آمارها نشان می‌دهد که در دو سال اخیر، سهم مبلغی ابزار اینترنتی ۹ درصد بیشتر شده و از ۱۲ درصد در ۱۴۰۰ به ۲۱ درصد در ۱۴۰۲ رسیده است. در این فاصله برخی شرکت‌ها از جمله شرکت سپهرالکترونیک، سهم بیشتری از این افزایش سهم مبلغی ابزار اینترنتی کسب کرده و رکود شکنی کرده‌اند.

به گزارش اخبارپول به نقل از دیوان اقتصاد، شرکت پرداخت الکترونیک سپهر در پنج شاخص رشد سهم بازار، مبلغ تراکنش، ابزار ومبلغ اینترنتی، مبلغ خرید و کارتخوان رکورد شکنی کرد و با سهم ۷.۵ درصدی ازمبلغ تراکنش بازار و تصاحب جایگاه سوم مبلغ تراکنش اینترنتی، رکورد شکنی کرده است. سهم شرکت پرداخت الکترونیک سپهر از مبلغ تراکنش های کشور در سال ۱۴۰۲ حکایت از این دارد که در ابزار پذیرش اینترنتی سهمی حدود ۱۸ درصدی را دارا میباشد و در کارتخوان های فروشگاهی سهمی ۵ درصدی دارد.

این تحولات نشان می دهد که با افزایش سهم مبلغی و تعدادی تراکنش های اینترنتی، شرکت سپهر الکترونیک، سهم بیشتری از این افزایش را به خود اختصاص داده است.

سهم تعدادی تراکنش اینترنتی در دو سال اخیر ۱ درصد و سهم مبلغی آن ۸.۸ درصد افزایش داشته است. افزایش واریز وجه از طریق کارت به کارت و اینترنت به جای کارتخوان ها، بر میزان حجم مبلغی تراکنش های اینترنتی در دو سال اخیر تاثیر قابل توجهی داشته و در دو سال اخیر، سهم مبلغی ابزار اینترنتی از ۱۲ به ۲۱ درصد رسیده و عملا ۷۰ واحد درصد طی دو سال رشد کرده است.سهم مبلغی ابزار اینترنتی رشد قابل توجهی داشته است و از ۱۲ درصد در دی سال ۱۴۰۰ به ۲۱.۳۱ درصد در دی ماه سال ۱۴۰۲ رسیده است.

سهم مبلغی ابزار اینترنتی از کل تراکنش های بانکی از ۱۲.۵۱ درصد در دی ۱۴۰۰ به ۱۴.۶۴ درصد در دی ۱۴۰۱ رسیده و ۱۷ واحد درصد افزایش داشته است. در دی سال ۱۴۰۲ نیز سهم مبلغی تراکنش های اینترنتی به ۲۱.۳۱ درصد کل تراکنش های بانکی رسیده و نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۴۵.۵ واحد درصد افزایش داشته است. سهم تعدادی ابزار اینترنتی نیز از ۵.۲۴ درصد به ۶.۳۲ درصد افزایش داشته است. در مقابل سهم مبلغی کارتخوان های فروشگاهی از ۸۷ درصد به ۷۸ درصد کاهش داشته است

از سوی دیگر، تداوم رکوردشکنی‌های پرداخت الکترونیک سپهر در پنج شاخص محصول رشد ۴.۶ درصدی سهم بازار سپهر الکترونیک وهماهنگی کارکنان و بهبود سطح فنی و زیر ساخت‌های فناوری اطلاعات در اجرای برنامه عملیاتی بوده و در ۵ شاخص افزایش سهم بازار مبلغ تراکنش، رشد در سهم ابزار اینترنتی تراکنش دار، رشد مبلغ تراکنش اینترنتی، رشد سهم مبلغ تراکنش خرید و رشد مبلغ تراکنش های کارتخوان رتبه نخست را کسب کرده است

