کد خبر: 128574
سه شنبه 28 اسفند 1397 - 9:33
در روزهای پایان سال که شعب بانکها با افزایش حضور مشتریان رو به رو هستند، بانک ملی ایران برای افزایش سرعت خدمترسانی از دستیار ویژهای بهره گرفته است.
به گزارش اخبارپول، «ربات آلفا» پدیدهای نو و منحصر به فرد در نظام بانکی کشورمان است که نه تنها جذابیت های خاص خود را دارد، بلکه بسیاری از خدمات عمومی مرتبط با مشتریان را ارائه می دهد.
این ربات در روزهای اوج کاری پایان سال در شعبه مرکزی و مجتمع تجاری پالادیوم مستقر شده و وظیفه اطلاعرسانی درباره خدمات بانک را بر عهده گرفته است.
شعبه فرودگاه بینالمللی امام خمینی(ره) مکان دیگری است که در روزهای آتی از این ربات برای خدماترسانی استفاده خواهد کرد.
به طور معمول، بسیاری از مشتریان علاقهمندند با خدمات بانک آشنا شده و یا به طور مشخص درباره یک خدمت خاص، اطلاعاتی دریافت کنند. مراجعان می توانند به این منظور مراجعه به ربات آلفا را با مراجعه به متصدیان شعبه جایگزین کنند.
این ربات به خوبی و بدون خستگی، دادههای مد نظر را به مخاطبان ارائه می دهد و آنها را به مسیر درست دریافت خدمات هدایت می کند.
آلفا علاوه بر این، قدرت یادگیری فراوانی دارد و به صورت مستمر به روز رسانی میشود. این ربات، تلفیق بسیار شگفت انگیزی از دانش بانکداری و تکنولوژی روز دنیاست که بانک ملی ایران آن را در نظام بانکی کشور پیادهسازی کرده و مورد توجه فعالان اقتصادی، اهالی فناوری اطلاعات و عموم مخاطبان قرار گرفته است.
توسعه استفاده از این فناوری علاوه بر کاهش حجم مراجعات غیرضروری به شعب و کارکنان بانک، میتواند سرعت انتقال دادهها را افزایش داده و علاوه بر افزایش بهره وری، زمینه کاهش هدررفت انرژی و تمرکز بر مسائل کلیدی توسط بانک ها را مهیا می کند.
«ربات آلفا» نتیجه حرکت بانک ملی ایران بر لبه تکنولوژی، پذیرش ریسک تکیه بر خلاقیت و نوآوریها و استفاده از توان نیروهای جوان و نخبه کشور است؛ حرکتی که آغاز شده و همچنان ادامه خواهد داشت.