بانک ملی ایران از مشتریان خود تقاضا دارد به‌منظور جلوگیری از هرگونه جعل و کلاهبرداری و تحمل ضرر و زیان، از افشای اطلاعات بانکی خود خودداری کنند.

تماس هایی تلفنی

به گزارش اخبارپول، اخیرا تماس هایی تلفنی از سوی کلاهبرداران با مشتریان بانک مبنی بر برنده شدن آنها در سفر عتبات عالیات، همراه اول و … صورت گرفته که کلاهبرداران پس از تماس تلفنی، ابتدا یک مصاحبه ساختگی با یکی از مسئولان صدا و سیما، وزارت ارتباطات و… ترتیب داده و سپس عنوان می کنند واریز جایزه باید در دو مرحله باشد.

بدین ترتیب اطلاعاتی نظیر کد ملی، تاریخ تولد و… را دریافت و در نهایت با ثبت نام در سامانه ها و اپلیکیشن های بانک ملی نظیر بام و بله، نسبت به انتقال وجه از حساب افراد اقدام می کنند.

مشتریان باید توجه داشته باشند تماس های تلفنی نامعتبر یا پیام های ارسالی مشکوک در فضای مجازی با عناوینی چون پرداخت هدیه، برنده شدن جایزه، تماس از طرف برنامه های صداوسیما و اعلام برنده شدن افراد و… می تواند دام کلاهبرداران برای برداشت های مکرر از حساب بانکی آنها باشد.

از سویی، مشتریان توجه داشته باشند روی هر کارت بانکی علاوه بر شماره کارت، اطلاعات دیگری مانند نام و نام خانوادگی، شماره شبا، شماره حساب، تاریخ انقضا، cvv2 ، شماره مشتری و… وجود دارد که در اختیار دیگران قرار دادن برخی از این اطلاعات همانند cvv2 می تواند دردسرساز باشد.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=197072
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

هشدار بانک ملی درخصوص کلاهبرداری‌های پیامکی و اینترنتی
هشدار بانک ملی درخصوص کلاهبرداری‌های پیامکی و اینترنتی
هشدار بانک ملی درخصوص کلاهبرداری‌های پیامکی و اینترنتی
هشدار بانک ملی درخصوص کلاهبرداری‌های پیامکی و اینترنتی
هشدار بانک ملی درخصوص کلاهبرداری‌های پیامکی و اینترنتی
هشدار بانک ملی درخصوص کلاهبرداری‌های پیامکی و اینترنتی