روز یکشنبه جلسه شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی بیمه های بازرگانی به میزبانی بیمه ایران تشکیل شد.
روز یکشنبه جلسه شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی بیمه های بازرگانی به میزبانی بیمه ایران تشکیل شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول(poolpress.ir)، در جلسه شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی بیمه های بازرگانی که به میزبانی بیمه ایران و ریاست مدیرکل روابط عمومی بیمه مرکزی و با حضور مدیران روابط عمومی شرکتهای بیمه برگزار شده در راستای گسترش فرهنگ بیمه و افزایش تعامل رسانه ها با صنعت بیمه پیشنهاد جدیدی مطرح شده است .
بر اساس این پیشنهاد که در این جلسه مطرح شده است شرکت های بیمه با انتخاب دورسانه و ارتباط تنگاتنگ تر با این دو رسانه در راستای این هدف حرکت می کنند . مکانیزم تعیین رسانه ها برای تعامل بیشتر با هر شرکت نیز با با انجام قرعه کشی تعیین شده به گونه ای که دو رسانه که یکی قوی و دیگری ضعیف است سهم هریک از شرکتهای بیمه است و این رسانه ها موظفند ضمن پوشش اخبار صنعت بیمه، به طور ویژه اخبار شرکت بیمه مربوطه را انعکاس دهند. نکته دیگر اینکه در این جلسه اسامی رسانه ها در گوی ریخته شده و مدیران روابط عمومی با برداشتن اسامی دو رسانه سهم خود را به قید قرعه انتخاب کرده اند .ضمنا گویا مقرر شده مدیران روابط عمومی بیمه ها به فراخور عوامل انگیزشی نیز برای تشویق خبرنگاران در نظر گیرند.
این پیشنهاد در حالی در جلسه به تصویب رسیده که در گفت و گوی ایران و جهان با ۵ تن از مدیران روابط عمومی صنعت بیمه که در جلسه حاضر بودند از مکانیزم اجرایی آن تصویر واضحی در دست نیست و به نظر نمی رسد که این پیشنهاد مقبول رسانه ها باشد.
پیشنهاد قرعه کشی رسانه ها در بین شرکت های بیمه در حالی مطرح می شود که روابط عمومی بیمه مرکزی نیز در کنار این برنامه بحث آموزش خبرنگاران حرفه ای صنعت بیمه را نیز با یک دوره آموزشی سه ماهه در دست اقدام دارد .
اما در سالهای اخیر اهالی رسانه همواره از عدم تعامل برخی مدیران روابط عمومی شرکتهای بیمه گلایه داشتند و در موارد متعدد به همین علت امکان مصاحبه با مدیران شرکتهای بیمه را پیدا نکرده اند حال آنکه تعیین حیطه فعالیت برای رسانه ها ناممکن بوده و این نوع ارتباط رسانه ای مرسوم نیست.
به گزارش ایران و جهان، انتظار این است که صنعت بیمه با مشورت رسانه ها سعی در بهبود رابطه دوسویه کند و از هرگونه تصمیم مشابه در این زمینه پرهیز کند.
خبرنگاران حوزه بیمه حمایت از صنعت بیمه را وظیفه خود دانسته و از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذار نخواهند کرد.
انتهای پیام