ماجرا از این قرار است که یک بانک به ازای پرداخت وامی با عنوان «وام کارت اعتباری» که مبلغ آن ۴۰میلیونتومان است، سند ملکی فرد متقاضی را در گرو خود میبرد. دفترخانه برای انجام این کار ۶۵۰هزارتومان دریافت میکند که آن را متقاضی وام پرداخت میکند. برای دریافت وام، مراحل اداری آن را انجام دادم. سند را در رهن بانک قرار دادم و متحمل پرداخت ۶۵۰هزارتومان بابت در رهنرفتن سند خانه به دفترخانه شدم. در تمام این مدت، کارمند دایره وام بانک با یک جمله مشابه مرا یک هفته سردواند. او میگفت: «سیستم پیام خطا میدهد و باز نمیشود.» بعد از یک هفته دوباره به بانک مراجعه کردم تا دلیل این سرکارگذاشتنها را بدانم که این کارمند دلیل پیامهای مکرر خطا در سیستم را برایم توضیح داد. او گفت: «به دلیل اینکه قبلا کارت اعتباری پنجمیلیونی دریافت کردهای دیگر نمیتوانی به نام خودت دوباره کارت دریافت کنی!» به او گفتم، شما که میدانید من از همین شعبه وام کارت اعتباری گرفته بودم و هنوز هم آن وام تسویه نشده است. زمانی که این نکته را به شما متذکر شدم، به من اطمینان دادید که وام قبلی به ازای سفته بوده و ربطی به وام جدید ندارد پس چرا حالا به حرفی که زدهاید عمل نمیکنید. این کارمند با شنیدن اعتراض من خواست راهحلی داده باشد و گفت: «وام را به نام پدرت بگیر.»من هم پذیرفتم. اما باید اسنادی که در رهن بانک میرفت از نام من به پدرم تغییر داده میشد. به دفترخانه رفتم تا نام وامگیرنده را از خودم به پدرم تغییر دهم که آنها خواهان دریافت صدهزارتومان بابت این تغییر شدند. این هزینه اضافی به دلیل بیمبالاتی و بیمسوولیتی کارمند بانک رخ داده اما من باید این هزینه را پرداخت کنم. چرا به کارمندان آموزش داده نمیشود در قبال مسوولیتی که دارند باید پاسخگو باشند؟ قطعا تعداد افرادی که از این بیمسوولیتی زیان دیدهاند کم نیست آن هم در شرایطی که مردم زیر بار فشار انواع گرانیها قرار دارند دیگر پرداخت این نوع هزینهها که فقط به خاطر بیمبالاتی رخ میدهند، جایی نمیماند. امید است مسوولان بانک پاسخی برای این سهلانگاریها داشته باشند.
منبع: شرق