صعود ارزش یورو از رهبران اروپایی درخواست کرده که نرخ مبادلات یورو را کنترل کنند اما آنگلا مرکل – صدر‌اعظم آلمان – با درخواست وی مخالفت و اظهار کرد که ارزش ارز‌ها توسط بازار مشخص می‌شود.

چهره‌های سیاسی دیگری مانند ژان کلود یانکر – نخست وزیر لوکزامبورگ – و استیون واناکر – وزیر دارایی بلژیک – نیز نسبت به نرخ بالای یورو ابراز نگرانی کرده‌اند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=518
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

نگرانی یونان از افزایش ارزش یورو!
نگرانی یونان از افزایش ارزش یورو!
نگرانی یونان از افزایش ارزش یورو!
نگرانی یونان از افزایش ارزش یورو!