BDDK سازمان نگهبان بانکداری ترکیه در ۱۶ آگوست اعلام کرد؛ اقدامات جدیدی برای کنترل هزینه‌ها با کارت اعتباری ارائه خواهد شد که هدف اصلی آن کنترل بیشتر نحوه استفاده از کارت‌های اعتباری است.

با توجه به اقدامات جدید، چک‌های بی محل حساب‌های بانکی و وام‌های کارت اعتباری در گروه وسیع تر زیر مجموعه وام‌های مشتری قرار می‌گیرند و بر اساس این قوانین برای ارائه خدمات گفته شده؛ سود بیشتری دریافت می‌کنند.

BDDK اعلام کرده است در ماه ژوئن بدهی‌های مرتبط با کارت‌های اعتباری به ۴۶ درصد کل وام‌های مشتری رسیده است؛ البته در این خصوص هیچ گونه آمار مقایسه ای ارائه نکرده است.

بر اساس آخرین گزارش بنیادهای ترکیه TBB، در این کشور با افزایش تعداد افرادی که بدهی کارت دارند؛ بدهی‌های وام کارت‌های اعتباری به سطح هشدار رسید و در ماه ژوئن از ۶۸۰ @هزار مورد گذشت. این در حالی است که همین شاخص در کل سال ۲۰۱۲ میلادی، ۸۲۲ @هزار مورد از کل مجموع بدهی‌ها بود.

همچنین BDDK برای صدور کارت اعتباری مشتریان، حدی تعیین کرده است و از این پس کارت اعتباری به مشتریانی تعلق می‌گیرد که حقوق ماهانه‌شان هزار لیره و یا کمتر است. این سازمان اعلام کرده؛ حد تعیین شده را به طور مرتب کنترل می‌کند.

صنعت بانکداری، نظرات و دیدگاه‌هایش درباره اقدامات برنامه ریزی شده را تا ۲۶ آگوست سال ۲۰۱۳ اعلام می‌کند؛ پس از این زمان BDDK و قبل از اجرایی شدن تغییرات، بندهای ملزوم را به قوانین اضافه خواهد کرد.

این حرکت پس از آن انجام شد که رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه از دریافت مبالغ کلان از افراد تهی دست، انتقاد کرد. او در ۱۶ جولای گفت: از کارت‌های اعتباری استفاده نکنید؛ اگر افراد همان مقداری که بانک‌ها تمایل دارند خرج کنند؛ حتی نمی‌توانند درآمدی داشته باشند؛ بنابراین بانک‌ها هیچ گاه راضی و خشنود نخواهند بود.

منبع: www.hurriyetdailynews.com

 


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=12606
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

نظارت دولت ترکیه بر کارت‌های اعتباری
نظارت دولت ترکیه بر کارت‌های اعتباری
نظارت دولت ترکیه بر کارت‌های اعتباری
نظارت دولت ترکیه بر کارت‌های اعتباری