نخستین همایش سراسری رؤسای شعب بانک آینده، روز شنبه ۲آذرماه جاری در هتل المپیک تهران برگزار شد.
به گزارش پول پرس، در این گردهم‌آیی بزرگ، دکتر رسو‌ل‌اف ضمن خیرمقدم به مدعوین و اظهار خشنودی از حضور در جمع همکاران، نخست به هشت نقش اساسی رؤسای شعب در تمامی بانک‌ها پرداخت و به‌ترتیب از مواردی نظیر: «مدیریت زنجیره ارزش مشتریان»، «مدیریت سرمایه انسانی»، «مدیریت “رفتار” و “ساختار” سازمانی»، «مدیریت افراد»، «مدیریت کار تیمی»، «مدیریت عملکرد» و در نهایت «مدیریت سودآوری» به‌عنوان مهم‌ترین نقش رؤسای شعب در تمامی بانک‌های مطرح جهان یاد نمود.
مدیرعامل بانک آینده در ادامه، مشخصا” به تبیین و تشریح نقش رؤسای شعب این بانک پرداخت و از «مدیریت منابع انسانی» به‌عنوان مهم‌ترین اصل یاد کرد و وجود مشتریان وفادارتر را مستلزم حضور کارمندان راضی‌تر دانست و در همین راستا، ضمن تأکید بر لزوم برقراری تعاملات پویا و کارآمد با همکاران، این امر را لازمه شکل‌گیری ارزش‌افزوده و تبدیل منابع انسانی به «سرمایه انسانی» خواند. هم‌چنین «پرهیز از گذشته‌گرایی و تفکر عام ذهنی»، از سوی رؤسای شعب، به‌ویژه در شرایط پس از ادغام و فاصله گرفتنِ هر یک از سه مؤسسه از گذشته خود، از جمله اقدامات مؤثر در توسعه بانک آینده برشمرده شد.
دکتر رسول‌اف «بهره‌گیری از ابتکار و خلاقیت کارکنان» در راستای یاری‌رساندن به مشتریان را اولویت اصلی بانک خواند؛ چرا که بدین‌ترتیب، بانک آینده در قالب سازمانی جدید که به‌تدریج مشتریان خود را انتخاب می‌کند، خواهد توانست ابتکار عمل را در دست گیرد. وی با اشاره به یک میلیون و ۲۰۰هزار مشتری بانک آینده، این ظرفیت را سرمایه‌ای عظیم برای مجموعه دانست و با توجه به هزینه ۵ تا ۱۱ برابری جلب مشتری جدید، بر حفظ و کسب رضایت مشتریان قدیمی تأکید نمود.
«نظم دادن به امور به‌معنای تازه‌گردانی و تغییر» از جمله دیگر موارد مطرح بود که این انضباط در سه سطح «تفکر منضبط»، «کارکنان منضبط» و «اعمال منضبط» تسری می‌یابد و «بها دادن به نوفهمی، نواندیشی، نوگرایی، نوزایی و نوسازی سازمانی» دستاورد آن خواهد بود. دکتر رسول‌اف ضمن تأکید بر بهره‌گیری از دانش، ابتکار و خلاقیت نیروی جوان فعّال در شعب، «مشارکت همکاران و آغاز فصل تازه‌گردانی» در شعب، هم‌زمان با اصلاح نگرش، رفتار و نظارت بر حسن تعامل همکاران را از دیگر نقش‌های اساسی رؤسای شعب دانست؛ که بدیهی است این مهم، به «تعامل کارکنان، ضمن رقابت و دوست‌داشتن یکدیگر» منتج خواهد شد.
مدیرعامل بانک آینده، «تقویت خودکنترلی و پاسخ‌گویی به دیگر کنترلی» را از ویژگی‌های مسلم رؤسای شعب برشمرد. وی در همین رابطه خاطرنشان کرد: هر شعبه موظف است که یک نظام خودکنترلی داشته باشد؛ چرا که تنها در این‌ شرایط است که در صورت اعمال نظام دیگر کنترلی ضمن استقبال از آن، از پاسخ‌گویی نیز خرسند خواهد بود؛ زیرا به‌خوبی می‌داند که قرار است راهنمایی شود.
