کد خبر: 246371
شنبه 20 مرداد 1403 - 7:01
بیمه میهن پس از پشت سر گذاشتن چالشهای پیش روی خود، طی یکسال اخیر رشد قابل توجهی داشته است.
به گفته سید هادی شیخالاسلامی، مدیرعامل بیمه میهن، پرتفوی تولیدی این شرکت از محل فروش بیمهنامه در سال ۱۴۰۲ با افزایش رشد ۱۳۷ درصدی مواجه شده و نسبت خسارت پرداختی با روندی کاهشی به ۵۵ درصد در سال ۱۴۰۲ رسیده است.
این رشد و تداوم آن در درجه اول با ساماندهی مالی شرکت بیمه میهن و پرداخت بدهیهای معوق، درنتیجه خروج از بحران کلید خورد. در مراحل بعدی با توسعه رشتههای بیمهای و ایجاد فرصتهای جدید بازاریابی و آمادهسازی زیرساختهای شرکت برای جذب پرتفوهای سهامداری و سایر پرتفوهای بزرگ کشور، ببیمه میهن را در اذهان عمومی به عنوان یک شرکت بیمهای معتبر و قابل اطمینان جا انداخت.
یکی از اقدامات بیمه میهن که در عرصه اجتماعی توانست نمود قابل توجهی یابد و به نوعی باعث آشنایی بیشتر مردم با خدمات این شرکت بیمهای شود، بیمه زائران اربعین و خدمت رسانی همه جانبه به آنها در سال گذشته بود.
در مراسم اربعین ۱۴۰۲ بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر که در سامانه سماح ثبت نام کرده بودند ،بیمهنامه خود را از شرکت بیمه میهن دریافت کرده و برای آنها پیامک صدور بیمه نامه و لینک اپلیکیشن، لینک سایت شرکت بیمه و شماره تلفن پنج رقمی در داخل کشور و عراق بدون هزینه رومینگ، صادر شد.
به گزارش اخبارپول، نکته قابل توجه در مقام مقایسه بیمه اربعین ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ این است که در سال گذشته که متولی بیمه اربعین شرکت بیمه میهن بود، نرخ حق بیمه برای زائرین اربعین ۳۵، ۴۵ و ۵۵ هزارتومان اعلام شده بود این در حالی است که دیه کامل در سال ۱۴۰۲ در ماههای عادی ۹۰۰ میلیون تومان و در ماه های حرام ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود. در سال ۱۴۰۳ نرخ حق بیمه در سامانه سماح، ۸۰، ۹۰ و ۱۰۰ هزار تومان اعلام شده است. این در حالی است که دیه در سال ۱۴۰۳ در ماههای غیر حرام یا عادی، ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است و در ماههای حرام معادل ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.
این مقایسه حاکی از آن است که شرکت بیمه میهن در سال گذشته با وجود مشکلات بسیاری که داشت، جهت رفاه حال زائران اربعین مبلغ کمتری به نسبت نرخ دیه اعلام شده، پیشنهاد داده بود.
شایان ذکر است، در سال ۱۴۰۳ بیمه میهن در اقدامی دیگر، در فرایندی حرفهای بیمه گروهی درمان، عمر، حادثه و مسئولیت کاروان حجّاج ایرانی به تعداد بیش از ۸۷ هزار نفر را عهدهدار شد.
علاوه بر صدور بیمه نامه برای حجاج، شرکت بیمه میهن، نمایندگان خود را پا به پای کادر درمان در تمامی فرودگاه های کشور مستقر کرد تا خدمات رسانی به حجاج بیت اله الحرام به نحو احسن انجام شود.
استقرار نمایندگان بیمه میهن در فرودگاههای کشور، بخشی از برنامه این شرکت بیمهای برای افزایش رضایتمندی مشتریان و ارائه خدمات جامع و سریع به آنها بود که توانست سبب اطمینان خاطر و افزایش سطح امنیت و آرامش حجاج ایرانی شود.
گفتنی است، یکی از مهمترین دلایل رشد بیمه میهن را میتوان خدمت رسانی اجتماعی و ایجاد تجربه مشتری مناسب برای بیمه گزاران عنوان کرد. حضور در دو مراسم معنوی طی دوسال و آشنا شدن مردم با خدمات این شرکت نکتهای است که شرکت بیمه میهن در مسیر نیل به اهداف خود باید همواره به آن توجه داشته باشد.
خاطرنشان میشود، شرکت بیمه میهن در شانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی حضور فعال داشته و از ۱۹ تا ۲۲ مردادماه پذیرای بازدیدکنندگان در سالن ۶ نمایشگاههای بینالمللی تهران است.