شعار نقش مهم و تاثیر گذاری در برند سازی یک سازمان و یک بانک دارد . شعار بانک ها می بایست بیانگر وجه تمایز هر بانک باسایر بانک ها باشد بنابر این مشخصاتی مثل همه گیر بودن چندان برای شعار یک بانک چشم گیر نیست.
حتما برای شما هم پیش آمده وسط یک فیلم پرهیجان یا یک برنامه مورد علاقه تان یک دفعه صدای سینمایی و اسطوره ای یکی از دوبلور های سیما شما را سرجایش نشانده باشد”بانک …. بانک….” .در این موارد یا از کوره در می رویم و کانال رو تغییر می دهیم یا از فرصت استفاده کرده به چشم هایمان استراحت می دهیم یا خدای نکرده حرف درشتی…
شعار بانک ها تنها به آگهی های پر خرج تبلیغاتی ، آنچه بر سر در شعب نقش می بندد یا در تقویم های سفارشی بانک ها نقش می بندد خلاصه نمی شود. در گزارش های قبل به برخی شعار های بانک های مطرح جهان اشاره کردیم. در این گزارش به سراغ بانک های داخلی می رویم.
شعار برخی از بانک های ایرانی
شعار نقش مهم و تاثیر گذاری در برند سازی یک سازمان و یک بانک دارد . شعار بانک ها می بایست بیانگر وجه تمایز هر بانک باسایر بانک ها باشد بنابر این مشخصاتی مثل همه گیر بودن چندان برای شعار یک بانک چشم گیر نیست.
درضمن ادعاهای بزرگ و غیر قابل اجرا هم برای شعار بانک ها مناسب نیست و حکم سنگ بزرگی را دارد که نشانه نزدن است.
شعارهای بانک ها همچنین باید با امکانات و موقعیت های بانک هم تناسب داشته باشند مثلا شعار تجربه برای بانکی که تازه تاسیس شده حسابی به چشم می زند. مواردی که بعضا در شعار برخی بانک ها دیده می شود.
امروز که جایگاه سازی و برندسازی بیش از گذشته اهمیت یافته است و شرکتها به جای رقابت قیمتی به دنبال رقابت برندی هستند باید به انتخاب شعارهای تبلیغاتی بیش از گذشته توجه کرد و سعی نمود بهترین ادعا را که بیانگر ارزش و قابلیتهای سازمانمان است را مطرح کنیم.
منبع: بانکی