براساس گزارش دی ماه ۱۴۰۲ شاپرک از بازار تراکنش های بانکی، شرکت پرداخت الکترونیک سپهر در ادامه برنامه استراتژیک توسعه بازار خود با تمرکز جامع در کلیه ابزارهای پذیرش، در ۵ شاخص رکورد شکنی کرد و در افزایش سهم بازار مبلغ تراکنش، رشد در سهم ابزار اینترنتی تراکنش دار، رشد مبلغ تراکنش اینترنتی، رشد سهم مبلغ تراکنش خرید و رشد مبلغ تراکنش های کارتخوان رتبه نخست را کسب کرده است.

پرداخت الکترونیک سپهر در دی ماه ۱۴۰۲ با سهم ۵.۱۶ درصدی از تعداد کارتخوان فروشگاهی تراکنش دار، با۰.۲۶ درصد رشد همراه بوده و با سهم ۲۶.۱۱ درصدی از ابزار اینترنتی تراکنش دار، با رشد ۱۰.۵۵ درصدی مواجه شده است که رشد بالایی محسوب می شود. در سهم بازار ابزارهای پذیرش اینترنتی تراکنش دار شرکت “پرداخت الکترونیک سپهر” بیشترین رشد را نشان میدهد.

در سهم از مبلغ تراکنش های خرید نیز با سهم ۷.۵۶ درصدی با رشد ۱.۴۳ درصدی همراه بوده که رشد بالایی است و در سهم از مبلغ تراکنش قبض و خرید شارژ نیز با ۲.۲۶ درصد مواجه شده است.

سهم از مبلغ تراکنش کارتخوان فروشگاهی ۴.۸۴ درصد با ۰.۲۵ درصد بهبود همراه بوده است. همچنین سهم از مبلغ تراکنش ابزار اینترنتی با سهم ۱۷.۲۷ درصد با رشد قابل توجه ۴.۵۸ درصدی مواجه شده است.

از نظر سهم از بازار شرکتهای پرداخت نیز با سهم ۷.۵ درصدی عملا به هفتمین شرکت پرداخت الکترونیک از نظر سهم از بازار تبدیل شده است.

براساس آمارهای شاپرک، این شرکت رتبه نخست در افزایش سهم بازار مبلغ تراکنش با ۱.۳۸ درصد رشد، رتبه نخست رشد در سهم ابزار اینترنتی تراکنش دار با ۱۰.۵۵درصد رشد، رتبه نخست در رشد مبلغ تراکنش اینترنتی با ۴.۵۸ درصد رشد، رتبه نخست در رشد سهم مبلغ تراکنش خرید با ۱.۴۳درصد رشد و رتبه نخست (به صورت مشترک) در رشد مبلغ تراکنش های کارتخوان با ۰.۲۵ درصد رشد را نصیب خود کرده و نشان دهنده موفقیت این شرکت در بازاریابی، نفوذ در بازار و قراردادهای جدید و همچنین استفاده از پشتیبانی بالای تعداد شعب و مشتریان، حساب ها، کارت های بانکی و شبکه پرداخت بانک صادرات ایران در سراسر کشور است.

این شرکت در راستای توسعه سهم بازار خود و به منظور تحقق هدف کسب رتبه ششم در برنامه سال مالی جدید با تمرکز بیش از پیش بر توسعه تعداد ابزارهای پذیرش کارتخوان فروشگاهی و سهم بازار ابزارهای اینترنتی، توانست برای هفتمین ماه متوالی در رشد سهم تعداد ابزار کارتخوان فروشگاهی و رشد مبلغ تراکنش های اینترنتی در شاخص‌های دیگری همچون رتبه دوم در سهم ابزار فعال سیستمی کارتخوان با ۰.۲۹ درصد رشد، رتبه دوم در سهم کارتخوان تراکنش‌دار با ۰.۲۶ درصد رشد، رتبه دوم در توسعه ابزارهای سیستمی اینترنتی با ۰.۱۵ درصد رشد را به خود اختصاص دهد.

