معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی از افزایش ۳۰ درصدی وقوع کلاهبرداری در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس، سرهنگ مهرداد امیدی در تشریح اقدامات این پلیس در حوزه کلاهبرداری گفت: طی ۱۰ ماهه گذشته، هفده هزار و ۳۵۳ پرونده با موضوع کلاهبرداری مورد رسیدگی قرار گرفت که منجر به دستگیری ۶ هزار و ۸۰۰ نفر و صدور قرار تامین قضایی برای آنان شد.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی، یادآور شد: بیشترین پرونده های کلاهبرداری به ترتیب در استان های تهران بزرگ، آذربایجان شرقی، البرز، اصفهان، مازندران و استان مرکزی تشکیل شده است.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی به شناسایی و انهدام اعضای یک باند کلاهبرداری در پاییز امسال خبر داد و افزود: اعضای این باند که ۳ تن بودند از طریق آگهی روزنامه ها، فروشندگان خودروهای خارجی را شناسایی و سپس با تهیه مدارک هویتی جعلی، چک تضمینی از بانک دریافت می کردند.

وی با اشاره به اینکه متهمان ارقام چک های تضمینی را تغییر می دادند، افزود: آنان چک های فوق را به فروشندگان خودروها داده و از این طریق از ۳۷ نفر کلاهبرداری کرده بودند.

به گفته امیدی، متهمان، معاملات را در ساعات پایانی کار بانک ها انجام می دادند تا فروشندگان با مراجعه به بانک از دستکاری ارقام چک مطلع نشوند و سپس خودروهای خریداری شده را به صورت قولنامه ای در نمایشگاه های اتومبیل به فروش می رساندند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=511
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

افزایش ۳۰ درصدی کلاهبرداری در کشور
افزایش ۳۰ درصدی کلاهبرداری در کشور
افزایش ۳۰ درصدی کلاهبرداری در کشور
افزایش ۳۰ درصدی کلاهبرداری در کشور