دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی گفت: ما باید در بیشتر شدن صادرات تولیدات داخلی تلاش بیشتری کنیم تا کالای ایرانی جایگاه خودش را در جمع دیگر تولیدات جهانی و در بازارهای بین المللی پیدا کند.

به گزارش اخبارپول، محمود استقلال، رئیس کمیسیون صادرات در حاشیه نشست تخصصی فرصت‌های سرمایه گذاری ایران با کشورهای همسایه، اظهار کرد: این نمایشگاه‌ها رویدادی هستند با تنوع فراوان که یک مشکل اصلی آن مورد ارجاع قرار نگرفتن مشتریان برون مرزی و نام آشنا نبودن برندهای داخلی برای آنهاست.

وی گفت: ما باید کالاهای تولیدی خود را در نمایشگاه‌های خارجی، اتاق‌های مشترک و سفارت خانه‌ها بیشتر ارائه دهیم. ما با توانمندی‌های صنعتی و رشد ۱۰ درصدی این صنعت به جایگاه ۸۰۰  میلیارد دلاری در دنیا دست پیدا می‌کنیم ولی تاکنون سهم آنچنانی در صادرات دنیا نداریم.

استقلال بیان کرد: لوازم خانگی به دو دسته‌ی کوچک و بزرگ تقسیم می‌شوند که رشد لوازم خانگی بزرگ به نسبت بیشتر است. همچنین امضای تفاهم نامه ایران و عراق و موافقت با قرارداد ایران و ارمنستان تا یک سال آینده، می‌تواند فرصت‌های خوبی را در صنعت لوازم خانگی ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه امسال نسبت به سال‌های گذشته در امر صادرات و ارائه محصولات به کشورهای خارجی بهتر عمل کرده است، گفت: ما باید نگاه صادراتی داشته باشیم؛ در نمایشگاه‌ها کالاها به شکل ملموس دیده می‌شوند و مورد ارزیابی و رقابت قرار می‌گیرند.

دکترعباس هاشمی، دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی نیز در حاشیه این نشست، گفت: این نمایشگاه در ۲۰ سالن و فضایی نزدیک به ۴۰ هزار متر مربع در اختیار تولیدکنندگان صنعت لوازم خانگی داخلی و خارجی برای عرضه‌ی محصولات تولیدی قرار گرفته است.

وی گفت: امضا تفاهم نامه با کشور عراق و نشست اقتصادی همکاری با کشورهای اوراسیا با موضوع سرمایه گذاری‌های مشترک در سالن مروارید انجام شد که بسیار موثر و مفید بود.

دکتر هاشمی افزود: ما در روز اول نمایشگاه که با حضور وزیر محترم صمت و معاونین محترمشان برگزار شد با استقبال خوبی از متخصصین و مردم روبرو شدیم که این امر در روز دوم با اقبال بیشتری روبرو شد و هم اکنون علاقمندان از غرفه‌ها بازدید و خرید می‌نمایند و این میزان بازدید در قیاس با سال‌های قبل چشم‌گیرتر بود.

وی خاطر نشان کرد: در روز دوم  دکتر خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی، دکتر پرهام فر، معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دکتر سیدی، مشاور امور بین الملل سازمان و طرف مذاکره کننده توافق ایران با اوراسیا و چند تن از مدیران و مسئولان نهادهای مختلف برای بازدید از این نمایشگاه به محل برگزاری نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی ایران هامکس آمدند.

وی در پایان گفت: ما باید در بیشتر شدن صادرات تولیدات داخلی تلاش بیشتری کنیم تا کالای ایرانی جایگاه خودش را در جمع دیگر تولیدات جهانی و در بازارهای بین المللی پیدا کند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=214131
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

فرصت سازی جدید با رشد بازار لوازم‌خانگی
فرصت سازی جدید با رشد بازار لوازم‌خانگی
فرصت سازی جدید با رشد بازار لوازم‌خانگی
فرصت سازی جدید با رشد بازار لوازم‌خانگی
فرصت سازی جدید با رشد بازار لوازم‌خانگی
فرصت سازی جدید با رشد بازار لوازم‌خانگی