کد خبر: 137286
دوشنبه 4 شهریور 1398 - 13:00
بانک رفاه حسب ماهیت و پیچیدگی جرایم مبتنی بر سوءاستفاده از رفتارها و عکس العمل های انسانی (مهندسی اجتماعی)، فرهنگ سازی امنیتی را به عنوان گام اساسی به منظور مقابله با کلاهبرداری ها در دستور کار خود قرار داده است.
به گزارش اخبارپول، براساس پیشبینیها جرائم و کلاهبرداریهای مرتبط با «خدمات پرداخت الکترونیکی» در حال افزایش است. بر این مبنا ضروری است تا مشتریان در پرداختهای الکترونیکی ضمن حفظ هوشیاری در استفاده از این خدمات، توصیههای امنیتی لازم که در زیر بانک رفاه به آن اشاره کرده است را مدنظر قرار دهند.
۱-نرم افزارهای همراه بانک را از وب سایت اصلی دریافت کنید.
۲-در هنگام اتصال به شبکههای بی سیم عمومی، از نرم افزارهای همراه بانک استفاد نکنید.
۳-از کلیک کردن روی لینکها و یا دریافت فایلهای اشخاص ناشناس پرهیز کنید.
۴-به روز رسانی سیستمهای عامل همراه بانک را در برنامه خود قرار دهید.
۵-از نصب برنامههای کاربردی تلفن همراه که مجوزهای بیش از اندازه درخواست می کنند، پرهیز کنید.
۶-اطلاعات حساب بانکی از قبیل رمز کارت، تاریخ انقضای کارت بانکی و CVV2 در تلفن همراه ذخیره نکنید.
۷-عدم نصب برنامههای به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی
۸- از مراجعه به دستگاههای خودپردازی که در مکان کم رفتوآمد نصبشدهاند، خودداری کنید.
۹- از امنیت رمزهای خود اطمینان یابید.
۱۰ در خریدهای اینترنتی از معتبر بودن آدرس نمایش دادهشده در مرورگر با درج عبارت https در ابتدای آن و وجود علامت تأیید سرویسدهنده (معمولاً بهصورت قفل سبزرنگ) اطمینان یابید.