وصول و رسوب حق بیمه توسط کارگزاران در فرآیندهای صدور و یا قراردادهای منعقده فی‏مابین برخی از شرکت‌های بیمه و یا نمایندگان تابعه با کارگزاران رسمی بیمه مستقیم و برخط تخلف است.

به گزارش اخبارپول، محمدجواد آقاجری مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای بیمه مرکزی، پیرو مغایرت های موجود در فرآیندهای صدور و یا قراردادهای منعقده فی‏مابین برخی از شرکت‌های بیمه و یا نمایندگان تابعه با کارگزاران رسمی بیمه مستقیم طی بخشنامه ای موارد تخلف را به شرح زیر به شرکت‌های بیمه اعلام کرد:

۱- عدم رعایت مفاد ماده (۲۳) آیین‌نامه کارگزاری (دلالی) رسمی بیمه (آیین‌نامه مکمل شماره ۳/۹۲) مبنی بر واگذاری اختیار دریافت حق‌بیمه به صورت مستقیم و (یا در بستر الکترونیکی) از بیمه‌گذاران به کارگزاران رسمی بیمه.

۲- عدم رعایت مفاد بند «۵» ماده (۱۲) آیین‌نامه تنظیم امور نمایندگی (شماره ۷۵) مبنی بر تاخیر در واریز وجوه حق‌بیمه دریافتی توسط نمایندگان به حساب شرکت‌های بیمه.

۳- مغایرت فرآیندهای صدور با مقررات و دستورالعمل‌های جاری مبنی بر ایجاد دسترسی به سیستم صدور و یا واگذاری کاربری صدور به کارگزاران رسمی بیمه مسقیم و برخط توسط نمایندگان و شعب آن شرکت و متعاقباً پرداخت بخشی از هزینه صدور به این کارگزاران توسط شرکت‌های بیمه.

وی در ادامه از شرکت های بیمه خواست، ضمن بازنگری فرآیندهای صدور و اصلاح مفاد قراردادهای مرتبط، از هرگونه وصول حق‌بیمه توسط کارگزاران و رسوب مبالغ حق‌بیمه نزد آنان و پرداخت بخشی از هزینه صدور توسط شرکت به کارگزاران جلوگیری به‌عمل آمده و حق‌بیمه وصولی توسط نمایندگان نیز در روز دریافت، به حساب شرکت بیمه واریز، و نتیجه اقدامات صورت‌گرفته حداکثر ظرف مدت ۲ روز کاری به بیمه مرکزی منعکس شود.

همچنین اعلام شد، مسئولیت حسن اجرای مفاد این بخشنامه با مدیران عامل و واحدهای اجرایی ذی‌ربط بوده و در صورت مشاهده موارد مغایر، وفق مقررات با کارکنان کلیدی، نمایندگان و کارگزاران مربوطه رفتار خواهد شد.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=189922
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

وصول و رسوب حق بیمه ممنوع!
وصول و رسوب حق بیمه ممنوع!
وصول و رسوب حق بیمه ممنوع!
وصول و رسوب حق بیمه ممنوع!
وصول و رسوب حق بیمه ممنوع!
وصول و رسوب حق بیمه ممنوع!