بانک صادرات ایران با افزایش ۱۲۰ همتی دارایی خود می‌تواند رتبه اول بانک‌های حاضر در بازار سرمایه را کسب کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبارپول، به گفته معاون مالی بانک صادرات ایران، با نهایی شدن مراحل بعدی افزایش سرمایه بانک صادرات ایران از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، مجموع سرمایه ثبتی این بانک به ۱۲۰۰ هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

برهمین اساس، بانک صادرات ایران با این افزایش سرمایه ۱۲۰ همتی می‌تواند تبدیل به بزرگترین بانک بورسی شده و همچنین با انجام افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها می‌تواند کیفیت سرمایه نظارتی و کفایت سرمایه خود را نیز بهبود ببخشد.

بنابر آمار منتشر شده در فروردین ماه ۱۴۰۳، بانک صادرات ایران افزایش سرمایه ۴۵۷ درصدی را تجربه کرده است که راه را برای رسیدن به قله موفقیت در میان سایر بانکهای بورسی را برایش فراهم خواهد کرد.

براساس آنچه که اخیرا معاون مالی بانک صادرات ایران اعلام کرده است، مرحله اول افزایش سرمایه بانک صادرات ایران در ۲۵ آذرماه سال جاری به صورت سلب حق تقدم و آورده نقدی به مبلغ ۴۰ هزار میلیارد ریالی به میزان حدود ۲۳ درصد در مجمع عمومی فوق‌العاده بانک مورد تصویب قرار گرفت و سرمایه قبلی ۱۷۵ میلیون و ۳۵۳ هزار و ۹۷۲ میلیون ریالی بانک صادرات ایران به ۲۱۵ میلیون و ۳۵۳ هزار و ۹۷۲ میلیون ریال رسیده است.

از دیگر سو مدیرعامل بانک صادرات ایران درخصوص مسیر تبدیل شدن به رتبه اول بانک‌های بورسی، اعلام کرده است: این بانک توانسته است سهم از بازار خود را افزایش دهد که بر همین اساس، در پایان سال ۱۴۰۲ منابع بانک صادرات به بیش از ۷۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که در نیمه مهرماه سطح ۶۰۰ هزار میلیارد تومان و در پایان سال از مرز ۷۰۰ هزار میلیارد تومان را نیز عبور کرده و پس ازسال‌ها توانستیم جایگاه چهارم در شبکه بانکی را پس گرفته است.

لازم به ذکر است که بنا به گفته سیفی، در پایان سال ۱۴۰۲ بیشترین جذب منابع در بین بانک‌های بزرگ کشور توسط بانک صادرات ایران انجام شده که در حال حاضر سهم بازار بانک به مرز ۹ درصد افزایش یافته و هدف بعدی در سال ۱۴۰۳ رسیدن به سهم ۱۰ درصدی سهم از بازار است.

بنابراین می‌توان امیدوار بود که پس از برگزاری مجمع عمومی بانک صادرات ایران در پایان خردادماه سال جاری و انجام مراحل افزایش سرمایه، با برنامه ریزی‌های انجام شده، افزایش سرمایه به۱۲۰همت محقق شده و این بانک به بزرگترین بانک بازار سرمایه کشور و حتی بزرگترین بانک کشور به لحاظ سرمایه تبدیل شود.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=244794
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اختصاصی/ بانک صادرات به اول شدن می‌اندیشد
اختصاصی/ بانک صادرات به اول شدن می‌اندیشد
اختصاصی/ بانک صادرات به اول شدن می‌اندیشد
اختصاصی/ بانک صادرات به اول شدن می‌اندیشد
اختصاصی/ بانک صادرات به اول شدن می‌اندیشد
اختصاصی/ بانک صادرات به اول شدن می‌اندیشد
اختصاصی/ بانک صادرات به اول شدن می‌اندیشد