معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه با بیان اینکه به دلیل توقف تسهیلات اشتغال نامه‌ای به بانک مرکزی ارسال شده است، گفت:‌ طرح جدید بیمه بیکاری که همراه با کارورزی است به زودی نهایی می‌شود.

به گزارش پول پرس به نقل از فارس، علی‌اکبر لبافی با اشاره به طرح جدید بیمه بیکاری که از سوی وزارت تعاون ارائه شده است، اظهار داشت: این طرح برای متقاضیان جویای کار از طریق اجرای طرح‌های کارورزی انجام خواهد شد و در حال حاضر برای نظرخواهی و نهایی شدن به استان‌ها ارسال شده است.
معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه این طرح در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در حال بررسی است، تصریح کرد: در صورتی که اصلاحات آن از سوی استان‌ها و تشکل‌های کارفرمایی ذیربط نهایی شود، از سوی دولت به مجلس ارائه خواهد شد.
وی تأکید کرد: قطعاً طرح‌هایی از این جنس نیاز به کار کارشناسی و بررسی‌های دقیق و اجرایی دارد تا بتوان مشکل اشتغال و نیاز بازار کار مبنی بر مهارت‌ورزی را پوشش داد.
به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال حاضر پیش‌نویس این طرح در اختیار کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، اتاق بازرگانی، شورای اصناف، اتاق تعاون، کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایان ارسال شده است.
لبافی یکی از ضرورت‌های بازار کار امروز کشور را کارورزی متقاضیان کار دانست و یادآور شد: بسیاری از کارفرمایان معتقدند در صورت جذب نیروی کار جدید باید از مهارت کافی برخوردار باشد و نمی‌توان وقت و هزینه را صرف آموزش افراد در کارگاه کرد.
وی ادامه داد: قطعاً طرح‌های کارورزی که منجر به اشتغال افراد می‌شود، در منابع صرفه‌جویی شده و نیازهای بنگاه‌ها را پوشش می‌دهد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه توسعه اشتغال نیاز به منابع بانکی دارد، تصریح کرد: در حال حاضر برخی بانک‌ها برای طرح‌های اشتغالزا تسهیلات اختصاص می‌دهند اما در عین حال بسیاری از آنها در این راستا همکاری لازم را ندارند.
لبافی در خصوص شناسایی واحدهای مشکل‌دار و تزریق منابع به آنها بیان داشت: اکنون آمارهایی که از استان‌ها در خصوص پرداخت تسهیلات گزارش می‌شود، مناسب نیست و بسیاری از آنها متوقف شده است.
معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه اوایل سال ۴۰ هزار میلیارد تومان از سوی بانک مرکزی به بانک‌های عامل ابلاغ شد، گفت: اکنون این موضوع در استان‌ها اجرایی نمی‌شود و در این راستا مکاتباتی با بانک مرکزی انجام شده و همچنین از مدیران عامل بانک‌ها خواسته شده تا به ابلاغیه موجود پایبند باشند و در حال حاضر نیز پایداری مشاغل مهمتر از اشتغال جدید است که نیاز به تزریق منابع برای حفظ تولید دارد.
به گفته لبافی، در بحث مشاغل خانگی، منابع سال ۹۱ در سال جاری از سوی برخی بانک‌ها در حال اجرا است اما در این بخش نیز برخی بانک‌ها اقدام لازم را انجام نمی‌دهند که نیاز دارد با فوریتی این بحث در شورای عالی اشتغال پیگیری شود.
وی با طرح این سؤال که آیا بانک مرکزی و بانک‌ها قصد کمک به ایجاد اشتغال را دارند یا خیر؟ تصریح کرد: به هر حال باید راجع به منابع بانکی تعیین تکلیف شود زیرا تثبیت و پایداری بنگاه‌ها و رونق بانکی به تسهیلات و سرمایه در گردش کافی بستگی دارد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=17274
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

طرح جدید بیمه بیکاری به زودی نهایی می‌شود
طرح جدید بیمه بیکاری به زودی نهایی می‌شود
طرح جدید بیمه بیکاری به زودی نهایی می‌شود
طرح جدید بیمه بیکاری به زودی نهایی می‌شود
طرح جدید بیمه بیکاری به زودی نهایی می‌شود
طرح جدید بیمه بیکاری به زودی نهایی می‌شود
طرح جدید بیمه بیکاری به زودی نهایی می‌شود