بانک سینا که به تازگی صورت های مالی ۹ ماهه منتهی به آذر ۹۷ خود را منتشر کرده، اعلام کرد که سود خالص و سود سهام نسبت به مدت مشابه سال مالی قبل با رشد ۲۱ درصدی همراه شده است.

طرح اشتغالزایی

به گزارش اخبارپول، این بانک که ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه فعالیت می کند، در گزارش عملکرد منتهی به پاییز ۹۷ خود اعلام کرد که سود هر سهم را در این مدت مبلغ ۱۲۳ ریال محقق کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی قبل ۲۱ درصد افزایش یافته است.

همچنین سود خالص این بانک هم ۲۱ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال مالی گذشته، به مبلغ ۱۱۰۲ میلیارد ریال رسید. این سود در پایان پاییز سال ۹۶ مبلغ ۹۰۷ میلیارد ریال بوده است.

بررسی صورت های مالی این بانک در دوره یاد شده نشان می دهد که سود و وجه التزام تسهیلات اعطایی بانک مبلغ ۱۷ هزار و ۵۰۱ میلیارد ریال بوده و بانک مبلغ ۲۵۳۷ میلیارد ریال به عنوان سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها و سپرده‌گذاری‌ها در حساب های خود دارد که نسبت به مدت مشابه سال مالی گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است.

*عملکرد مطلوب ۶ ماهه

بر اساس این گزارش، نگاهی به عملکرد ۶ ماهه منتهی به تابستان این بانک نشان می دهد که روند سود دهی از ابتدای سال آغاز شده به طوری که خالص سود سرمایه گذاری بانک سینا در ۶ ماهه اول امسال از رشد ۱۲۴ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل برخوردار شده است.

یر همین اساس، خالص سود سرمایه گذاری بانک سینا از رقم ۶۱۳ میلیارد ریال در پایان ۶ ماهه اول سال ۹۶ به مبلغ ۱۳۷۱ میلیارد ریال در پایان شهریور ۱۳۹۷ رسیده است که رشد ۱۲۴ درصدی را نشان می دهد.

علاوه بر این جمع درآمدهای عملیاتی بانک سینا از مبلغ ۲۳۷۸ میلیارد ریال در پایان ۶ ماهه اول سال ۹۶ به مبلغ ۳۶۵۴ میلیارد ریال در پایان شهریور ۱۳۹۷ رسیده که حاکی از رشد ۵۴ درصدی در این زمینه است.

بررسی رقم سود خالص بانک سینا در پایان دوره ۶ ماهه اول امسال نشان می دهد که این میزان سود برابر با کل سود خالص در دوره ۱۲ ماهه منتهی به پایان سال ۹۶ است.

همچنین مدیرعامل بانک سینا هم چندی پیش در جمع کارکنان از تحقق ۸۷ درصدی سود پیش بینی شده هر سهم بانک در ۶ ماهه اول سال جاری سخن گفته بود.

محمد رضا پیشرو با بیان آنکه هدف این بانک جلب رضایت مشتریان و سهامداران از طریق تامین نظرات و تحقق نیازهای بانکی آنان است، اظهار کرد: با همت و تلاش تک تک همکاران و همچنین مدیریت هزینه ها و توسعه سبد محصولات و ارائه خدمات جدید، اهداف بانک به نحو قابل قبولی تحقق یافته و در موقعیت بسیار خوبی قرار داریم.

وی توضیح داد: سرمایه گذاری های این بانک که در بخش های مختلف اقتصادی، صنعت، کشاورزی و دیگر بخش ها به منظور ایجاد سبدی متنوع از محصولات و رشد متوازن درآمدها صورت گرفته، با همدلی، انسجام و همفکری حاکم بر بخش های مختلف بانک به خوبی به بار نشسته و تا پایان سال تمامی برنامه های ترسیم شده در این زمینه، محقق خواهد شد.

مدیزعامل بانک تصریح کرد: از جمله موفقیت ها تحقق بخش مهمی از سود پیش بینی شده بانک در سال جاری است که گزارش های مالی مربوط به عملکرد ۶ ماهه اول سال ۹۷ بانک سینا نشان می دهد ۸۷ درصد از میزان سود پیش بینی شده هر سهم بانک برای نیمه اول سال جاری محقق شده است.

پیشرو اضافه کرد: پیش بینی سود این بانک در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۷ مبلغ ۱۶۰۲ میلیارد ریال اعلام شده که مطابق گزارش ۶ ماهه اول سال جاری مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال از این مبلغ محقق شده که ۸۷ درصد از بودجه ۶ ماهه را پوشش می دهد و در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل معادل ۱۵ درصد رشد نشان می دهد.

*افزایش وصول مطالبات بانک سینا

چندی پیش عضو هیئت مدیره بانک سینا از افزایش وصول مطالبات این بانک خبر داد.

علیرضا تقدیری بیان کرد: با برنامه ریزی و تلاش همکاران ستاد و مناطق بانک سینا وصول مطالبات این بانک در ۶ ماهه اول سال ۹۷ در مقایسه با ۶ ماهه اول سال قبل از رشد ۶۱.۳ درصدی برخوردار شده است.

وی با بیان آنکه سیاست بانک سینا بر آسیب شناسی و اقدامات پیشگیرانه استوار است، یادآور شد: آنچه در این بانک همواره مد نظر قرار گرفته، اعتبارسنجی درست و نظارت بر روند اعطای تسهیلات و نظارت بر مصرف آن به ویژه تاکید بر اعطای تسهیلات به بخشهای پربازده و مولد اقتصادی است تا از ایجاد معوقات جلوگیری به عمل آید که همین اقدامات سبب شده است تا بانک سینا از لحاظ میزان مطالبات در جایگاه بسیار خوبی نسبت به شبکه بانکی قرار گیرد.

تقدیری همچنین تصریح کرد: از آنجائیکه بانکها بواسطه عدم وجود یک نظام حقوقی مدون در خصوص وثائق بانکی در معرض مخاطرات جدی قرار دارند اولویت این بانک را حتی الامکان استفاده از روشهای بانکی جهت وصول مطالبات با مذاکره با بدهکاران برای تعیین تکلیف پرونده های مطالباتی برشمرد.

وی افزود: مهمترین مزایای این روش این است که ابتکار عمل به دست بانک بوده و امکان انعطاف در نحوه تقسیط و استمهال و تحکیم وثایق فراهم است.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=125227
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

افزایش ۲۱ درصدی سود ۹ ماهه بانک سینا
افزایش ۲۱ درصدی سود ۹ ماهه بانک سینا
افزایش ۲۱ درصدی سود ۹ ماهه بانک سینا
افزایش ۲۱ درصدی سود ۹ ماهه بانک سینا
افزایش ۲۱ درصدی سود ۹ ماهه بانک سینا
افزایش ۲۱ درصدی سود ۹ ماهه بانک سینا
افزایش ۲۱ درصدی سود ۹ ماهه بانک سینا