رئیس اداره عملیات بازار فرابورس از پذیره نویسی ۱۶۸ میلیارد ریالی بیمه سرمد از روز سه شنبه ۲۴ بهمن خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس، بهنام محسنی با اعلام این خبر گفت: شرکت بیمه سرمد ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه اولیه دارد که ۲۳۲ میلیارد ریال معادل ۵۸ درصد آن از طریق موسسین و ۴۲ درصد باقیمانده معادل ۱۶۸ میلیارد ریال آن بوسیله پذیره نویسی از ۲۴ بهمن به مدت ۷ روز تامین می شود.
وی افزود: بیمه سرمد که در زمینه انجام عملیات بیمه ای مستقیم در انواع رشته های بیمه زندگی و غیر زندگی بر اساس پروانه فعالیت از سوی بیمه مرکزی و تحصیل پوشش بیمه های اتکایی فعالیت دارد دارای سه سهامدار حقوقی است که بانک صادرات ایران و شرکت سرمایه گذاری خوارزمی هر کدام با داشتن ۸۰ میلیون سهم مالک ۲۰ درصد سهام و موسسه همیاری غدیر با دارا بودن ۷۲ میلیون سهم مالک ۱۸ درصد سهام این شرکت هستند.
محسنی اظهار داشت: ۱۶۸ میلیون سهم شرکت بیمه سرمد به قیمت هر سهم هزار ریال از طریق شبکه کارگزاری های فرابورس پذیره نویسی می شود و متعهد پذیره نویسی شرکت تامین سرمایه امین است که به میزان ۲۰ درصد از کل سهام شرکت را متعهد شده است.
رئیس اداره عملیات بازار فرابورس در ادامه تاکید کرد: حداقل میزان خرید سهام برای اشخاص حقیقی ۵ هزار سهم و حداکثر ۱۰۰ هزار سهم و برای اشخاص حقوقی حداقل ۴۰۰ هزار و حداکثر ۴ میلیون سهم در نظر گرفته شده است و پذیره نویسی بیشتر از حداکثر تعیین شده منوط به تقاضای خریدار و موافقت هیات موسس است.
وی با اشاره به ممنوع بودن خرید سهام با استفاده از کد خرید گروهی “ددد” گفت: خرید سهام از طریق شبکه کارگزاری فرابورس ایران مستلزم وجود کد سهامداری فعال در سیستم شرکت سپرده گذاری مرکزی است و خریدارانی که کد سهامداری ندارند می توانند با مراجعه به یکی از کارگزاری های فرابورس نسبت به درخواست کد سهامداری اقدام کنند.
محسنی اظهار داشت: کارمزدها و هزینه های پذیره نویسی سهام توسط ناشر و بر اساس ضوابط سازمان بورس پرداخت می شود بنابراین خریداران تنها مبلغ هزار ریال را به ازاء هر سهم در پذیره نویسی پرداخت می کنند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=513
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

سهام بیمه سرمد از سه‌شنبه فروخته می‌شود
سهام بیمه سرمد از سه‌شنبه فروخته می‌شود
سهام بیمه سرمد از سه‌شنبه فروخته می‌شود
سهام بیمه سرمد از سه‌شنبه فروخته می‌شود