مریم کائید*: پس از آنکه خبر جابه جایی دو عضو هیات مدیره بانک ملی در روز ۱۱ دی ماه بر روی خروجی خبرگزاری ها قرار گرفت و با حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی، دو عضو هیات مدیره بانک ملی تغییر کردند، یکی از پایگاه های خبری از تغییر مدیر عامل بانک ملت و بانک پارسیان خبر داد.

پرده اول ؛فطانت در ترکیب هیات مدیره بانک ملی

علی طیب نیا در احکامی جداگانه آقایان فاطمی و محمد فطانت فرد حقیقی را جایگزین کمره‌ای و خاکی در هیات مدیره بانک ملی کرد.
عبدالناصر همتی رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک ملی در اولین جلسه هیات مدیره این بانک با معرفی ۲ عضو جدید هیات مدیره از زحمات محمد ابراهیم منصور خاکی و عباس کمره‌ای قدردانی کرد. ولی الله فاطمی اردکانی مدیرعامل شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، عضو کارگروه تجارت الکترونیک طرح تکفا بوده است.

محمد فطانت فرد حقیقی که حدودا از سال ۱۳۸۶ در ترکیب هیات مدیره بانک پارسیان قرار گرفته است ریاست هیات مدیره شرکت تجارت الکترونیک پارسیان که بخشی از سهام آن متعلق به بانک است را بر عهده دارد . همچنین وی نائب رئیس هیات مدیره بیمه پارسیان،مدیر عامل شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان و عضو هیات مدیره بانک پارسیان و قائم مقام مدیر عامل بانک نیز بود که همزمان همه این کرسی ها را ترک کرد.او که پیش از این از شرکت ساپکو به بانک آمد ، بدون سابقه بانکی در بانک پارسیان پذیرفته شد و اکنون فقط با سابقه بانکی در بانک پارسیان به عضویت هیات مدیره بزرگترین بانک کشور یعنی بانک ملی درآمده است که چنین انتصابی از سوی وزیر اقتصاد جای پرسش داردچراکه او همه چیز را در قالب علمی و تخصصی می سنجد.

فطانت دارای مدیریت (تحقیق در عملیات) از دانشگاه تربیت مدرس ،فوق لیسانس پیوسته مدیریت مالی از دانشگاه امام صادق (ع)است . همچنین وی در سوابق شغلی دارای سمت هایی همچون قائم مقام مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در امور اقتصادی و مالی ،معاون مالی مدیر عامل شرکت طراحی و مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو) ،معاون مالی مدیر عامل شرکت مگاموتور سایپا و مدیر عامل، رئیس، نایب رئیس و یا عضو هیات مدیره شرکتهای متعددی از جمله:فرآوری و ساخت قطعات خودرو، مهرکام پارس، چرخشگر، بحران محور سایپا، الکا خودرو، ایتراک، منطقه ویژه اقتصادی فارس (شرکت توسعه صنایع و صادرات فارس)، همانند سازبافت، تکلان توس.
پرده دوم ؛دیواندری، مدیر عامل بانک پارسیان شد

اما با استعفای علی سلیمانی شایسته از مدیرعاملی بانک پارسیان، به اتفاق آرا هیات مدیره علی دیواندری که پیش از داعیه رفتن از بانک ملت را داشت و گویا خود چنین پیشنهادی را مطرح کرده است به سمت مدیرعامل بانک پارسیان و همزمان غلامرضا سلیمانی امیری را به عنوان رییس هیات مدیره بانک پارسیان انتخاب شدند.

سلیمانی در حالی بر کرسی ریاست هیات مدیره بانک پارسیان تکیه می زند که پیش از این نماینده ایران خودرو این جایگاه را داشت و به نظر می رسد قرار است سهم ایران خودرو در این بانک کاهش یابد . هاشم یکه زارع مدیرعامل قبلی شرکت ایران خودرو دیزل که هم اکنون مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو است به دلیل عدم سابقه بانکی نتوانست به هیات مدیره بانک راه یابد و عملا به حاشیه رانده شد.
بر اساس اعلام روابط عمومی بانک پارسیان، دیواندری دارای دکترای مدیریت استراتژیک و درجه استادی دانشگاه است .

علی سلیمانی شایسته، مدیرعامل پیشین بانک پارسیان به دلیل تجربه و توان بانکی، همچنان به عنوان عضو غیرموظف هیات مدیره بانک پارسیان خواهد بود.

پرده سوم ؛تغییرات در روزهای قبل از رفتن

اما علی سلیمانی به عنوان رئیس هیات مدیره بیمه پارسیان ، در حالی از مسئولیت اجرایی بانک پارسیان خداحافظی می کند که در ماه های اخیر محمود رضا قلی را به جای عبدالمجید پورسعید بر صندلی مدیریت عامل شرکت تجارت الکترونیک پارسیان نشاند.

همچنین در روزهای اخیر فرهاد حنیفی نیز از مدیر عاملی لیزینگ پارسیان کنار گذاشته شد و هرچند که هنوز نام وی در لیست اعضا غیر موظف هیات مدیره این شرکت در پایگاه اطلاع رسانی آن درج شده هم اکنون به سمت مدیر عامل سرمایه گذاری بانک ملی منصوب شده است. جایگزین وی در لیزینگ پارسیان رضا آقا محمدیان است که از ۱۴آبان به این سمت منصوب شده است.

به نظر میرسد در روزهای آینده باید منتظر تغییراتی در ریاست هیات مدیره بیمه پارسیان نیز بود. هرچند که دامنه تغییرات به اینجا ختم نمی شود و انتظار می رود در زیر مجموعه بانک ملت نیز تغییراتی حاصل آید . هرچند که از ساروخانی به عنوان گزینه جایگزین مدیر عامل بانک ملت یاد می شود و او نیز پیش از این در هیات مدیره بانک فعالیت داشت اما دومینوی تغییرات قطعا به شرکت های زیر مجموعه خواهد رسید.

 

منبع: ایران و جهان


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=24374
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

تاثیر تغییر مدیران بانک‌های پارسیان و ملت در شرکت‌های تابعه
تاثیر تغییر مدیران بانک‌های پارسیان و ملت در شرکت‌های تابعه
تاثیر تغییر مدیران بانک‌های پارسیان و ملت در شرکت‌های تابعه
تاثیر تغییر مدیران بانک‌های پارسیان و ملت در شرکت‌های تابعه
تاثیر تغییر مدیران بانک‌های پارسیان و ملت در شرکت‌های تابعه
تاثیر تغییر مدیران بانک‌های پارسیان و ملت در شرکت‌های تابعه
تاثیر تغییر مدیران بانک‌های پارسیان و ملت در شرکت‌های تابعه