گزارش متفاوت پول پرس از هشتمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه

پول پرس – محبوبه گرایی: ۱۸ تا ۲۱ خرداد ماه همچون سال های گذشته سالن‌های نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان شرکت‌های فعال در بازار سرمایه، شرکت‌های بیمه و خدمات مالی و بانک‌ها بود. شرکت‌هایی که هر ساله برای این نمایشگاه بودجه‌ قابل توجهی را اختصاص می‌دهند و هرسال درصدد آن هستند که با آب و رنگ دادن و فضاسازی‌های ویژه، بازدید کننده بیشتری را به سمت خود بخوانند.

صفرهای این هزینه‌ها
شنیده‌ها حاکی از آن است که هزینه غرفه و پرسنلی که شرکت نمایشگاه‌های بین المللی بابت این چهارروز دریافت کرده عددی متشکل از دو یا سه آن هم با ۹ صفر ناقابل است. این هزینه صرفا برای اجاره غرفه و خدمات پرسنلی اخذ می‌شد که در این مجموعه فعالیت می‌کنند. به این هزینه‌ها نیروی انسانی اعزامی از هر شرکت، خدمات اینترنت و هدایایی که هر غرفه در نظر گرفته را هم اگر اضافه کنید؛ رقم قبلی یک تا دو صفر هم افزایش می یابد.
در کنار رقم مذکور (همان ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان)، هزینه غرفه‌سازی و دکور برخی شرکت‌ها نیز قابل توجه است، رقمی گاه بیش از ۵۰۰ میلیون تومان.

اقتصاد نامقاومتی
با احتساب اینکه دو سالی است حرف از اقتصاد مقاومتی به میان آمده است و افراد اعم از مسئول و غیرمسئول هر جا که هزینه‌ای برایش مطلوبیت ندارد داعیه اقتصاد مقاومتی دارند، صفرهای متعدد هزینه‌های نمایشگاه امسال بیش از آنچه تصور می‌رود نادیده انگاشته شده است.
حتی اگر بتوان مباحث مرتبط با اقتصاد مقاومتی را نادیده گرفت، کمی تامل برای دستاوردهای نداشته این نمایشگاه لازم است.

ورودی ها و بازدیدکنندگان
ورودی‌های نمایشگاه مکانی مناسب برای بررسی این موضوع است بازدیدکنندگان متخصصان مرتبط با موضوع نمایشگاه هستند و یا گروهی از افراد که برای وقت گذرانی آمده‌اند. نمایشگاه‌های امروز بیش از آنکه به لحاظ اطلاعاتی اهمیت داشته باشند به جهت هدایای رنگارنگ و کیف دستی‌هایی جذاب است که آرم و برند هر مجموعه را یدک می‌کشد.
با گذری بر نمایشگاه‌های داخلی سایر کشورها از جمله عمان، ترکیه و اردن، تخصصی و حرفه‌ای بودن آنها و همینطور بازدیدکنندگانشان مشخص می‌شود این کشورها برای هر نمایشگاهی از شش ماه قبل از برگزاری اقدام به ثبت نام اینترنتی می‌کنند و در فرم دریافت اطلاعات خود ضمن درخواست مشخصات فردی متقاضی، دلیل حضور وی در این نمایشگاه را نیز جویا می‌شوند. این امر علاوه بر اینکه برای برآورد آماری نتیجه مطلوبی را در برخواهد داشت، به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه این امکان را می دهد تا نسبت پاسخگویی به نیاز متقاضیان و بازدیدکنندگان خود از حداقل ۳ ماه قبل آمادگی داشته باشند.

تنها برنده اقتصاد مقاومتی
برای ورود به محوطه نمایشگاه بین المللی از هر نفر ۱۵۰۰ تومان اخذ می‌شود. با یک حساب سرانگشتی اگر تعداد بازدیدکنندگان از نمایشگاه را حداکثر روزانه ۲۰ هزار نفر در نظر گرفته شود، شرکت نمایشگاه‌های بین المللی ۳۰ میلیون تومان درآمد روزانه دارد. حال درآمد ۱۲ میلیونی چهار روز نمایشگاه را به ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان بالا اضافه کنید، می‌توان تنها برنده اقتصاد مقاومتی را شرکت نمایشگاه های بین المللی دانست.

برد رستوران دارها
آنچه در نمایشگاه در ساعات ناهاری و عصر غوغا می‌کند، سرویس‌های غذایی رستوران دارها است به گونه‌ای که در این ساعات تردید ماهیت نمایشگاه بورس، بانک و بیمه و نمایشگاه خوراک بختک ذهن می شود و متاصل می‌مانی که به نمایشگاهی تخصصی از بازارهای مالی پا گذاشته ای یا سلف سرویس‌های رستورانی…

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=39305
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اختصاصی پول پرس- چهار روز پرهیاهوی و پرهزینه
اختصاصی پول پرس- چهار روز پرهیاهوی و پرهزینه
اختصاصی پول پرس- چهار روز پرهیاهوی و پرهزینه
اختصاصی پول پرس- چهار روز پرهیاهوی و پرهزینه
اختصاصی پول پرس- چهار روز پرهیاهوی و پرهزینه
اختصاصی پول پرس- چهار روز پرهیاهوی و پرهزینه