بانکداری و شبکه پرداخت و شبکه‌های بانکی بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره مردم و کسب‌وکارها شده‌اند و انتخاب محور بانکداری هوشمند شاید مهمترین دستاورد همایش امسال باشد.

به گزارش اخبارپول، علیرضا ماهیار مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک عصر سه شنبه در مراسم اختتامیه دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت و جشنواره دکتر نوربخش در سخنانی از تمام دست‌ اندرکاران برگزاری این همایش قدردانی کرد و افزود: حدود یک سال از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه هوش مصنوعی می‌گذرد و ایشان گفتند که ایران باید جزو ۱۰ کشور برتر در حوزه هوش مصنوعی باشد.

وی اظهار داشت: بانکداری و شبکه پرداخت و شبکه‌های بانکی بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره مردم و کسب‌وکارها شده‌اند و انتخاب محور بانکداری هوشمند شاید مهمترین دستاورد همایش امسال باشد.

ماهیار اضافه کرد: مجموعه‌های دانش بنیان، بانک‌ها و مجموعه‌های فین‌تکی حضور خیلی خوبی را در برگزاری باشکوه همایش بانکداری الکترونیک داشتند. براساس اطلاعات ثبت شده بیش از ۶ هزار نفر از این رویداد بازدید کردند که این موضوع نشان می‌دهد ما مسیر خوبی را شروع کرده ایم و این نوید را می‌دهد که آینده بهتری در انتظار شبکه بانکی کشور خواهد بود.

وی گفت: حضور این تعداد محصول و شرکت کننده و برنامه‌ در نشست‌های تخصصی، به نظرم کار ما را برای سال بعد سخت می‌کند به طوری که مخاطبین سال بعد انتظار دارند که کدام یک از آنها عملیاتی شده است.

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک تصریح کرد: در همایش امسال درباره کلان داده‌ها و هوشمندسازی و توجه بانک‌ها به حوزه فناوری و لزوم حضور فین تک‌ها صحبت شد. امروز صبح هم که شاهد رونمایی از ره‌نگاشت فین‌تک توسط معاونت فناوری‌های نوین بانک مرکزی بودیم.

ماهیار ادامه داد: در صنعت بانکداری در حوزه سخت افزار و زیرساخت کارهای خوبی شده ولی در حوزه نوآوری به ویژه نوآوری‌هایی که در سمت مشتریان بانکی است و کسانی که از این زیرساخت‌ها استفاده می‌کنند، کمتر شاهد هوشمندسازی‌ها بوده‌ایم.

وی اعلام کرد: ما بدنبال ایجاد یک هاب فناوری در حوزه هوش مصنوعی هستیم. امروز تفاهم نامه‌ای را با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا کردیم و این آمادگی را داریم که به شبکه بانکی در استفاده از خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی کمک کنیم. امیدواریم شاهد راه اندازی بانکداری‌های هوشمند در ایران اسلامی باشیم.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=234588
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

ضرورت توجه به نوآوری در ارایه خدمات به مشتریان بانکی
ضرورت توجه به نوآوری در ارایه خدمات به مشتریان بانکی
ضرورت توجه به نوآوری در ارایه خدمات به مشتریان بانکی
ضرورت توجه به نوآوری در ارایه خدمات به مشتریان بانکی
ضرورت توجه به نوآوری در ارایه خدمات به مشتریان بانکی
ضرورت توجه به نوآوری در ارایه خدمات به مشتریان بانکی