نشست مهرماهی شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی صنعت بیمه امروز ۷ مهرماه به میزبانی بیمه تجارت‌نو برگزار شد.

مدیرعامل تجارت‌نو

به گزارش اخبارپول، در آغاز این جلسه که ریاست آن را مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی برعهده داشت، محمد بیانی مدیر روابط عمومی بیمه تجارت‌نو با عرض خیر مقدم به حضار و گرامی داشت هفته دفاع مقدس و روز آتش نشان، مراتب قدردانی خود را از تشکیل منظم و پرنتیجه جلسات شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی اعلام کرد.

پس از این مقدمه، مدیرعامل تجارت‌نو درمقام میزبان ضمن خوش آمدگویی به مدعوین، برگزاری گردهمایی مداوم و مثمرثمر شورای هماهنگی را مورد قدردانی قرارداد.

نیما نوراللهی قدرت روابط عمومی‌ها در شکل گیری افکار عمومی را بیش از سایر نهادها عنوان کرده و در پرداختن به این مهم گفت: در پژوهشی با موضوع اینکه آیا فساد در جامعه وجود دارد یا نه؟ پاسخ ۸۳ درصد‌ پرسش شوندگان مثبت بوده است. در مرحله دیگر این طرح از جامعه آماری مورد تحقیق خواسته می شود مصداقی برای پاسخ خود بیاورند که تنها ۱۳ درصد می‌توانند نمونه‌ای مثال زنند، چنین نتیجه ای این واقعیت را گوشزد می‌کند که مابقی حس فساد داشته‌اند. اینجاست که روابط عمومی ها می‌توانند با نشان دادن واقعیت، مسیر نگرش مردم را اصلاح کرده و موجب از بین رفتن حس‌های منفی مبتنی برحدسیات شوند.

وی با اشاره به اینکه درحوزه بیمه این جنس برداشت به وفور وجود دارد، اظهار کرد: در قرارداد کمیته امداد امام خمینی(ره)، یک میلیون و ۹۰۰ هزار مددجو درکل کشورتحت پوشش بیمه آتش سوزی تجارت‌نو بودندکه حدود ۶۰ هزار فقره پرونده خسارت در این رشته که عدد بزرگی است، مورد ارزیابی قرارگرفت.

نوراللهی توضیح داد: با وجود آنکه ارزیابی و پرداخت خسارت به خوبی پیش می رفت اما در منطقه‌ای با یک سری شبهه افکنی‌های حس عدم رضایت و بی عدالتی در آن مجموعه ایجاد شده بود که در جلسات فوری با مدیران کمیته امداد خواستار جلوگیری آن شدیم.

مدیرعامل تجارت‌نو در توضیح علت این مهم ابراز کرد: یک زمانی اعتراض قابل بررسی و بعضا جبران است اما زمانی که این حس ایجاد شد خسارت ما را آنطور که باید نمی‌دهند در آن صورت هرچقدر هم پرداخت انجام شود باز گله‌مندی های وجود خواهد داشت.

وی یکی از وظایف اصلی روابط عمومی شرکت‌های بیمه را اصلاح نگرش این دست از افراد جامعه نسبت به کارکرد بیمه ها دانسته و گفت: مدیران نگذارند این حس در بیمه گذاران و جامعه ایجاد شود که شرکت های بیمه به نوعی خسارت واقعی را برآور نکرده و یا می‌خواهند از پرداخت طفره روند.

نوراللهی پرداخت به موقع خسارت را بهترین تبلیغ برای شرکت‌های بیمه‌ عنوان کرد.

جای خالی اخبار تمیز
مدیرعامل تجارت‌نو دربخش دیگری از تحلیل نقش تاثیرگذار روابط عمومی‌ها، پاکسازی فضای اطلاع رسانی از رسانه‌های سطحی‌نگر را به دست این واحدهای سازمانی ممکن دانسته و عنوان کرد: امروز شاهدیم در برخی رسانه‌های مکتوب و مجازی منتشر کنندگان اطلاعات حال درقالب خبر، گزارش، مصاحبه و غیره دانش کافی ندارند. این دسته از افراد به جای ارائه راهکار فقط به موضوعات دامن می‌زنند و گاه به بیراهه هم می برند. یکی از مصادیق جوسازی ها این است که سالانه نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان خسارت که عدد کمی نیست از سوی شرکت های بیمه پرداخت می‌شود، کجا به این مهم اشاره شده و اطلاع رسانی درخورشانی صورت می‌گیرد. مردم کماکان معتقدند شرکت های بیمه خسارت نمی‌دهند، پس این رقم به چه کسانی تعلق می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه فضای تصمیم‌گیری از حدیک نمایشگاه و همایش ها بایدفراتر رود، خواستار آن شد که از سوی شورای روابط عمومی شرکت‌های بیمه تمهیداتی اندیشده شود تا اخبار تمیز دراختیار عموم قرارگیرد.

نوراللهی همچنین پیشنهادکرد شرکت های بیمه موضوعات مختلف را با هماهنگی هم پیش برند تا در سایه این اتحاد ترویج فرهنگ که دغدغه بسیاری از فعالان این صنعت است، محقق گردد.

مدیرعامل تجارت‌نو سخنان خود را اینگونه پایان داد: کار ما خدمت به مردم است، درمان دردی از آنها و پرداخت خسارت برای تامین آرامششان.

به دل ماجرا بزنید
در ادامه، پیرو صحبت‌های مدیر عامل بیمه تجارت‌نو، مدیر کل روابط عمومی بیمه مرکزی تاکید کرد، مدیران روابط عمومی در پر رنگ کردن چهره حمایت‌گر بیمه تلاش جدی تری داشته باشند.

مصطفی زندی از آنها خواست با حضور درشعب از نزدیک در جریان رفتار پرسنل با مراجعه کنندگان قرارگیرند تا مبادا برخورد نامناسب یک کارمند این حجم از خدمت را زیر سوال برد.

وخاتمه…
در فصل پایانی هفتمین جلسه شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی، جزییات شرکت در نماشگاه بورس و بانک و بیمه‌ کیش اینوکس۲۰۱۹، نحوه اجرای طرح زنگ بیمه و چگونگی برگزاری جشنواره بیمه و رسانه مورد بررسی قرارگرفته و تصمیماتی اتخاذ شد.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=139023
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

مدیرعامل تجارت‌نو: ذات حمایتگری صنعت بیمه با ترویج حس خوب آشکار می‌شود
مدیرعامل تجارت‌نو: ذات حمایتگری صنعت بیمه با ترویج حس خوب آشکار می‌شود
مدیرعامل تجارت‌نو: ذات حمایتگری صنعت بیمه با ترویج حس خوب آشکار می‌شود
مدیرعامل تجارت‌نو: ذات حمایتگری صنعت بیمه با ترویج حس خوب آشکار می‌شود
مدیرعامل تجارت‌نو: ذات حمایتگری صنعت بیمه با ترویج حس خوب آشکار می‌شود
مدیرعامل تجارت‌نو: ذات حمایتگری صنعت بیمه با ترویج حس خوب آشکار می‌شود