روابط عمومی بانک مهر اقتصاد در نهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی ها، از میان ۱۸۰۰ اثر ارسالی از ۱۲۰ سازمان، در بخش مصاحبه موفق به کسب مقام نخست و در بخش مقاله موفق به کسب رتبه دوم شد.
به گزارش پول پرس به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد، در اختتامیه نهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی ها که با حضور دکتر صادق مشاور رسانه ای رییس جمهور، دکتر احمد مسجد جامعی رییس شورای اسلامی شهر تهران، دکتر خدادی مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و جمعی از پیشکسوتان و فعالان عرصه روابط عمومی در هتل ارم تهران برگزار شد، با رأی هیات داوران، روابط عمومی بانک مهر اقتصاد در بخش مصاحبه، موفق به کسب مقام نخست و در بخش مقاله موفق به کسب رتبه دوم و مفتخر به دریافت تندیس و لوح سپاس از این جشنواره شد.
در این مراسم دکتر باقر ساروخانی پیشکسوت عرصه روابط عمومی و استاد دانشگاه، تولید، خلاقیت، نوآوری، مخاطب محوری و القاء درست پیام را از ویژگی های یک روابط عمومی خوب برشمرد و گفت: حرکت روابط عمومی ها باید توام با خلاقیت و تولید باشد.
وی داشتن توان ذاتی، استعداد، تجربه و انگیزش را از دیگر ویژگی های بارز یک روابط عمومی خوب و خلاق عنوان کرد و گفت: اگر افراد در روابط عمومی ها بتوانند این شاخصه ها را داشته باشند به طور یقین در جذب مخاطب و القای پیام خود موفق عمل خواهند کرد.
بر اساس این گزارش، در بیانیه هیات داوران نهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی آمده است؛ اگر چه تاریخ ۶۰ ساله روابط عمومی ایران ثابت کرده است که ارتقای هر فعالیتی در این چار چوب نیازمند نگاه حرفه ای، مشاورت و جامع نگری بوده است، اما در کنار این گزاره مهم باید بدانیم در دهه های اخیر پیدایش انجمن های حامی روابط عمومی در ایران با آموزه های اصیل کارکردی در این حوزه از جمله برگزاری جشنواره های رقابتی آزاد و مثبت نگر، زمینه های مناسبی را برای رشد و ارتقاء کیفی روابط عمومی ها ایجاد کرده است.
گفتنی است این جشنواره به همت انجمن متخصصان روابط عمومی و با همکاری موسسه کارگزار روابط عمومی، دانشگاهها، روابط عمومی وزارتخانهها، سازمانها و شرکتهای خصوصی و دولتی در دو بخش رقابتی و آموزشی در دو گروه تهران و سایر استان ها برگزار شد.