حجم و ارزش محصولات معامله شده در بورس کالا طی دهه فجر سال‌ ۹۰ تا ۹۱ نسبت به مدت مشابه گذشته به ترتیب ۱۴ و ۱۳۵ درصد رشد داشته به طوری‌که میزان ارزش به بیش از ۶۲۱ هزار میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی، در تالار محصولات فلزی و معدنی از ۱۲ بهمن سال ۸۹ تا ۱۶ بهمن سال ۹۰ حجم معاملات نزدیک به ۱۱ میلیون تن و ارزش آن نیز به بیش از ۹۲ میلیارد ریال رسید که این میزان در مدت مشابه امسال ارزش آن به ۱۸۱ میلیارد ریال رسیده است که در این میان حجم آن نیز با ۲۷ درصد افزایش به ۱۳ میلیون و ۷۷۰ هزار و ۷۸۷ تن رسیده است.

بر اساس این گزارش در تالار محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی در مدت ایام‌الله دهه مبارک فجر سال ۸۹ تا ۹۰، حجم معاملات به ۷ میلیون و ۹۰۸ هزار و ۱۳۵ تن و ارزش آن نیز به بیش از ۶۰ میلیارد ریال رسید که این میزان حجم و ارزش، از دهه فجر سال ۹۰ تا شانزدهم بهمن ماه جاری به ترتیب با ۲ و ۶۵ درصد به بیش از ۸ میلیون تن و ۹۸ هزار میلیارد ریال رسیده است.
همچنین در معاملات قراردادهای آتی سکه طلا میزان حجم و ارزش به ترتیب با ۹۸ و ۲۱۳ درصد افزایش به ۳ میلیون و ۳۲۹ هزار و ۱۹۲ قرارداد به ارزش بیش از ۳۳۹ هزار میلیارد ریال رسیده است.
تنها در کل حجم معاملات بورس کالا، تعداد قرارداهای آتی محاسبه نشده و به صورت جداگانه به آن اشاره شده است.
انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=473
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

افزایش ۲۱۳ درصدی ارزش قراردادهای آتی سکه
افزایش ۲۱۳ درصدی ارزش قراردادهای آتی سکه
افزایش ۲۱۳ درصدی ارزش قراردادهای آتی سکه
افزایش ۲۱۳ درصدی ارزش قراردادهای آتی سکه