وی با اشاره به اینکه تلاش میکنیم طرح دومی هم در زمینه بیمههای عمر و سرمایهگذاری تا پایان سال ارایه دهیم، گفت؛ برنامه تدوینی در بخش بیمه های زندگی، حرکت به سمت الکترونیکی کردن تمامی فرایند ها صدور، وام، خسارت و بازخریدی است و اقدامات موثری تا کنون انجام شده است که بیمه گذاران بجای مراجعه حضوری از سامانه ایران من جهت نیازهای خود بهره مند شوند.
وی با اشاره به عدم توسعه بیمههای زندگی در کشور اظهار داشت:بیمه عمر با فرهنگ صحیحی از ابتدا ترویج نشده است و همیشه به وجه پساندازی آن تاکید شده و نیاز و گستردگی پوشش های تکمیلی در فروش و معرفی این بیمه ها مورد توجه قرار نگرفته است.
وی از شبکه نمایندگی درخواست کرد در بازاریابی و معرفی بیمههای عمر نگاه ویژهای برای پوششهای تکمیلی قائل شوند و ادامه داد: به بیمه عمر نباید صرفا نگاه بانکی داشت و این رویکرد را باید در مردم تغییر دهیم.
کسراییان ادامه داد: با سود قطعی حاصل از سرمایهگذاریهای بیمههای زندگی که در سال گذشته ۲۷ درصد بوده است، اگر بخواهیم صرفا نگاه پس اندازی هم داشته باشیم بیمههای عمر بیمه ایران از سپردهگذاری در بانک جلوتر و بهتر بوده است.
وی در رابطه با عدم تغییر سودهای تضمینی بیمههای عمر و زندگی اظهار داشت:با توجه به نوسان های شدید اقتصادی، صنعت بیمه نرخ سود بیمه های عمر و سرمایه گذاری را برای مدت طولانی تضمین سود می کند و این در حالی است که سود سپرده های بانکی هر ساله تغییر می کند و بازار پول ریسک تضمین طولانی مدت مانند صنعت بیمه را نمی پذیرد.
مدیر کل نظارت بر بیمه های زندگی بیمه ایران در ارتباط با رقابت پذیری بیمههای عمر و زندگی بیمه ایران با سایر شرکتها بیان داشت: با توجه به تغییراتی که در بیمههای زندگی عمر صورت پذیرفته است، این بیمه نامه کاملا رقابت پذیر است و سیاست ما به جای تغییر طرحهای جاری، تلاش در جهت ارائه طرحهای جدید میباشد.
وی در پایان از نمایندگان درخواست کرد تا از فرصت باقیمانده تا پایان مرداد ماه برای جشنواره ستارگان فروش استفاده کنند و اظهار داشت: در این جشنواره شبکه نمایندگی تنها از مزیت نقدی بهره مند نخواهد شد و امتیازهای دیگری نیز برای آنها در نظر داریم.