شرکت بیمه کوثر با تداوم روند اصلاح ترکیب پرتفوی، کنترل خسارت، نگهداشت بیمهگزاران سودده و توجه به رضایت آنها توانست شاهد سود عملیات بیمهگری در صورتهای مالی خود شود. این شرکت همواره با تاکید بر سودآوری مناسب برای سهامداران، در تلاش است با افزایش سرمایه، امکان پذیرش ریسک را نیز بالابرده و رسیکهای بیشتری را به نفع بیمه گزاران تقبل کند.
به گزارش اخبار پول به نقل از دیوان اقتصاد، ابوالفضل آقادادی مدیرعامل شرکت بیمه کوثر با اشاره به اینکه شرکتهای بیمه باید بتوانند با سرمایهگذاریهای هوشمندانه خدمات مناسبی به بیمهگزاران خود ارائه دهند، گفت: شرکت بیمه کوثر در سال ۱۳۹۹ رقمی معادل ۱۵۰۰ میلیارد تومان درآمد سرمایه گذاری داشت که حدودا ۱۳۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ سود خالص شرکت بود. در سال گذشته نیز بیش از ۸ هزار میلیارد تومان فروش داشتیم و در این میان درآمد حاصل از سرمایهگذاری ما بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان بود که در صورتهای مالی حسابرسی نشده ما ۱۸۰۰ میلیارد سود خالص برآورد شده است.
به گفته مدیرعامل بیمه کوثر، تلاش این شرکت بر ایجاد “سود تکرار شونده” بوده و همواره این موضوع دنبال میشود. به طوری که در این دوماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ شرکت بیمه کوثر ۶۰۰ میلیارد تومان درآمد حاصل از سرمایهگذاری داشته است. علاوه بر این برنامه امسال این شرکت نیز سودآوری مناسب برای تمامی سهامداران است.
آقادادی با اشاره به اینکه در سال کف سود بیمه کوثر با رقم ۱۰۰۰ میلیارد تومان بسته میشود، خاطرنشان کرد: برخلاف بسیاری از شرکتهای بیمه شاخص ارزیابی ما نه از فروش بلکه از سودآوری است. بنابراین تلاش میکنیم سرمایه گذاری مناسبی داشته و این روندسودآوری را پایدار و ادامهدار دنبال کنیم.
مدیرعامل شرکت بیمه کوثر درخصوص افزایش سرمایه این شرکت نیز گفت: شرکت بیمه اگر سود خود را تبدیل به افزایش سرمایه نکند، در آینده آسیب میبیند. اکنون با روند افزایش سرمایه ما به ۲۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است و این موضوع با جدیت دنبال میشود چرا که با افزایش سرمایه ظرفیت نگهداری ریسک هم بالاتر میرود و ما این امکان را پیدا میکنیم که بازارهای مناسبتری را داشته باشیم. بنابراین افزایش سرمایه هم مثل سودآوری در شرکت بیمه کوثر ادامه دار خواهد بود.
وی همچنین با اشاره به وظیفه شرکت بیمه در قبال شبکه فروش، اظهار کرد: در شرایط تحول و دوران گذار ما نیز تیمهای نوآوری و محصولات خودمان را گسترش دادیم. در حال حاضر هم امکان صدور بیمه نامه و پرداخت خسارت آنلاین را داریم. بطوریکه هر بیمه گزاری در هر نقطه از ایران اگر بطور مثال نیاز به استفاده از بیمه نامه شخص ثالث داشته باشد، به سهولت و به صورت آنلاین میتواند خسارت خود را دریافت کند. بنابراین مزیت رقابتی در صنعت بیمه و یا هر کسب و کاری، سهولت و سرعت خدمت رسانی به مشتریان است که این رضایت با افزایش خدمات غیرحضوری میسر میشود.
آقادادی افزود: این خدمت رسانی سریع می تواند از طریق کارگزاری ها انجام شود. نکته اینجاست که ما علاقمند به ورود به مباحث فروش آنلاین و خدمات غیرحضوری هستیم، اما نه به هر قیمتی، چرا که حمایت از شبکه فروش خودمان هم از اولویتهای ماست و بر همین اساس، ترجیح ما به خدمت رسانی سریع از طریق شبکه فروش خودمان است.
گفتنی است، سود خالص هر سهم شرکت بیمه کوثر در سال مالی ۱۴۰۰ رقمی معادل ۴۰۳ ریال اعلام شده بود. سود خالص شرکت بیمه کوثر در سال مالی منتهی به اسفند سال ۱۴۰۱ نیز به ۱.۸۳۴میلیارد تومان رسید. این رقم در مقایسه با سود خالص ۶۸۱ میلیارد تومان سال مالی ۱۴۰۰، حدود ۱۶۹ درصد رشد داشت.