مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزایش سرعت و کیفیت، صرفه‌جویی در وقت و هزینه و سهولت دسترسی را از مهمترین مزایای توسعه سرویس‌های غیرحضوری برشمرد و گفت: خدمات غیرحضوری رضایت خاطر جامعه تحت پوشش را به همراه خواهد داشت و توسعه این بخش از خدمات سازمان با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود.

خدمات غیرحضوری

به گزارش اخبارپول، مصطفی سالاری در جلسه‌ای که به منظور ارزیابی روند توسعه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی با حضور مدیران ارشد این سازمان و ارتباط ویدئو کنفرانسی با مدیران کل تأمین اجتماعی سراسر کشور برگزار شد، اظهار کرد: برای تحقق اهداف سازمان در زمینه توسعه خدمات غیرحضوری، بایستی مشوق‌هایی برای استفاده از این خدمات ایجاد و مراحل توسعه این بخش از خدمات به گونه‌ای طراحی شود تا در دوره زمانی مشخصی خدمات صرفا به صورت غیرحضوری ارائه و خدمات حضوری حذف شود.

وی برلزوم برنامه ریزی مناسب برای پایان دادن به ارائه همزمان خدمات حضوری و غیرحضوری تأکید کرد و افزود: بایستی خدمات غیرحضوری، با مزایای قابل توجهی همراه باشد تا مخاطبان سازمان بهره‌برداری از خدمات غیرحضوری را به مراجعه حضوری به واحدهای اجرایی ترجیح دهند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه در مراحل اولیه توسعه خدمات غیرحضوری، برای استفاده از تعداد محدودی از خدمات مراجعه حضوری نیز مورد نیاز است، گفت: برای حذف مراجعه حضوری درباره این خدمات باید برنامه ریزی لازم صورت گیرد و خدمات به صورت کاملا غیرحضوری ارائه شود.

سالاری تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف توسعه خدمات غیرحضوری و دولت الکترونیک ارتقاء شفافیت و سلامت اداری است که این امر با حذف خدمات حضوری محقق می‌شود و ارائه خدمات حضوری و غیرحضوری به صورت همزمان کمکی به تحقق این هدف نمی‌کند.

وی بیان کرد: درحال حاضر بیش از ۴۰ خدمت سازمان تأمین اجتماعی به صورت غیرحضوری قابل ارائه است و در آینده بسیار نزدیک تعداد خدمات غیرحضوری قابل ارائه به بیش از ۶۰ خدمت می‌رسد.

قائم موهبتی، معاون امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه متذکر شد: با برگزاری منظم جلسات ارزیابی توسعه خدمات غیرحضوری، مشکلات و نقاط ضعف سامانه‌های خدمات غیرحضوری، برطرف شده و روند ارتقاء این خدمات به خوبی درحال انجام است.

وی افزود: توسعه خدمات غیرحضوری، از مهمترین اقدامات سازمان تأمین اجتماعی در سال‌های اخیر است و مرحوم نوربخش برای تحقق این برنامه اقدامات اساسی انجام دادند. مدیران و کارکنان سازمان تأمین اجتماعی نیز برای تحقق اهداف سازمان در این زمینه تلاش مضاعفی داشته و از تمامی ظرفیتها استفاده می‌شود.

در این جلسه مدیران کل استان‌ها و مدیران و کارشناسان واحدهای تخصصی سازمان تأمین اجتماعی نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود درباره توسعه خدمات غیرحضوری، پرداختند.

گزارش تصویری جلسه ارزیابی روند توسعه خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=133776
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

توسعه خدمات غیرحضوری با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود
توسعه خدمات غیرحضوری با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود
توسعه خدمات غیرحضوری با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود
توسعه خدمات غیرحضوری با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود
توسعه خدمات غیرحضوری با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود
توسعه خدمات غیرحضوری با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود