درهمین راستا درسال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ بیش از ۴۰۰ درصد رشد در تعداد بیمه نامه های هواپیما داشته ایم و از نظر مبلغ نیز ۲۵۰ درصد رشد پرتفوی داشته ایم که با میانگین صنعت بیمه فاصله زیادی دارد.

مدیربیمه های کشتی، هواپیما وحمل کالای بیمه ایران با بیان اینکه ما رقبا را به هیچ وجه از بین نمی‌بریم، بلکه شرایط فعالیت آن‌ها را تسهیل می‌کنیم و در نقطه مقابل اگر رقبا به رفتار غیرکارشناسی دست بزنند به طور حتم ما از آنان پیروی نخواهیم کرد، گفت: درسال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ بیش از ۴۰۰ درصد رشد در تعداد بیمه‌نامه‌های هواپیما داشته‌ایم.
به گزارش پول پرس، حمیدرضا کاوه در گفتگو با مهر با بیان اینکه ۷۵ درصد شرکت های هواپیمایی کشور، این شرکت را به عنوان بیمه گر خود پذیرفته و خدمات بیمه ای را از این شرکت دریافت می کنند، گفت: مابقی شرکت های هواپیمایی داخلی نیز به طور غیر مستقیم با این شرکت درارتباط هستند و از ما خدمات بیمه ای دریافت می کنند.

مدیربیمه های کشتی، هواپیما و حمل کالای بیمه ایران ادامه داد: درهمین راستا درسال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ بیش از ۴۰۰ درصد رشد در تعداد بیمه نامه های هواپیما داشته ایم و از نظر مبلغ نیز ۲۵۰ درصد رشد پرتفوی داشته ایم که با میانگین صنعت بیمه  فاصله زیادی دارد.

وی در پاسخ به این سئوال که این شرکت بیمه نامه های هواپیما را طبق چه استانداردهایی به مشتریان عرضه می کند گفت: این شرکت بیمه نامه های هواپیما ها را طبق آخرین استانداردهای شرکت های بیمه ای اروپایی بیمه می کند برهمین اساس اگر شرکت های خارجی هم بخواهند درایران بیمه نامه هواپیما بفروشند خدمات بیشتری نسبت به  ما نمی توانند به مشتریان عرضه کنند از این رو تقاضا برای همکاری با ما روند روبه رشدی دارد.

کاوه درپاسخ به سئوال دیگری مبنی براینکه این شرکت برای صدور بیمه نامه های هواپیما چه استانداردهایی را رعایت می کند، اظهارداشت: مهمترین مواردی که در بیمه های هواپیما موردنظر قرارمی گیرد سال تولید و جنس استفاده شده در بدنه هواپیما است علاوه براین استفاده ازخدمات امنیت پروازی و باند فرودگاه ها، ساعت پرواز هواپیما، سابقه خسارتی انواع هواپیما، سابقه
خسارتی شرکت های هواپیمایی، مبداء و مقصد پرواز، انواع پروازها و همچنین سایر عواملی همانند شیوه های اعمال مدیریت، تعمیر و نگهداری در این خصوص مورد توجه شرکت های بیمه گر است.

وی ادامه داد:‌ نرخ های ما به دلیل ارزیابی صحیح ریسک و رعایت استانداردهای انستیتوی بیمه گران لندن اعلام می شود از این رو ضریب خسارت دررشته هواپیما از یک نسبت قابل قبول با رویه های معمول بیمه گری دردنیا است.

کاوه در این رابطه به پرداخت خسارت های شرکت های هواپیمایی دراین شرکت بیمه ای درظرف کمتر از یک هفته اشاره کرد و افزود:‌ این شرکت خسارت دیه مصدومان هواپیمایی را درمحل به زیان دیدگان و ذینفعان پرداخت می کند و خسارت بدنه هواپیما را نیز درکمتر از یک هفته به این شرکت ها می پردازد این درحالی است که تا به امروزو با توجه به مزیت های این شرکت زیان های سنگین و خسارت های بزرگ درانجام وظایف بیمه گری ما خللی ایجاد نکرده است.

مدیربیمه های کشتی، هواپیما وحمل کالای بیمه ایران درباره بیمه های حمل و نقل نیز گفت:‌ ایمن ترین شیوه حمل کالا و خدمات شیوه حمل هوایی است اما در دنیا حمل دریایی به دلیل ارزانی، انعطاف پذیری نسبت به انواع و اقسام و ابعاد کالای درجریان حمل باتوجه به اینکه ریسک کمتری  دارد بزرگترین شیوه حمل کالا نسبت به حمل هوایی بوده و رایج ترین شیوه حمل است.

وی درباره حمل و نقل زمینی نیز تصریح کرد:‌حمل و نقل زمینی در دنیا معمولا برای مقاصد کوتاه و محصولات کوچک مورد استفاده قرار می گیرد که دراین مورد نیز با توجه به تجربه و تخصص متصدیان حمل در رشته حمل زمینی و دقت نظر و اسکورت درحمل کالاهای خاص، از ریسک کمتری نسبت به سایر شیوه ها برخورداراست.

کاوه درخصوص نرخ بیمه های باربری و پاسخ به این سووال که تعیین نرخ دراین بیمه نامه همانند نرخ بیمه های شخص ثالث اتومبیل ثابت است، گفت:‌ دربیمه های باربری نرخ حق بیمه ها به نوع خدمات شرکت های بیمه ای و نظام تعرفه ای این شرکت ها باز می گردد از این رو نرخ ثابتی نداریم با این حال ما هرج و مرج دربازار بیمه های حمل ونقل نداریم.

وی درباره شیوه عملکرد بیمه ایران دراین خصوص اظهارداشت: بیمه ایران به عنوان راهبر صنعت بیمه سهم بزرگی از بیمه های حمل کالا را دراختیار داشته و مدیریت می کند درهمین راستا سعی کردیم استانداردهای نرخ دهی را به گونه ای رعایت کنیم که به بهانه حفظ بازار عامل شکستن بیش از حد نرخ ها تا جایی که تحمل آن برای بیمه گر جدید سخت باشد نباشیم.

وی گفت: به عبارت دیگر بیمه ایران به عنوان راهبر صنعت شرایط بازار را به گونه ای رقم می زند که رقبا تاب تحمل آن را داشته باشند ما رقبا را به هیچ وجه ازبین نمی بریم بلکه شرایط فعالیت آن ها را تسهیل می کنیم درنقطه مقابل اگر رقبا به رفتار غیرکارشناسی دست بزنند به طور حتم ما از آنان پیروی نخواهیم کرد.

مدیربیمه های کشتی، هواپیما وحمل کالای بیمه ایران درباره تازه ترین وضعیت بیمه های کالا دراین شرکت بیمه ای اضافه کرد:‌ درسه ماه نخست سال ۹۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیمه های حمل کالای این شرکت بیش از ۳۰۰ درصد رشد را نشان می دهد که صادرات و واردات داخلی را شامل می شود و این رشد نشان می دهد تبادلات اقتصادی ما با سایر کشورهای دنیا روبه افزایش است که خبرخوبی به شمار می رود.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=46546
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

هرج و مرج دربازار بیمه حمل ونقل نداریم
هرج و مرج دربازار بیمه حمل ونقل نداریم
هرج و مرج دربازار بیمه حمل ونقل نداریم
هرج و مرج دربازار بیمه حمل ونقل نداریم
هرج و مرج دربازار بیمه حمل ونقل نداریم
هرج و مرج دربازار بیمه حمل ونقل نداریم