دومین جشنواره نهال فین‌تک چهارشنبه ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۹ با معرفی برگزیدگان این دوره، به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبارپول، دومین جشنواره نهال فین‌تک در ۳ دسته افراد، نهادها و استارت‌آپ‌های تاثیرگذار در حوزه فناوری مالی با اعلام برگزیدگان هر بخش و قدردانی از برندگان پایان یافت.

در دومین جشنواره نهال فین‌تک اشخاص، کسب‌وکارها، استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های فعال در حوزه فین‌تک شرکت داشتند که از میان بیش از ۵۰ استارت‌آپ ثبت‌شده در این جشنواره، ۵ استارت‌آپ با عنوانهای سیگنال، یوآیدی، سهام یاب، لندو و اکسیر به مرحله بالاتر صعود کردند.

در این بخش براساس معیار اثرگذاری مالی و طبق نظر داوران سیگنال، لندو و یوآیدی در سال ۹۹ انتخاب شدند.

این گزارش می‌افزاید، در بخش نهادهای تأثیرگذار در حوزه مذکور، مرکز نوآفرینی فینووا و مدیریت ثروت ستارگان به‌عنوان نهادهای مؤثر در حوزه فین‌تک معرفی شدند.

داوران دومین جشنواره نهال فین‌تک همچنین مسعود خاتونی معاون فناوری اطلاعات بانک ملی، على رسولی زاده مدیرعامل سیگنال و نیما شمساپور مدیرعامل یوآیدی را به‌عنوان افراد تأثیرگذار در حوزه فناوری‌های مالی و بانکی در سال ۹۹ انتخاب کردند.

 

 

کسی برای کسب و کارهای خلاق فرش قرمز پهن نمی‌کند

علیرضا هوشمند، هم بنیانگذار رویداد فیناپ در شروع مراسم گفت: برای دومین رویداد نهال فین‌تک ۹۱ نهاد و استارتاپ ثبت نام کردند که از میان آنها بیش از ۵۰ استارتاپ ثبت شده در فراخوان جشنواره نهال فینتک انتخاب و در لیست نهایی به داوران ارائه شد.

وی افزود: در این دوره نیز معیارهای انتخاب کسب و کارها براساس شاخص های محصول، مدل کسب و کار، بازار و تکنولوژی بود و استارتاپ های حوزه فناوری مالی براساس شاخص های محصول، تیم، مدل کسب و کار و بازار مورد بررسی قرار گرفته اند.

هوشمند ادامه داد: نهادهای تأثیرگذار طبق تمرکز بر فینتک، زنجیره حمایت مشخص، فعالیت مستمر، تعداد خروجی های مؤثر و تعداد سرمایه گذاری مؤثر مورد ارزیابی قرار گرفته اند و در انتخاب چهره های تأثیرگذار در حوزه فناوری های مالی شاخص های اثرگذاری در صنعت، محبوبیت در صنعت، خلق ارزش افزوده و نوآوری در صنعت، حائز اهمیت بوده است.

وی در پایان گفت: به این نکته باید توجه کرد که کسب وکارهای سنتی و رگولاتوری برای نوآوری فرش قرمز پهن نمی‌کنند و این تلاش کسب و کارهای نوپا است که می‌تولاند راهگشا باشد.

 

 

بانک سپه حامی کسب‌وکارهای خلاق است

بنازاده معاون کسب‌وکار بانک سپه در این مراسم گفت: بانک سپه با توجه به ادغام‌های اخیر و گستردگی‌هایی که یافته، به‌عنوان حامی جشنواره نهال فین تک، در حوزه نوآوری از ایده‌های نو و خلاقانه استقبال کند.
وی افزود: دلیل این حضور نیز قوت قلب دادن به کسب‌وکارهای نوآور حوزه مالی است.

به گفته معاون کسب‌وکار بانک سپه، این بانک پیش‌تر در حوزه نوآوری اقداماتی را انجام داده است که با پیوستن بانک انصار حمایت جدی از کسب‌وکارهای نوآورانه آغاز شده است.