این شرکت قصد دارد برنامه توسعه خود در سال مالی ۱۴۰۳ برای توسعه سهم از بازار خود را با رشدی چشمگیر و با هدف کسب رتبه های بالاتر، آغاز کند.

داود قربانی مدیر بازاریابی شرکت پرداخت الکترونیک سپهر گفت: رتبه نخست رشد در سه شاخص سهم مبلغ از تراکنشهای ابزار اینترنتی، سهم مبلغ از تراکنش‌های خرید و سهم از ابزار اینترنتی تراکنش‌دار در دی ماه ۱۴۰۲ به شرکت پرداخت الکترونیک سپهر رسید. طبق گزارش اقتصادی شاپرک، این شرکت در دی ماه امسال ضمن ورود به کانال ۷ درصدی از سهم بازار مبلغ تراکنش با ۱.۳۸ درصد افزایش توانست در شاخص­ سهم مبلغ از تراکنش ‌های ابزار اینترنتی با رشد ۴.۵۸ درصدی نسبت به آذر ماه به عدد ۱۷.۲۷ درصد معادل ۳۸.۸ همت برسد و بار دیگر بالاترین میزان رشد در این شاخص را بین سایر شرکتهای پرداخت به خود اختصاص دهد و با یک رتبه ارتقا، جایگاه سوم را مجددا تصاحب کند.

رشد سپهر طی یک سال اخیر در صنعت پرداخت مستمر بوده و با حفظ این روند موفق شده در دی ماه بالاترین رشد در سهم ابزار اینترنتی تراکنش‌دار به میزان ۱۰.۴۴ درصد را نیز کسب کند.

تحقق اهداف یکساله و دستاوردهای قابل توجه سپهر ماحصل هماهنگی کارکنان و بهبود سطح فنی و زیر ساخت‌های فناوری اطلاعات در اجرای برنامه عملیاتی بوده و در سال آتی نیز روند توسعه ادامه دارد.

سهم بازار هر شرکت PSP از نظر مبلغ تراکنش ها در دیماه ۱۴۰۲ حکایت از سهم ۷.۴۸ درصدی پرداخت الکترونیک سپهر را دارد که این شاخص، سبب شناخت حوزه فعالیت و نحوه ی سرمایه گذاری هر یک از شرکتهای PSP در ابزار های پذیرش می شود. بیشترین اختلاف بین سهم مبلغی تراکنشهای ابزار پذیرش کارتخوان فروشگاهی نسبت به ماه گذشته توسط شرکت “پرداخت الکترونیک سپهر” ایجاد شده و در ابزار پذیرش اینترنتی با افزایش ۴.۵۸ درصدی، بالاترین تفاضل را نشان می دهد.

همچنین بیشترین اختلاف بین سهم مبلغی تراکنشهای خرید در آذر ماه و دی ماه با ۱.۴۳ درصد افزایش شرکت “پرداخت الکترونیک سپهر” گزارش شده است.

مقایسه نسبت خطای پذیرندگی به کل تراکنش های شرکت ها و کاهش در نسبت خطای پذیرندگی به کل تراکنش ها (عملکرد مثبت) در آذر و دی ۱۴۰۲ حکایت از بهبود عملکرد پرداخت الکترونیک سپهر دارد .و در سهم بازار ابزارهای پذیرش اینترنتی تراکنش دار شرکت “پرداخت الکترونیک سپهر” با افزایش ۱۰.۵۵ درصدی بالاترین تفاضل را نشان می دهد.

شرکت پرداخت الکترونیک سپهر همچنین با تمرکز بیش از پیش بر توسعه تعداد ابزارهای پذیرش کارتخوان فروشگاهی و سهم بازار ابزارهای اینترنتی، توانست رشد سهم ابزار تراکنش را همچنان صعودی نگه دارد.

