تغییر مهم ترین عامل موثر در مدیریت کسب و کار موفق محسوب می شود. سازمان ها و افراد شاغل در آنها بایدنگرش مثبتی نسبت به مساله تغییر داشته باشند تا از این طریق توان رقابتی خود در بازارهای تهاجمی امروزی را حفظ کنند.

 پایگاه خبری تحلیلی پول پرس، از این‌پس، در قالب یادداشت‌های کوتاه دوزبانه‌ای، تلاش می‌کند نکات مدیریتی به‌روز و مفیدی را منتشر کند.

………………………………..

توانایی‌تان را در پیش‌بینی بحران ارتقا دهید
اکثر مدیران، حتی با مهارت‌ترین آن‌ها، در تشخیص تهدیدهای مبهم پیرامون فعالیت‌شان خوب عمل نمی‌کنند. اما برای اینکه موفق شوید، لازم است که علایم ضعیف درون و بیرون سازمان را پیدا کنید. برای بهبود این مهارت حساس، با مشتریان، تامین‌کنندگان و دیگر شرکای کاری‌تان گفت‌وگو کنید تا متوجه چالش‌های آن‌ها شوید. تحقیق بازار و شبیه‌سازی بازار را انجام دهید تا دیدگاه‌های رقبایتان را بفهمید، عکس‌العمل‌های احتمالی آن‌ها نسبت به محصول‌ها و ابتکارهای جدید را تخمین بزنید و پیشنهادهای اخلالگر بالقوه را پیش‌بینی کنید.

یکی از رقبایتان که به سرعت در حال پیشرفت است را زیر نظر بگیرید و هر اقدامی از سوی آن، که شما را متعجب و حیرت‌زده کند را بررسی کنید. فهرست مشتریانی را که اخیرا از دست داده‌اید را تهیه و دلایلش را پیدا کنید. در کنفرانس‌ها و مراسم مربوط به صنایع و عملیات دیگر شرکت کنید. همه این‌ها به شما اطلاعات لازم برای درک فرصت‌ها و بحران‌های بالقوه را می‌دهد.

• برگرفته از ” رهبری استراتژیک: مهارت‌های ضروری ” اثر پاول ج. ح شومیکر، استیو کروپ، و سامانتا هولند

Management Tip of the Day 1

Improve Your Ability to Anticipate Crises

Most leaders, even highly skilled ones, aren’t great at detecting ambiguous threats on the periphery of their business. But to be successful, you need to pick up weak signals from both inside and outside the organization. To get better at this critical skill, talk to your customers, suppliers, and other partners to understand their challenges. Conduct market research and business simulations to understand competitors’ perspectives, gauge their likely reactions to new initiatives or products, and predict potential disruptive offerings. Look at a fast-growing rival and examine any actions it takes that puzzle you. List customers you have lost recently and try to figure out why. Attend conferences and events in other industries or functions. All of this will give you the information you need to sense opportunities and potential crises.
Adapted from “Strategic Leadership: The Essential Skills” by Paul J.H. Schoemaker, Steve Krupp, and Samantha Howland.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=10117
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

نکته مدیریتی روز – ۱
نکته مدیریتی روز – ۱
نکته مدیریتی روز – ۱
نکته مدیریتی روز – ۱
نکته مدیریتی روز – ۱
نکته مدیریتی روز – ۱