بانک سینا در راستای ایفای مسئولیت‌‌های اجتماعی و کمک به فقرزدایی در جامعه، طرح‌های قرض الحسنه متعددی را به منظور حمایت از قشر آسیب‌پذیر جامعه اجرایی کرده است.‌

به گزارش اخبارپول به نقل از دیوان اقتصاد، وام‌های قرض‌الحسنه پرداختی بانک سینا در سال ۱۴۰۰، بیش از ۸۷ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد داشته است. برهمین اساس، این بانک طی سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۵ هزار و ۶۶ میلیارد ریال به واجدین شرایط پرداخت کرده است که در مقایسه با وام‌های پرداختی سال ۹۹، رشد ۸۷ درصدی را نشان می‌دهد.
همچنین براساس اطلاعات مندرج در کدال این بانک در دوره یکماهه منتهی به تیرماه ۱۴۰۱ مبلغ ۵۰,۱۶۸,۱۳۱ میلیون ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

کمک ودیعه مسکن
پیرو ابلاغ بخش‌نامه بانک مرکزی به شبکه بانکی کشور و با استناد به ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن و در راستای حمایت از مستاجرین کم‌درآمد، سهم بانک سینا از تسهیلات کمک ودیعه مسکن ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تعیین شد که نسبت به پرداخت آن به واجدین شرایط اقدام خواهد شد.
سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن در تهران یک میلیارد ریال، مراکز استان‌ها ۷۰۰ میلیون ریال و سایر نقاط شهری ۴۰۰ میلیون ریال است و نرخ سود آن ۱۸ درصد با بازپرداخت ۵ ساله است.
براساس این گزارش، طی ۱۰ روز از اجرایی شدن این طرح در بانک سینا، تعداد ۱۲۵ فقره تسهیلات به مبلغ ۶۸ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وام فرزند‌آوری
بانک سینا در راستای اجرای مفاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تعداد یک هزار و ۸۰ فقره وام فرزند‌آوری به مبلغ ۴۱۴ میلیارد ریال به واجدین شرایط پرداخت کرده است.
بر اساس قانون به خانواده‌هایی که از سال ۱۴۰۰ به بعد صاحب فرزند شده‌اند، تسهیلات فرزندآوری به ازای فرزند اول ۲۰۰ میلیون ریال، به ازای فرزند دوم۴۰۰ میلیون ریال، به ازای فرزند سوم ۶۰۰ میلیون ریال، به ازای فرزند چهارم ۸۰۰ میلیون ریال و به ازای فرزند پنجم به بعد یک میلیارد ریال پرداخت می شود.
لازم به ذکر است که بانک سینا از حیث رشد میزان منابع در دو سال منتهی به پایان سال ۱۴۰۰ روند صعودی را طی کرده به نحوی که مانده منابع در پایان سال ۱۴۰۰ با رشد ۱۰۹ درصدی در مقایسه با سال ۹۸، به ۴۶۷ هزار میلیارد ریال رسیده است.

وام ازدواج
بانک سینا به منظور حمایت مالی از زوج های جوان و ترویج سنت حسنه ازدواج، تا فروردین ماه ۱۴۰۱بیش از ۲۳هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ ۷۰۸۳ میلیارد ریال پرداخت کرده است.
این گزارش می‌افزاید، وام های قرض الحسنه ازدواج پرداختی این بانک در سال ۱۴۰۰ و در راستای عمل به تکالیف قانونی بند “الف” تبصره “۱۶” قانون بودجه کل کشور، بیش از ۲۴۰۰ فقره به مبلغ ۲۰۷۶ میلیارد ریال را شامل می شود.

جهش پرداخت وام قرض‌الحسنه در بانک سینا
گفتنی است، پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه در بانک سینا طی ۲ سال گذشته به مرز ۲۵ هزار میلیارد ریال رسیده است.
بطوریکه این بانک از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۱ تعداد ۱۰۸ هزار و ۹۰۰ فقره وام قرض الحسنه به مبلغ ۲۴ هزار و ۸۱۳ میلیارد ریال به واجدین شرایط پرداخت کرده است. وام های پرداختی این بانک در سال ۹۹ به تعداد ۶۱ هزار و ۵۸۳ فقره به مبلغ ۸۰۵۳ میلیارد ریال و در سال ۱۴۰۰ به تعداد ۴۳ هزار و ۷۰۵ فقره به مبلغ ۱۵ هزار و ۶۶ میلیارد ریال بوده است. همچنین این بانک در فروردین ماه سال ۱۴۰۱ هم تعداد ۳۶۱۲ فقره وام قرض الحسنه به مبلغ ۱۶۹۳ میلیارد ریال پرداخت کرده است.
از دیگر سو، مطالبات غیرجاری بانک سینا در مدت زمان مورد بررسی به کمتر از ۲ درصد کاهش یافته است که دستاوردی قابل توجه در تامین منابع و افزایش توان تسهیلات‌دهی این بانک است.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=204634
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

سهم بانک سینا در تسهیلات قرض‌الحسنه
سهم بانک سینا در تسهیلات قرض‌الحسنه
سهم بانک سینا در تسهیلات قرض‌الحسنه
سهم بانک سینا در تسهیلات قرض‌الحسنه
سهم بانک سینا در تسهیلات قرض‌الحسنه
سهم بانک سینا در تسهیلات قرض‌الحسنه