کد خبر: 178234
دوشنبه 27 اردیبهشت 1400 - 17:07
حذف بیمهنامههای کاغذی در دهههای گذشته چیزی شبیه رویایی دست نیافتنی بود چرا که صنعت بیمه در افکار عمومی تنها با محصولات کاغذی، تعریف می شد.
به گزارش اخبارپول، بعد از فراگیری ارائه خدمات بانکی در بستر وب و همگانی شدن باجه های خودپرداز و خوددریافت اهالی صنعت بیمه نیز به تکاپو درآمدند تا ساختار بیمه گری را تغییر داده و شیوه بانکی را در این صنعت نهادینه کنند.
اما جنس خدمات بیمهای و پیچیدگیهای امر بیمهگری به لحاظ محاسبات و بازههای متنوع زمانی بیمهنامهها این مساله را به تاخیر انداخت تا اینکه با فعالیت استارت آپهای بیمه ای، شکل تازهای به خود گرفت.
امروز صنعت بیمه در عرصه خدمات دیجیتالی به افقهای تازهای دست یافته و توان فنی و ابتکار نیروی انسانی، کار را به جایی رسانده که در سه سال متوالی، رتبه نخست تحول دیجیتالی را به نام خود سند زده است.
نکته ظریف این رتبه را باید در تلاقی دو مجموعه فن آوری ارتباطات و روابط عمومی جستجو کرد یعنی در نقطه ای که نیاز مخاطب و عرضه دستگاه خدمات رسان به هم می رسند و تحولی بنیادین را رقم میزنند.
روز ارتباطات و روابط عمومی، بهانه خوبی برای قدردانی از آنانی است که فرزند زمان خویشتند و با درک آخرین وضعیت جهان و جامعه خود، خدمات متناسب با احتیاجات مردم را طراحی میکنند.
دست و پنجه نرم کردن با ویروس منحوس کرونا از میادین سختی بود که در غیاب دانش دیجیتالی و هنر ارتباطات به مراتب دشوارتر بود و عنصر “سواد رسانه ای” است که این پیچیدگیها را برای آحاد جامعه، سهلتر و قابل تحملتر میکند.
بیمهگران با کمک طراحیهای رسانهای و بسترسازی نخبگان عرصه فن آوری توانستهاند خدمات رایج و همچنین محصولات نوین را به مخاطبان خود عرضه کرده و ضریب نفوذ بیمه ای را در حد مطلوب، حفظ کنند.
روز ارتباطات و روابط عمومی را به تمامی فعالان سختکوش و بازیگران مبتکر این میدان اعم از کادر اداری و ارباب جراید تبریک میگویم و دوام توفیق تمامی این عزیزان را از درگاه پروردگار یگانه، مسالت دارم.