تعاملات سازمان متخصصین و مدیران ایران با دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات گسترش یافت.

به گزارش اخبارپول، چندی پیش تفاهمنامه همکاری بین سازمان متخصصین و مدیران ایران با دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات، بین دکتر ایمان مصدری مدیرعامل سازمان متخصصین و مدیران و دکتر بابک مظفری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات امضا شد.

سازمان متخصصین و مدیران ایران با مجوز رسمی کانون ارزیابی شایستگی نهاد ریاست جمهوری و مجوز وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در بخش‌های مشاوره کسب و کار و توسعه کارآفرینی با شعار تعالی نقش مدیران و متخصصین در آبادانی ایران و با هدف ارائه خدمات منسجم به متخصصین و مدیران تراز اول کشور ایجاد شده است.

این سازمان با توجه به نیازهای اشخاص حقیقی و حقوقی خدمات کاملی را طراحی کرده است که می‌تواند در حوزه‌های آموزش، مشاوره، برندینگ، بازارسازی و بازاریابی، مطالعه بازارهای داخلی و بین المللی برای صادرات و واردات، تولید محتوا، برگزاری نمایشگاه، همایش و… به ارائه خدمات بپردازد.

در همین رابطه ایمان مصدری مدیرعامل سازمان متخصصین و مدیران در جلسه مشترک با معاونت پژوهشی واحد علوم تحقیقات گفت: نگاه ما این است که اشتغالزایی تنها نیاز به بودجه ندارد بلکه باید برنامه‌های منسجمی را برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ایجاد کرد تا با تکیه بر توانمندی‌های جوانان این مرز و بوم آنها را از مسیر درست و اصولی وارد بازار کار کرد.

وی افزود: یکی از فعالیت‌هایی که این سازمان در سال گذشته انجام داد، راه‌اندازی شبکه ارتباطی متخصصین تحت عنوان لینکداین ایران بود تا از این طریق و با همکاری سازمان فنی‌وحرفه‌ای بتوانیم ارتباط موثری بین صاحبان مهارت در کسب‌وکارها ایجاد کنیم.

مصدری در ادامه تصریح کرد: حمایت از فارغ‌التحصیلان برای ورود به بازارکار یکی از مهمترین برنامه‌های ما در سازمان متخصصین و مدیران ایران بوده و همواره بر تسهیل اشتغال تاکید می‌کنیم.

وی افزود: در همین راستا تصمیم داریم با همکاری واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد کلنیک مشاوره کسب و کار را در محل همین دانشگاه ایجاد کنیم تا نیروهای فنی بتوانند به صورت عملیاتی در این واحد حضور داشته باشند.

مدیرعامل سازمان متخصصین و مدیران درخصوص سایر طرح‌های این مجموعه که قرار است در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد تاسیس شود، خاطرنشان کرد: ایجاد مدرسه مهارت برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که در آن قوانین و الزامات بازار کار همچون مسایل بیمه‌ای، مالیاتی و قوانین کار و … را بیاموزند.

وی ادامه داد: همچنین تصمیم بر آن است که واحد سرمایه‌گذاری شتاب‌دهی بخش خصوصی را برای حمایت از ایده‌های خلاقانه و استارتاپ‌ها را راه‌اندازی کنیم. در همین راستا کمیته سرمایه‌گذاری با ورود به عرصه استارتاپی روی طرح‌های خلاقانه سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

در ادامه این نشست دکتر بابک مظفری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۰ حدود شرکت یا هسته فناور در این واحد دانشگاهی فعال است، اظهار کرد: ما در مجموعه دانشگاهی، تیم‌هایی که نیاز به کار آزمایشگاهی یا کارگاهی دارند را پوشش می‌دهیم. علاوه بر آن مجوعه‌‌هایی که به مرحله تولید و عرضه در بازار رسیده‌اند فضای کارگاهی را در همین مجموعه دانشگاه در اختیارشان قرار می‌دهیم و هم اکنون نیز ۴واحد تولیدی مشغول به کار هستند.

وی افزود: حمایت از هسته‌های فناور که نیاز به مراکز شتابدهی دارند یکی از اهداف اصلی ما است و ما می‌توانیم با سازمان سازمان متخصصین و مدیران ایران در زمینه‌های متعددی از جمله بحث تجاری‌سازی و سرمایه‌گذاری، بحث آموزش مهارت به فارغ‌التحصیلان و آشنا کردن آنها با مباحث شرکتداری و قوانین بازارکار، همکاری کنیم.

گفتنی است، تفاهمنامه همکاری بین سازمان متخصصین و مدیران ایران و معاونت پژوهش و فناوری واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، جهت حمایت از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای ورود به بازارکار، مهارت آموزی، حمایت از طرح‌های نوآورانه جوانان و در نهایت تسهیلگری برای اشتغالزایی امضا شده است.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=192976
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

مرکز شتابدهی بخش خصوصی در دانشگاه علوم تحقیقات راه‌اندازی می‌شود
مرکز شتابدهی بخش خصوصی در دانشگاه علوم تحقیقات راه‌اندازی می‌شود
مرکز شتابدهی بخش خصوصی در دانشگاه علوم تحقیقات راه‌اندازی می‌شود
مرکز شتابدهی بخش خصوصی در دانشگاه علوم تحقیقات راه‌اندازی می‌شود
مرکز شتابدهی بخش خصوصی در دانشگاه علوم تحقیقات راه‌اندازی می‌شود
مرکز شتابدهی بخش خصوصی در دانشگاه علوم تحقیقات راه‌اندازی می‌شود