دکتر رسول‌اف با اشاره به سه دوره تاریخی مبنی بر مشتری‌گرایی (تولید و تبلیغ برای عرضه)، مشتری‌مداری (در نظر داشتن سلیقه و ترجیحات مشتریان و ارائه محصولات متناسب)، مشتری‌محوری (ارزش‌آفرینی برای مشتریان)، «آشنایی کامل با محصولات و خدمات» را لازمه عرضه بهتر و مؤثرتر به مشتریان دانست که فراتر از آن «ارائه راه‌حل به‌جای عرضه صرف محصولات و خدمات» جای دارد.
وی اررش‌آفرینی را خیابانی دوطرفه خواند که بر همین اساس مشتری نیز باید برای مجموعه ارزش‌آفرینی متقابل داشته باشد؛ از این‌رو، «خلق ارزش برای مشتریان و سهامداران» از دیگر اولویت‌های رؤسای شعب به ‌شمار می‌رود.
اولویت «پرداخت تسهیلات» به‌عنوان مهم‌ترین منبع درآمدی بانک، توجه جدی به «وصول مطالبات» هم‌زمان با پرداخت تسهیلات و تأکید بر« فروش خدمات در راستای متنوع ساختن منابع درآمد» از دیگر موارد مطرح از سوی مدیرعامل، به‌عنوان مهم‌ترین نقش رؤسای شعب بانک آینده بود.
در ادامه دکتر رسول‌اف، به اقدامات انجام شده طی فرآیند ادغام و پس از آن اشاره نمود که برخی از آن‌ها عبارتند از: تهیه ۹۵ نوع سند، تطبیق بیش از ۳۵۰۰ همکار، آماده‌سازی شعب، درجه‌بندی شعب، نهایی شدن انتقال اطلاعات به نرم‌افزار بانک آینده، ارتباط با شبکه‌های تعریف‌شده در بانک‌ها، ارائه ۲۴۰ نوع خدمت، اجراسازی بودجه مصوب سال ۱۳۹۲، صرف ۹۴۰هزار نفر-ساعت برای انجام فرآیند ادغام و برگزاری ۶۲۳۷ دوره برای همکاران، طراحی و اجرای نظام ارزش‌یابی عملکرد‌محور مبتنی بر رضایت مشتریان، شناسایی دارایی‌های هر سه مؤسسه، بررسی کلیه تعهدات مؤسسات و عملی نمودن تعهدات قبلی، بررسی و تعیین تکلیف سرمایه‌گذاری، شناسایی پرونده‌های مطالبات و برنامه‌ریزی برای وصول آن‌ها، تجمیع و ادغام شعب کم‌بهره، بازرسی حضوری و غیرحضوری از تدوین دستورالعمل مربوط و….
در ادامه این همایش، مشکلات و مسائل مطرح از سوی رؤسای شعب فعال در مناطق ۱۰گانه بانک آینده با حضور محمّدهاشم چقازردی مدیر منطقه غرب، غلامرضا خلیلی مدیر منطقه غرب‌تهران، علی‌رضا حسن‌زاده رییس شعبه مرکزی بوشهر مطرح گردید که در ادامه همایش، موارد مطروحه از سوی مبادی ذی‌ربط پاسخ داده شد.
سپس هشت پنل تخصصی با حضور معاونین و رؤسای شعب مربوط به هریک از معاونت‌ها برگزار و ضمن ارائه گزارش کوتاه از عملکرد و دستاوردهای هر حوزه، به سؤالات مطرح در هر حوزه پاسخ داده شد.
شایان ذکر است؛ در حاشیه این همایش، نمایشگاهی از دستاوردهای معاونت بانکداری الکترونیکی برگزار شد که از سوی دکتر رسول‌اف و دیگر مدعوین مورد بازدید قرار گرفت.
در این گردهم‌آیی هم‌چنین برای نخستین بار از سرود بانک آینده با حضور مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره، جهت بررسی و اظهار نظر رونمایی شد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=21220
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

رسو‌ل‌اف استراتژی بانک آینده را ارائه کرد
رسو‌ل‌اف استراتژی بانک آینده را ارائه کرد
رسو‌ل‌اف استراتژی بانک آینده را ارائه کرد
رسو‌ل‌اف استراتژی بانک آینده را ارائه کرد
رسو‌ل‌اف استراتژی بانک آینده را ارائه کرد
رسو‌ل‌اف استراتژی بانک آینده را ارائه کرد