نمایندگان شرکت TUV Enter Cert به عنوان ممیز و مراقب ISO ۹۰۰۱ با حضور در بانک دی و تطابق فرایندها و رویکردها اعلام کردند که بانک فراتر از چارچوبهای تعیین شده ایزو عمل کرده است.
نمایندگان شرکت TUV Enter Cert به عنوان ممیز و مراقب ISO ۹۰۰۱ با حضور در بانک دی و تطابق فرایندها و رویکردها اعلام کردند که بانک فراتر از چارچوبهای تعیین شده ایزو عمل کرده است.
به گزارش پول پرس، نمایندگان این شرکت با استقرار در بانک دی و گفتوگو با معاونان و مدیران بخشهای مختلف بانک و نیز بررسی اسناد، تطابق رویکردها و فرآیندهای بانک با استانداردهای ISO ۹۰۰۱ عنوان کردند که هیج گونه عدم انطباقی مشاهده نشده است.
دکتر احمد شفیعزاده ـ مدیرعامل بانک دی ـ در این زمینه با ابراز امیدواری از اینکه بانک بتواند در مسیر کیفیت بخشیدن به فعالیتها خوب حرکت کرده و اقدامات شایستهای انجام دهد، گفت: ما باید کیفیت بخشیدن را وظیفه خود بدانیم و به صورت واقعی دنبال کنیم.
وی افزود: در آموزههای دینی و علمی ما نیز عنوان شده که مسیر تعالی و کیفیت بخشیدن باید طی شود. تغییر رو به تعالی باید وجود داشته باشد و در همه مدلهای مدیریتی نیز مورد توجه است. ما وظیفه داریم در این زمینه تلاش کرده و مبانی علمی فعالیت خود را تقویت کنیم. همچنین بنیانهای کار را استحکام بخشیده و با آرامش و کیفیت بیشتر در خدمت مشتریان باشیم.
دکتر عظیم تهرانی ـ معاون طرح و توسعه بانک دی ـ نیز در این جلسه با تقدیر از همراهی بخشهای مختلف بانک که در مسیر بهبود گام برداشتهاند ابراز امیدواری کرد که فعالیت بانک در مسیری باشد که بتواند جزو نخستین سازمانهایی باشد که به ورژنهای جدید ایزو از جمله ۲۰۱۵ دست یابد.
وی با تاکید بر آموزش کارکنان و مدیران برای آشنایی بیشتر با فرآیندهای ایزو افزود: ما فرصت بهبود و پیشرفت را از خودمان نمیگیرم و تلاش میکنیم با بررسی خروجیهای گزارش تهیه شده توجه بیشتری به نکات مثبت و برطرف کردن مغایرتها باشیم.
در ادامه نیکخواه ـ نماینده شرکت TUV Enter Cert ـ با تقدیر از عملکرد بانک در رعایت استانداردها اظهار کرد: بر اساس بررسیهای انجام شده که در بخشهای مختلف سازمان انجام شد، هیچگونه عدم انطباق و یا نقصی در طرحها و برنامهها دیده نشد و میتوان صراحتا اعلام کرد که نقضی در استانداردها اتفاق نیفتاده است که این امر نشان از حفظ پیوستگی در چهار سال گذشته است.
وی با اشاره به اینکه نقاط مثبت و شفاف در سازمان زیاد بوده است، به ذکر نمونههایی از آنها پرداخت و گفت: در بخش آموزش فرآیندها به گونهای گسترش یافته و زیرساختهای آن طراحی شدهاند که نگاه تخصصی در آنها برجسته است.
وی هم چنین با تقدیر از اداره کل روابط عمومی و تغییر نگاهی که در آن اتفاق افتاده است، ادامه داد: قبلا تمرکز در روابط عمومی به مشتری بود اما اکنون مارکتینگ پلن و شناسایی گروههای هدف مورد توجه جدی قرار گرفته است. همچنین فعالیتهایی که در حوزه برندینگ انجام میشود بسیار قابل توجه بوده و میتواند در آینده تاثیرگذارباشد.
نماینده شرکت TUV Enter Cert با تقدیر از دیگر بخشهای بانک از جمله امور شعب ادامه داد: روندها و رویکردها نشان میدهد مسیر در سه سال آینده بر روی بهبود تمرکز خواهد یافت و در آیندهای نزدیک به سمت ایجاد ارزش افزوده و درآمدزایی گام برمیدارد.
نیکخواه با تاکید بر اینکه هیچ گونه عدم انطباقی در استانداردها دیده نشده است، مواردی را به عنوان توصیه برای بهبود فرایندها ارائه کرد و گفت: در برخی از بخشها مانند آموزش باید نگاه بلند مدتتری شگل گرفته و دانش محوری در سازمان مبنایی شود. همچنین پیشنهاد میشود در زمینه پایشها با نمودار و توضیحات شفافتر اقدام کرد.
او با تقدیر از حرکت رو به جلو و منطبق بر استانداردها در بخشهای مختلف بانک اظهار کرد: حرکت رو به جلو سازمان شما، ما را مجبور کرد به یک پله بالاتر برویم و در برخی بحثها عمیقتر شده و با ابزارهای بهروزتری سازمان را چک کنیم.
نماینده شرکت TUV Enter Cert تاثیر مدیریت جدید و نگرشهای شکل گرفته را در حرکت پیشرو بانک طی ماههای اخیر موثر دانست و افزود: امیدواریم با حفظ روند فعلی و توجه به اصل و موضوعات ریشهای در دورههای بعدی سیستم فوقالعاده متعالیتری را از بانک شاهد باشیم. در واقع حرکت بانک برای دریافت ایزو یک حرکت بیش از استاندارد است و نیاز به ویرایش جدید از سوی ممیزان دارد.
وی افزود: با وجود حرکتهای فراتر از استاندارد در این دوره فرآیندهایی که امسال از دید ما فرارتر از استاندارد ISO ۹۰۰۱:۲۰۰۸ دیده شدهاند همه این موارد برای سه سال آینده به الزام تبدیل خواهند شد. به همین منظور توصیه میشود اطلاعات لازم درباره استانداردهای جدید و بهروز را کسب کنید.
انتهای پیام