عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه دولت رسماً مخالفت خود با حذف سه دهک یارانه بگیر را اعلام نکرده است گفت: در جلسه صبح امروز توافق بر این شد که ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی به بانک‌ها پرداخت شود.

به گزارش پول پرس، علی محمد احمدی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره جلسه صبح امروز کمیسیون برنامه و بودجه مجلس که به منظور ادامه بررسی اصلاح لایحه بودجه ۹۲ با حضور نماینده دولت تشکیل شده بود اظهار داشت: در این جلسه برداشت از صندوق توسعه ملی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: قرار بود امسال ۶ درصد اضافه به صندوق توسعه ملی واریز شود ولی توافق بر این شد که این ۶ درصد از طریق صندوق به منظور افزایش سرمایه در اختیار بانک‌های تجاری دولتی قرار بگیرد تا آنها دو برابر این مبلغ را به پروژه‌های سال ۹۲ و طرح‌های تملک دارایی بپردازند.

این عضو کمیسیون برنامه بودجه تاکید کرد : تصمیم بر این شده که ۵۰درصد تسهیلات مذکور به پروژه‌های سال ۹۲ و ۹۳ پرداخت شود که اولویت با ۹۲ است و همچنین ۵۰ درصد به صورت تسهیلات در اختیار طرح‌های تملک دارایی قرار بگیرد.

احمدی ضمن اشاره به اینکه ۶درصد از منابع صندوق توسعه ملی برابر است با ۲،۷ میلیارد دلار و به عبارتی ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تصریح کرد: ۵۰درصد دوبرابر رقم مورد توافق یعنی ۶هزار میلیارد تومان برای سال ۹۲ و ۹۳ و ۶ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های تملک دارایی باید پرداخت شود.

نماینده دهلران در مجلس درباره جلسه دیروز این کمیسیون و مخالفت دولت با حذف سه دهک یارانه بگیر نیز اینطور توضیح داد: در مورد هدفمندی دولت نظر خود را گفت ولی تاکید مجلس بر این است که دولت نباید به سمت منابع حرکت کند چرا که مجلس اصرار دارد باید هزینه‌های هدفمندی نیز کم شود.
وی با اشاره به مخالفت غیررسمی نوبخت با حذف سه دهک یارانه‌بگیر ادامه داد: هنوز آقای نوبخت مخالفت رسمی خود را اعلام نکرده است قرار است در یک جلسه کاملا رسمی نماینده دولت با مجلس در این زمینه بار دیگر مذاکره داشته باشد و بعد تصمیم نهایی اعلام شود.
احمدی با تاکید بر اینکه قبل از ارائه لایحه بودجه ۹۳ باید تکلیف یارانه‌ها روشن شود گفت: در جلسات مشترک دولت و مجلس به صورت جدی حذف سه دهک یارانه بگیر را بررسی خواهیم کرد؛ دولت یا باید از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی و یا حذف سه دهک هدفمندی یارانه‌ها را اجرا کند اما نکته اینجاست که دولت قصد افزایش قیمت حامل‌های انرژی را ندارد همچنین تمایلی نیز برای حذف سه دهک نشان نمی‌دهد.
انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=16652
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

افزایش سرمایه بانک‌ها : ۶۷۰۰میلیارد تومان
افزایش سرمایه بانک‌ها : ۶۷۰۰میلیارد تومان
افزایش سرمایه بانک‌ها : ۶۷۰۰میلیارد تومان
افزایش سرمایه بانک‌ها : ۶۷۰۰میلیارد تومان
افزایش سرمایه بانک‌ها : ۶۷۰۰میلیارد تومان
افزایش سرمایه بانک‌ها : ۶۷۰۰میلیارد تومان
افزایش سرمایه بانک‌ها : ۶۷۰۰میلیارد تومان