کد خبر: 130116
یکشنبه 8 اردیبهشت 1398 - 16:17
مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن اعلام کرد: در سال ۹۷ بانک مسکن در پایش کارت ها و محصولات کارتی رتبه «کاملا مطلوب» را کسب کرده است.
به گزارش اخبارپول، گزارش ها حاکی از آن است که در سال ۱۳۹۵ بانک مرکزی بخشنامه ای را مبنی بر اساس استاندارد و بخشنامه موصوف صادر کرد، که بانکها تا تاریخ ۳۱ فروردین سال ۹۷ تمام محصولات کارتی خود را بر اساس استاندارد و بخشنامه موصوف صادر کنند.
بر این اساس طی مدت اخیر بانک مسکن نیز با پایش کارت ها و محصولات کارتی خود و با اعمال اصلاحات لازم نسبت به انطباق با این بخشنامه اقدام کرد. در نتیجه بانک مرکزی در تاریخ ۲۵ فروردین با ارائه گزارش عملکرد سال ۹۷ شبکه بانکی، شرایط انطباق بانک ها با بخشنامه مذکور را ارزیابی کرد. بر اساس این ارزیابی صورت گرفته، بانک مسکن دارای رتبه «کاملا مطلوب» در این خصوص بوده است.
ساسان شیردل، مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن به تشریح این موضوع پرداخت.
این مقام مسوول در بانک مسکن با تاکید بر این موضوع که در شبکه بانکی کشور، برخی محصولات کارتی مانند بن کارت، کارت هدیه و سایر کارت های بانکی وجود دارد، اظهار کرد: نکته مهم این است که این کارت ها بر اساس استانداردهای مشخص شده بانک مرکزی قرار گیرد.
شیردل دو نکته را در این خصوص مهم دانست و بیان کرد: نخست این که باید یک مکانیزم مشخص در بانک ها وجود داشته باشد که کارت های ایجاد شده استانداردهای بانک مرکزی را رعایت کند و موضوع دوم این است که بانک ها از تراکنش هایی که خارج از استانداردهای موجود در بانک مرکزی است، جلوگیری کنند.
مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: بانک مسکن مطابق گزارش بانک مرکزی عملکرد مطلوبی را ثبت کرده و مغایرت های آن صفر درصد اعلام شده است. او افزود: این گزارش عملکرد به شکل ماهانه توسط بانک مرکزی پس از رصد تراکنش ها به بانک مسکن ابلاغ می شود و این رویه در ماه های گذشته نیز وجود داشت.
وی در پایان با تاکید بر این موضوع که بانک مسکن تمام تلاش خود را برای افزایش کیفیت خدمات به مشتریان انجام داده عنوان کرد که با تلاش همکاران در این بانک، این جایگاه حفظ خواهد شد