اجرای طرح TOD در راه‌آهن نیشابور از سوی مسئولان شهری، نماینده استان و نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش اخبارپول، سعید محمدزاده مدیرعامل راه‌آهن در آیین بهره‌برداری و افتتاح از ۷ طرح و پروژه در ایستگاه نیشابور که با حضور معاون وزیر و نماینده مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی انجام گرفت، با اعلام این خبر اظهار کرد: زمان آغاز این طرح بستگی به میزان استقبال بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران از آن دارد و بر اساس آن، این ایستگاه در بخش‌های مختلف خدمات ارائه خواهد داد.

وی در جمع نمایندگان رسانه های خبری محلی، با تشریح عملکرد راه‌آهن در سال جاری و مقایسه آن با مدت زمان مشابه گفت: تاکنون در حوزه تن کیلومتر نسبت به سال گذشته نزدیک به ۱۸ درصد رشد داشته‌ایم و امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم به عدد ۳۵ میلیارد تن کیلومتر دست‌یابیم.

محمدزاده با یادآوری اینکه میزان حمل بار کشور در سال ۸۴، ۱۹.۵ میلیارد تن بوده و در سال ۹۲، به عدد ۲۲.۵ میلیارد تن کیلومتر رسیده بود، بیان کرد: راه‌آهن در ۴ سال گذشته از عدد ۲۲.۵ میلیارد تن کیلومتر به ۳۰.۵ میلیارد تن کیلومتر دست یافته و اگر بتوانیم به ۳۵ میلیارد تن کیلومتر برسیم، رشد بی‌سابقه‌ و رکود حمل بار ریلی را خواهیم داشت.

مدیرعامل راه آهن از رشد بخش مسافری در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: در مسیرهای منتهی به مشهد ۱۷ درصد و در کل کشور ۱۳ درصد رشد و میزان تَن کیلومتر کشور در سال گذشته ۱۳.۶ میلیارد تن کیلومتر ( نفر کیلومتر ) بوده و می‌توان گفت امسال نسبت به سال گذشته رشد ۱۰ درصدی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه برای جبران کاهش ناوگان مسافری، تدابیری از سوی دولت اندیشیده شده است، ادامه داد: امیدواریم با توافقاتی که با سازمان برنامه و بودجه و دولت داشته‌ایم بتوانیم با استفاده از ظرفیت تبصره ۱۸ قانون برنامه بودجه، امکان ارائه تسهیلات خرید ناوگان باری و مسافری را به بخش خصوصی فراهم و این بخش را توسعه دهیم.

محمدزاده با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه خرید ناوگان مسافری، گران و قابل مقایسه با سرمایه‌گذاری جاده‌ای نیست، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در این بخش باید برای سرمایه‌گذار جذاب باشد و ایجاد انگیزه کند.

مدیرعامل راه‌آهن با یادآوری اینکه اگر سرمایه‌گذاری جذاب نباشد بخش خصوصی وارد میدان نخواهد شد، اذعان کرد: با توجه به تحولات ارزی به طور متوسط اعتبار مورد نیاز هر واگن یک میلیارد تومان است و از یک سو ناوگان مسافری وضعیت ویژه‌ای داشته و هزینه نگهداری آن بالا است و از سوی دیگر قیمت بلیت از سوی دستگاه‌های مختلف کنترل می‌شود که این امر باعث زیان سرمایه‌گذاران شده و اگر مدیریت نشود، شاهد سرمایه‌گذاری جدید نخواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه اقدامات لازم از سوی ایران برای پروژه تهران- مشهد انجام شده و منتظر هستیم تا چینی‌ها تأمین مالی را آغاز کنند، عنوان کرد: دلیل به طول انجامیدن این پروژه مسائل بانکی میان دو کشور است که از طرف بخش‌های مختلف پیگیری می‌شود.

محمدزاده در ادامه وضعیت راه‌آهن نیشابور را مطلوب خواند و با اشاره به ۷ پروژه تعریف شده در این ایستگاه افزود: همچنان مشغول ارتقای ایستگاه‌های مسیر تهران- مشهد هستیم.

*بیشتر بخوانید

برخورد با گران‌فروشی غرفه‌ها در ایستگاه راه آهن تهران

آغاز فروش آنلاین بلیت قطارهای حومه‌ای در سه محور


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=123536
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اجرای طرح TOD در راه‌آهن نیشابور با مشارکت بخش خصوصی
اجرای طرح TOD در راه‌آهن نیشابور با مشارکت بخش خصوصی
اجرای طرح TOD در راه‌آهن نیشابور با مشارکت بخش خصوصی
اجرای طرح TOD در راه‌آهن نیشابور با مشارکت بخش خصوصی
اجرای طرح TOD در راه‌آهن نیشابور با مشارکت بخش خصوصی
اجرای طرح TOD در راه‌آهن نیشابور با مشارکت بخش خصوصی