مراسم رونمایی از سوئیت‌سمفونی خلیج‌فارس به آهنگ‌سازی شهرداد روحانی، شب گذشته ۲۴شهریورماه همزمان با نخستین اجرای این سمفونی در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.
به گزارش پول پرس، در این مراسم رضا مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد، سید احمد طاهری بهبهانی مدیرعامل بانک سامان، مصطفی کمال پورتراب، فرهنگ شریف و احمد پژمان از هنرمندان بنام موسیقی روی سن آمدند و همراه با شهرداد روحانی خالق سوئیت سمفونی خلیج‌فارس از این اثر رونمایی کردند.
مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد در ابتدای این مراسم با اشاره به حمایت بانک سامان از این اثر موسیقیایی گفت: از این که بنگاه‌های اقتصادی ما در حال وارد شدن به عرصه‌های هنری هستند بسیار خوشحالم.
وی افزود: ما باید برای فعالیت‌های اقتصادی بخش هنر برنامه‌ریزی‌های جامع و مدونی داشته باشیم و یکی از ماموریت‌های‌مان را اقتصاد هنر بدانیم. نخستین قدم جهانی شدن در عرصه فرهنگ و هنر رسیدن به یک رشد اقتصادی است.
طاهری مدیرعامل بانک سامان در این مراسم گفت: امیدوارم زبان بین‌المللی موسیقی صدای رسای خلیج فارس را به گوش آنهایی که خیال‌های خام می‌پرورانند برساند.
شهرداد روحانی گفت: با روح و جانم روی این اثر کار کردم و درکی که خودم از این منطقه داشتم را با زبان موسیقی بیان کرده‌ام.
روحانی قبل از اجرای کنسرت گفت: این اثر را با تمام وجودم به شهدای هشت سال دفاع مقدس تقدیم می‌کنم.

001
پس‌از مراسم رونمایی، کلیپی از روند ساخت سوئیت سمفونی خلیج فارس پخش شد و سپس گروه نوازندگان و کر با ۱۱۸ هنرمند به روی سن آمدند و سوئیت سمفونی خلیج فارس را اجرا کردند تمامی قطعات مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت؛ به‌طوری‌که پس از پایان کنسرت دو قطعه دیگر نیز با درخواست مردم اجرا شد.
گفتنی است، پروژه فرهنگی خلیج‌فارس که با سرمایه‌گذاری مستقیم بانک سامان و با هدف اعتلای نام خلیج فارس در سطح بین‌المللی تحقق یافته است، علاوه بر اجرای کنسرت شامل ساخت و ضبط سوئیت سمفونی خلیج فارس با آهنگسازی و رهبری شهرداد روحانی با اجرای ارکستر سمفونیک لندن، نگارش و تدوین کتاب خلیج فارس و تولید لوح فشرده سمفونی خلیج فارس است.

i odgd o,fi

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=14700
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

رونمایی از سوئیت سمفونی خلیج فارس
رونمایی از سوئیت سمفونی خلیج فارس
رونمایی از سوئیت سمفونی خلیج فارس
رونمایی از سوئیت سمفونی خلیج فارس
رونمایی از سوئیت سمفونی خلیج فارس
رونمایی از سوئیت سمفونی خلیج فارس
رونمایی از سوئیت سمفونی خلیج فارس