کد خبر: 239657
چهارشنبه 18 بهمن 1402 - 12:04
روابط عمومی بیمه دی اعلام کرد؛ هیچگونه تغییری در قوانین، مقررات و ارائه خدمات خود به جامعه ایثارگری اعمال نکرده و هیچگونه بخشنامه جدید نیز صادر نکرده است.
به گزارش اخبارپول، روز دوشنبه مطلبی منتشر شد مبنی بر گلایه یک جانباز در خصوص پرداخت هزینه ما به التفاوت ارزی یک دارو.
این جانباز گفته بود: هفته گذشته زمانی که به یکی از داروخانه های دولتی مراجعه کردم برای گرفتن داروی «پلاویکس» که مخصوص بیماری قلبی ام هست، متصدی داروخانه ۱۰۰ هزار تومان پول از من درخواست کرد و گفت بنا بر اعلام بیمه تکمیلی شما این مبلغ را باید خودتان بپردازید.
وی میگوید: علاوه بر من دو جانباز ویلچری نیز در داروخانه بودند که باید هزینه بیشتری بابت دریافت دارو پرداخت می کردند که خب باعث ناراحتی زیاد آنها نیز شده بود.
در همین خصوص بیمه دی چنین ابلاغی را به داروخانهها از جانب این شرکت رد کرد و گفت: اگر داروخانه از طرف بیمه دی چنین موضوعی را مطرح کرده صد در صد اشتباه است و این شرکت بیمه تصمیمی در این خصوص نگرفته است.
همچنین روابط عمومی این شرکت بیمهای که متولی بیمه درمانی جانبازان نیز است طی جوابیهای به مطلب خبرگزاری تسنیم نوشت: «ضمن تشکر از دغدغههای آن رسانه وزین در خصوص جانبازان و ایثارگران، بیمه دی اعلام میدارد هیچگونه تغییری در قوانین، مقررات و ارائه خدمات خود به جامعه ایثارگری اعمال نکرده و هیچگونه بخشنامه جدید نیز صادر نکرده است.
به اطلاع میرساند با توجه به آیین نامه ۹۹ بیمه مرکزی و قرارداد بنیاد شهید و امور ایثارگران، بیمه دی به عنوان بیمه تکمیلی هزینههای دارویی مازاد بر سهم بیمهگران پایه را مطابق گذشته و بدون تغییر رویه پرداخت می کند.
در خصوص داروهای مشمول سهم ارز نیز مطابق با جز یک بند ص تبصره یک قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و مصوبات مجلس شورای اسلامی، بیمهگران پایه ملزم به پرداخت هزینه حذف سهم ارز این داروها به داروخانه میباشند. در صورتی که داروخانه داروهای مشمول سهم ارز را در سامانههای بیمه گران پایه ثبت ننماید و سهم ارز از بیمار طلب شود، تخلف محسوب شده و مشمول پیگیری مراجع ذی صلاح قانونی (سازمان غذا و دارو )خواهد بود.
هدف بیمه دی جز بهبود و ارائه خدمات با کیفیت به جامعه ایثارگری نبوده و نیست. گواه این امر نیز افزایش میزان رضایتمندی جامعه ایثارگری از خدمات بیمه و کاهش زمان پرداخت ها در سال جاری نسبت به سال گذشته است. البته این موارد به معنای بدون ایراد و اشکال بودن خدمات بیمه دی نیست و تمام تلاش همکاران در بیمه دی رفع نواقص و ارتقای خدمات به جامعه ایثارگری است همچنین عزیزان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره ۱۶۷۱ تماس حاصل کرده و ما را در بهبود کیفیت خدمات یاری دهند.»
بار دیگر ضمن تشکر از آن رسانه وزین خواهشمند اطلاعات تماس جانبازان عزیزی که با این مشکل روبرو شده اند و داروخانه مورد اشاره را در اختیار همکاران ما در بیمه دی قرار دهند تا ضمن دلجویی از این عزیزان نسبت به رفع مشکل پیش آمده اقدامات لازم صورت گیرد.
همچنین درصورت معرفی داروخانه مذکور تحقیقات لازم در خصوص عملکرد داروخانه و ادعاهای مطرح شده از سوی متصدی داروخانه انجام میشود تا در صورت احراز تخلف، با داروخانه لغو قرارداد صورت گیرد و مراتب از طریق سازمان غذاودارو پیگیری شود.
همچنین مسئول داروخانهای که این جانباز به آن مراجعه کرده در پاسخ به پیگیریهای تسنیم، گفت: ما طبق حوالههایی که برای بیماران صادر می شود، داروها را به جانبازان تحت پوشش بیمه دی ارائه میکنیم و بر اساس فرانشیزی که بیمه اعلام کرده دریافت مبلغ یا صفر شدن کل هزینه دارو انجام می شود.
منبع: تسنیم