کد خبر: 132948
سه شنبه 28 خرداد 1398 - 15:56
مدیرعامل شرکت بیمه سامان تمرکز بر موضوع جدید Insurance as a Service موسوم به IaaS را راهکار خروج از روزمرگی روشهای فروش در بازار کنونی صنعت بیمه دانست.
به گزارش اخبارپول، احمد رضا ضرابیه با بیان این که اکوسیستم کنونی صنعت بیمه حداکثر کارایی خود را نشان داده و باید در آن تحولی جدی ایجاد شود، اظهار کرد: اکوسیستم جدیدی با محوریت مشتریان باید طراحی شود که Insurance as a Service همان راهکار مورد نظر است.
وی با تاکید بر این که در روش اکوسیستم جدید، باید بدانیم مشتری چه نیازی دارد و در زمان مناسب، از طریق کانال مطلوب، محصول و خدمت منطبق با آن نیاز را ارائه کنیم، توضیح داد: مجموعه سرآمد، IaaS را معرفی کرده است؛ به این معنا که هر زمان که مشتری نیاز دارد، شرکت بیمه گر خدمات مورد نیاز وی را به سرعت و سهولت در اختیارش قرار دهد.
مدیرعامل شرکت بیمه سامان در تشریح روش جدید بیمه گری، گفت: به عنوان مثال وقتی مشتری خریدی غیر بیمه ای را در فضای مجازی انجام می دهد، بیمه کالای خریداری شده باید برایش مهیا باشد. وقتی عوارضی دریافت می شود، وجه حق بیمه باید همزمان دریافت شده و تقسیم شود. وقتی تورگردانی بسته سفر تهیه می کند، امکان اضافه کردن پوشش بیمه مورد نیاز منطبق با آن بسته سفر بدون مراجعه به شرکت بیمه برایش وجود خواهد داشت و وقتی بیمه گذاری اتومبیلش را استارت می زند، پوشش های مربوط به ریسک خودرو برایش فعال می شود.
ضرابیه در پاسخ به این سوال که آیا امکانات و زیرساختهای جاری صنعت بیمه آمادگی ارائه Insurance as a Service را دارد یا خیر، تاکید کرد: مرکز نوآفرینی سرآمد، برای حل این مشکل ایجاد شده است و این مرکز در نظر دارد اکوسیستمی ایجاد کند که در آن عوامل فروش، کارشناسان، نخبگان و هر فرد و مجموعه دیگری که می توانند برای بیمه گذاران و سایر ذینفعان صنعت بیمه ارزش خلق کند، به زیرساخت های لازم دسترسی داشته باشند.
به گفته وی، در حال حاضر این زیرساخت ها صرفاً در اختیار بخش معدودی از عوامل ستادی شرکت های بیمه است، اما «پلنت» امکان طراحی محصول و خدمات بیمه ای با استفاده از دسترسی به سیستم های فناوری اطلاعات شرکت های بیمه از طریق API Integration، داده کاوی و تحلیل اطلاعات برای درک بهتر رفتار و نیاز بیمه گذاران، ایجاد دسترسی به کانال های توزیع جدید مانند Application های موبایل، درگاه های الکترونیک، سامانه های سازمان ها و شرکت ها و … را در اختیار عموم قرار داده است.
مدیرعامل شرکت بیمه سامان با اشاره به این که «پلنت» با ارائه API به متقاضیان از جمله استارتاپها امکان صدور بیمه نامه آنلاین، دریافت خدمات از طریق تلفن های همراه، امکان ارائه خدمات بیمه گری به صورت برخط و ارتباط و اتصال بین مجموعه ها برای ارائه خدمات بیمه ای همزمان را ایجاد کرده است، ادامه داد: در کنارطراحی محصول و خدمات بیمه ای، سایر خدمات مانند بهداشت و سلامت، خدمات بانکی، e-commerce، فروشگاه های مجازی، حمل و نقل، ترانزیت، گمرکات، شهرداری ها، ثبت احول و اسناد، خدمات مسافرتی و گردشگری، کنسولگری ها، سفارتخانه ها، آب، برق، گاز و غیره نیز در این زیرساخت ارائه می شود.
وی همچنین تاکید کرد: «پلنت» به عنوان راهکاری ارائه شده از سوی «سرآمد»، یک شتاب دهنده استارتاپ هاست که تیم های جوان را مربی گری کرده و برای رشد و توسعه کسب و کار آموزش می دهد.