بنازاده خاطر نشان کرد: ما به نمایندگی از بانک سپه اینجا هستیم تا به کسب‌وکارهای خلاقانه اطمینان بدهیم که در کنارشان خواهیم بود.

امروز باید از فضای سنتی خارج شویم
رضا قربانی، عضو هیئت‌مدیره سازمان نصر در دومین جشنواره نهال فین‌تک گفت: کسانی که در حوزه نوآوری و فناوری فعالیت می‌کنند، در حال تلاش برای ساختن بوده و نیازمند حمایت هستند.

وی افزود: نهادهای صنفی مانند اتاق بازرگانی و سازمان نصر تهران باید از این دسته افراد حمایت کنند.

قربانی با تاکید بر اینکه فضاهای سنتی در کسب و کارها باید شکسته شود، خاطر نشان کرد: باید توجه داشته باشیم که این کسب‌وکارها درنهایت می‌خواهند کیفیت زندگی مردم جامعه را ارتقا دهند پس باید به آنها کمک کرد.

پای صحبت برگزیدگان

آرین افشار، مدیر مرکز فینووا در این جشنواره گفت: تمرکز ما در سال ۱۳۹۹ در فینووا بیشتر روی سرمایه‌گذاری بود و تلاش کردیم در بخشی که به رفاه حال مردم در فضای مالی کمک کند سرمایه‌گذاری انجام دهیم. امسال ما با لندو، وندار، باگذشت و تیمچه همکاری‌های خوبی داشتیم.

رسولی‌زاده مدیرعامل شرکت پارت نیز درباره اقدامات اپلیکیشن سیگنال در سال ۱۳۹۹ تصریح کرد: در حال حاضر سیگنال نزدیک به ۴ میلیون کاربر فعال دارد و در یک سال گذشته با حمایت‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نزدیک به ۵ میلیون احراز هویت موفق را در کشور انجام داده است که کار بسیار سنگینی بود.

وی ادامه داد: مجموعه پارت در سال ۱۳۹۹ از نزدیک به ٢٢٠ نفر به ٧۵٠ نفر رسیده است و کارآفرین برتر کشور نیز شده است.

امیر حق‌رنجبر، مدیرعامل لندو نیز درباره اقدامات این شرکت در سال جاری گفت: لندو یک پلتفرم خرید اقساطی است که امسال چند قدم جدی برای آن برداشتیم. رونمایی از نسل دوم رتبه‌بندی بر اساس هوش مصنوعی و رونمایی از درگاه اعتباری لندو که برای اولین بار راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: همچنین یک کار مشترکی را با بانک آینده داریم که برای وام‌های خرد هست. بیشترین تمرکزمان برای سال ١۴٠٠ ما این هست که بتوانیم وام‌های خرد بانک‌ها را بتوانیم در فضای استارت‌آپ‌ها گسترش دهیم.

نیما شمساپور مدیرعامل یوآیدی درباره غیرحضوری کردن احراز هویت سامانه ثنای قوه قضاییه گفت: در این سامانه هم اکنون احراز هویت الکترونیکی علاوه بر اینکه در داخل ایران انجام می‌شود، متقاضیانی که خارج از کشور هم هستند می‌توانند به صورت آنلاین احراز هویت شوند.

گفتنی است، اولین جشنواره نهال فین‌تک سال گذشته، همزمان با یازدهمین رویداد فیناپ با عنوان جایزه سال فین‌تک ایران برگزار و از برگزیدگان آن نیز قدردانی شد.

 


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=173994
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

نهال فین‌تک امسال هم به بار نشست
نهال فین‌تک امسال هم به بار نشست
نهال فین‌تک امسال هم به بار نشست
نهال فین‌تک امسال هم به بار نشست
نهال فین‌تک امسال هم به بار نشست
نهال فین‌تک امسال هم به بار نشست
نهال فین‌تک امسال هم به بار نشست