شرکت پرداخت الکترونیک سپهر همچنین با تمرکز بیش از پیش بر توسعه تعداد ابزارهای پذیرش کارتخوان فروشگاهی و سهم بازار ابزارهای اینترنتی، توانست سهم ابزار فعال سیستمی کارتخوان، سهم کارتخوان تراکنش‌دار، توسعه ابزارهای سیستمی اینترنتی را هم توسعه دهد.

این شاخص نشان می‌دهد که الکترونیک سپهر تا چه میزان در اقتصاد ملی نقش داشته و چقدر در تسهیل مبادلات اقتصادی کشور موثر بوده است.

در دی ماه ۱۴۰۲ بالغ بر ۳۹۸۷ میلیون تراکنش با ارزش ۱۰۵۵۸ هزار میلیارد ریال در شبکه الکترونیک پرداخت کارت پردازش شده که نسبت به آذر ماه رشد منفی ۲.۹ درصدی در تعداد ۱.۲۴ درصدی در ارزش ریالی داشته است و تعداد ابزارهای شاپرکی در مجموع نسبت به آذر ماه رشد ۱.۶۸ درصدی را تجربه نموده اند که به نظر می رسد سبب این تغییر، افزایش ۱.۴ درصدی تعداد ابزار کارتخوان فروشگاهی است. ابزارهای پذیرش اینترنتی در دی ۱۴۰۲ نسبت به آذر ۱۴۰۲ ماه رشد ۴.۴۱ درصدی را تجربه کرده است.

بیشترین تغییر متوسط تعداد تراکنش مربوط به ابزار پذیرش موبایلی است . در دی ماه متوسط تعداد تراکنش های اینترنتی با کاهش ۱.۶۷ درصدی از ۲۳۶ تراکنش در آذر ۱۴۰۲ به ۲۳۲ تراکنش رسیده است. متوسط تعداد تراکنش هر ابزار پذیرش موبایلی ۱۴.۶۹۶ تراکنش است که این مقدار نسبت به ماه گذشته با افزایش ۴۹.۴۳۶ واحدی همراه بوده است. متوسط تعداد تراکنش هر ابزار کارتخوان فروشگاهی نیز با ۱۷.۵۲ واحد کاهش نسبت به آذر ماه ۱۴۰۲ به ۳۵۳عدد در دی ماه رسیده است.

کارتخوان فروشگاهی با سهم ۱۹.۹۱ درصدی، بیشترین تعداد تراکنش را در بین سایر ابزار های پذیرش داشته است و ابزار پذیرش اینترنتی و ابزار پذیرش موبایلی به ترتیب در جایگاه های بعدی قرار گرفته اند

گسترش نفوذ ابزارهای پذیرش، یکی از دلایل کاهش ۹۳ درصدی نسبت اسکناس و مسکوک به نقدینگی در مدت مورد بررسی بوده است که انتظار می رود این روند کاهشی همچنان تداوم داشته باشد. اما با توجه به شروع روند کاهشی میزان نقدینگی به نظر می رسد سرعت کاهش سهم اسکناس و مسکوکات از نقدینگی، نسبت به گذشته کاهش یابد.

سهم بازار هر شرکت PSP از نظر مبلغ تراکنش ها در دی ۱۴۰۲ حکایت از سهم ۷.۴۸ درصدی پرداخت الکترونیک سپهر دارد این شاخص، سبب شناخت حوزه فعالیت و نحوه ی سرمایه گذاری هر یک از شرکتهای PSP در ابزار های پذیرش می شود. بیشترین اختلاف بین سهم مبلغی تراکنشهای ابزار پذیرش کارتخوان فروشگاهی نسبت به ماه گذشته توسط شرکت “پرداخت الکترونیک سپهر” ایجاد شده و در ابزار پذیرش اینترنتی با افزایش ۴.۵۸ درصدی، بالاترین تفاضل را نشان می دهد.

