مدیر کلینیک ریسک و ایمنی بیمه ایران در پاسخ به این سوال که ریسک و ایمنی در صنعت بیمه بیشتر متوجه کدام بخش ها است، اظهار کرد:‌ بحث ریسک و ایمنی بیشتر برای بخش های صنعتی شامل صدور بیمه‌نامه های آتش سوزی، مهندسی و انرژی است البته بزودی این مهم برای بخش ها و واحد های کوچک تر راه‌اندازی شده و این بخش ها را نیز دربر خواهد گرفت.

شرکت سهامی بیمه ایران نخستین کلینیک مدیریت ریسک و ایمنی صنعت بیمه را به منظور کاهش خسارات مختلف در صنعت و کمک به اقتصاد ملی کشور راه‌اندازی کرد.

به گزارش پول پرس، مدیر پروژه مدیریت ریسک و ایمنی این شرکت با بیان اینکه این کلینیک تضمین کننده بقا و حیات بیمه گر و بیمه‌گذار است،افزود:‌ذات و جوهره کار بیمه گری جلوگیری از بروز و افزایش

خسارت است بر همین اساس مدیریت ارزیابی ریسک و ایمنی را دربیمه ایران دایر کردیم.

حمید معینی با اشاره به اینکه عملیات بیمه گری و مدیریت ریسک دردنیای امروز به صورت موازی انجام می شود افزود: متاسفانه درصنعت بیمه ایران این موضوع کاملا برعکس است و عملیات بیمه گری مقدم تراز مدیریت ارزیابی ریسک و امینی شده است.

به گفته وی درتمام دنیا برای صدور یک بیمه نامه واحد صنعتی ابتدا مشاوره مدیریت ریسک و ایمنی انجام می شود و سپس بازاریابی و در ادامه صدور بیمه نامه صورت می گیرد اما در ایران این چرخه این روند تقریبا برعکس است و ابتدا بیمه نامه صادر، سپس بازاریابی و جایی برای مدیریت ارزیابی ریسک و ایمنی دیده نشده است.

وی در این ارتباط به آمار بازدید کارشناسان شرکت های بیمه ای از واحدهای صنعتی برای صدور بیمه نامه اشاره کرد و افزود: در کل صنعت بیمه ایران به خصوص در بخش آتش سوزی تنها برای پنج درصد بیمه گذاران بازدید صورت می گیرد در صورتیکه اصل بیمه گری بر بازدید اولیه قبل از صدور بیمه نامه است.

به اعتقاد وی عملیات بیمه گری و مدیریت ریسک و ایمنی دو بال صنعت بیمه هستند که نبود هر کدام به کل صنعت آسیب وارد می کند اما آنچه که به بقای صنعت و چرخه اقتصاد کمک می کند مدیریت ارزیابی ریسک و ایمنی است.

مدیر پروژه مدیریت ریسک و ایمنی شرکت سهامی بیمه ایران تصریح کرد: هدف از فعالیت بیمه گری صدور بیمه نامه و پرداخت خسارت به بیمه گذاران در هنگام خسارت نیست بلکه بیمه گر بیش از اینکه به فکر دریافت حق بیمه نامه باشد باید به بقای صنعت و سرمایه های ملی بیاندیشد چرا که بقای شرکت های بیمه ای نیز در کل به حیات صنایع وابسته است.

معینی اضافه کرد:‌بیمه گر به دنبال حفظ منافع بیمه گذار و جامعه است و دراین زمینه هر اطلاعاتی که به بقا و حیات بیمه گذار کمک می کند را باید دراختیار ذینفعان قرار دهد.

وی در ادامه با اشاره به مشغله تجاری، اقتصادی و تولیدی بیمه گذاران عنوان کرد: بیمه گذاران به طور معمول گرفتاری‌های شغلی زیادی دارند و به طور صد درصد انتظار نمی‌رود که به فکر مدیریت ریسک و ارزیابی ایمنی باشند اما شرکت‌های بیمه‌ای در این خصوص وظیفه دارند موارد لازم درافزایش ایمنی واحد صنعتی را به اطلاع بیمه گذاران برسانند.

مدیر کلینیک ریسک و ایمنی بیمه ایران در پاسخ به این سوال که ریسک و ایمنی در صنعت بیمه بیشتر متوجه کدام بخش ها است، اظهار کرد:‌ بحث ریسک و ایمنی بیشتر برای بخش های صنعتی شامل صدور بیمه‌نامه های آتش سوزی، مهندسی و انرژی است البته بزودی این مهم برای بخش ها و واحد های کوچک تر راه‌اندازی شده و این بخش ها را نیز دربر خواهد گرفت.

معینی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه بیمه گذاران برای استفاده از این تسهیلات آیا باید هزینه‌ای به این شرکت پرداخت کنند نیز گفت:‌شرکت سهامی بیمه ایران این خدمت را به صورت رایگان دراختیار بیمه گذاران خود قرار می دهد و هزینه ای بابت این خدمات از بیمه گذاران دریافت نمی شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این به واحدهای صنعتی که توسط کارشناسان این شرکت بازدید می شوند گواهینامه بین المللی ارائه می‌کند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=46226
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بیمه ایران برای ریسک و ایمنی کلینیک زد
بیمه ایران برای ریسک و ایمنی کلینیک زد
بیمه ایران برای ریسک و ایمنی کلینیک زد
بیمه ایران برای ریسک و ایمنی کلینیک زد
بیمه ایران برای ریسک و ایمنی کلینیک زد
بیمه ایران برای ریسک و ایمنی کلینیک زد