کد خبر: 125515
سه شنبه 9 بهمن 1397 - 9:57
گردهمایی سراسری کارشناسان پیگیری و وصول مطالبات بانک سامان سراسر کشور با حضور و سخنرانی قائممقام مدیرعامل بانک در آکادمی سامان برگزار شد.
به گزارش اخبارپول، در این گردهمایی که با حضور کارشناسان فعال در شعب سراسر کشور در آکادمی سامان برگزار شد، علیرضا معرفت قائممقام مدیرعامل بانک در سخنانی با اشاره به روند آغاز مطالبات در بانکها اظهار کرد: آغاز بحران اقتصادی در اواخر دهه ۱۳۸۰ سرآغاز ایجاد معضل معوقات بود و چون تا آن زمان مساله حادی نبود، فکری هم برای حل آن نشده بود.
وی توضیح داد: پس از گذشت حدود یک دهه، امروز دیگر پیگیری و وصول مطالبات، تنها یک تلفن و تهدید بدهکار به بازپرداخت بدهیاش نیست. بلکه به یک دانش تبدیل شده است که شامل روانشناسی، شخصیتشناسی، مکالمه تلفنی و مذاکره حضوری، دانش محاسبات ذهنی و مباحث حقوقی میشود.
معرفت از ایجاد واحد جدید «پیگیری و وصول مطالبات» در بانک سامان خبرداد و گفت: پس از ماهها بررسی و تحقیق، بانک سامان بهعنوان نخستین بانک کشور تصمیم به تشکیل این واحد گرفت و با مشاوره دو شرکت بینالمللی، تلاش میکنیم بتوانیم ریشه این بحران در بانک را خشک کنیم.
قائممقام مدیرعامل بانک سامان تصریح کرد: تمام بانکدارانی که برای این واحد جدید انتخاب شدهاند، از همکاران باهوش و خبره بانک هستند و بیش از سه ماه برای انتخاب آنها زمان صرف شده است از این رو بانک حساب ویژه ای روی این گروه از نیروهای خود بازکرده است و با نگاه سرمایه گذاری جدی و آینده نگرانه ای از توان و تخصص آنها استفاده خواهد کرد.
وی ادامه داد: ما در این مسیر از هیچ کوششی برای ارتقا سطح دانش و عملیات بین بانکداران این واحد دریغ نخواهیم کرد و با توجه به نقش کلیدی و مهم این تیم برای حال و آینده بانک از حمایت های جدی مدیریت ارشد بانک برخوردار خواهند بود.
عباسعلی رمضانی رییس اداره پیگیری و وصول مطالبات خُرد نیز در این گردهمایی بیان کرد: مطالبات معوق یکی از مسایلی است که با چشمانداز استراتژیک بانک در تعارض است و بههمین دلیل در تلاشیم دستدردست هم این مشکل را حل کنیم.
وی خاطرنشان کرد: برنامه جدی بانک سامان برای وصول مطالبات از سال ۱۳۹۴ آغاز شد و توانستیم رشد معوقات را در گام نخست متوقف کنیم و در مرحله دوم کاهش دهیم.
رمضانی تاکید کرد: هدف اصلی ما تا سال ۱۴۰۰، کاهش حجم داراییهای غیرمولد و افزایش بهره وری منابع بانک است.
قابل ذکر است، در این گردهمایی دو روزه، بانکداران واحد جدید «پیگیری و وصول مطالبات» آموزشهایی در زمینه روانشناسی، شیوههای وصول مطالبات و مسایل حقوقی آشنا شدند.