بیشترین سهم بازار تراکنش های شاپرکی در اختیار ابزار کارتخوان فروشگاهی است. این در حالی است که عواملی مانند وجود محدودیت انجام تراکنش بر روی ابزار پذیرش موبایلی، تعداد بالای ابزار کارتخوان فروشگاهی، فراگیر بودن این ابزار، عدم نیاز این ابزار به تجهیزات مکمل دیگر نظیر کامپیوتر یا گوشی موبایل و عواملی از این دست را میتوان از جمله عوامل تاثیر گذار بر تعداد تراکنش های ابزار پذیرش کارتخوان فروشگاهی دانست. این در حالی است که به منظور استفاده از ابزار پذیرش اینترنتی، به بستر اینترنتی امن و در استفاده از ابزار پذیرش موبایل به وجود دستگاه گوشی تلفن همراه نیاز است که ممکن است هنگام خرید در دسترس همگان قرار نداشته باشد

الکترونیک سپهر یکی از ۱۲ شرکت دارنده مجوز PSP از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که به منظور ارائه راهکارهای جامع فناوری مورد نیاز بانک‌ها و سایر موسسات مالی و اعتباری، طراحی و اجرای اتوماسیون‌های بانکی، ارائه خدمات پرداخت الکترونیک و بانکی اعم از نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، واردات و فروش کارت‌های الکترونیک هوشمند، پیاده‌سازی سامانه‌‌های امنیتی مرتبط به حوزه پرداخت و… راه اندازی شده است.

علل رشد مداوم هر ماه پرداخت الکترونیک سپهر در شاخص‌هایی همچون توسعه سهم از پایانه‌های کارت‌خوان، سهم از مبلغ کل، سهم از مبلغ اینترنتی را نشان می دهد که صرفاً به دو استراتژی می‌توان اکتفا کرد. اولین موضوع توجه به مشتریان در قالب شرکای تجاری است که به جرئت می‌توان گفت سپهر امروز یکی از بهترین شرکای تجاری در صنعت است. دومی نیز جمله‌ای است که تمامی مراودات بازاریابی سپهر حول محور آن بوده و مشتری را برای سال‌های آتی بازاریابی می‌کند.

هرچند کاهش میزان اسکناس و مسکوک در دست اشخاص از یک سو و افزایش میزان نقدینگی از سوی دیگر پرداخت الکترونیکی رونق گرفته است، اما عملکرد الکترونیک سپهر بر مبنای برنامه مدونی بوده به طوری که کیفیت بازاریابی و تغییر نگرش در بازارداری را می‌توان به‌عنوان یک ارزش بنیادی در تیم کسب‌وکار و عملیات سپهر و تحقق اهداف آن دانست.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=241106
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

رشد بالای ۱۰.۵ درصدی سهم بازارالکترونیک سپهر از ابزارهای پذیرش اینترنتی تراکنش‌دار
رشد بالای ۱۰.۵ درصدی سهم بازارالکترونیک سپهر از ابزارهای پذیرش اینترنتی تراکنش‌دار
رشد بالای ۱۰.۵ درصدی سهم بازارالکترونیک سپهر از ابزارهای پذیرش اینترنتی تراکنش‌دار
رشد بالای ۱۰.۵ درصدی سهم بازارالکترونیک سپهر از ابزارهای پذیرش اینترنتی تراکنش‌دار
رشد بالای ۱۰.۵ درصدی سهم بازارالکترونیک سپهر از ابزارهای پذیرش اینترنتی تراکنش‌دار
رشد بالای ۱۰.۵ درصدی سهم بازارالکترونیک سپهر از ابزارهای پذیرش اینترنتی تراکنش‌دار
رشد بالای ۱۰.۵ درصدی سهم بازارالکترونیک سپهر از ابزارهای پذیرش اینترنتی تراکنش‌دار