بیمهخبر

راهکار‌های نوین برای توسعه بیمه‌ عمر

مدیرعامل شرکت بیمه سامان با اشاره به لزوم توسعه بیمه‌های زندگی در کشور، به دلایل عدم رشد این رشته به میزان مورد انتظار اشاره و گفت: بایـد محصـولات جدیـد بیمه‌هـای زندگـی توسـط بخش‌هـای فنـی تولیـد شـود کـه قابلیـت فروش توسـط شـبکه بازاریابـی و اسـتفاده بـرای مشـتریان داشته باشد.

به گزارش اخبارپول، احمد رضا ضرابیه با بیان این که دانایـی در بخـش عرضـه و تقاضـا باید افزایش یابد، اظهار کرد: این موضوع مستلزم آموزش پایدارحرفه‌ای منطبق بر سـرفصل‌های اسـتاندارد است.

به گفته وی، تولیـد محصـولات بیمـه زندگـی چابـک، منطبـق بـر ریسـک‌های موجود و قابل رقابت با سـایر محصولات جانشـین، الزامی است.

عضو انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی، معمولا افراد به جای افزایش کیفیت زندگی، به دنبال تثبیت قدرت خریدشـان هستند، پـس می‌توان ارائه محصـولات جدیـد بیمه‌ای متناسـب با شناسـایی نیاز‌های مشـتری و افزایش دانایی در بخش عرضـه و تقاضـا را از راهبرد‌های مهم این حوزه دانست.

ضرابیه به لزوم جداسازی واحد پالایش و تولید آمار از بخش آی سی تی و فاوای شرکت‌های بیمه اشاره و اضافه کرد: بهتر است مباحث مربوط به آموزش جدا از مسائل پژوهشی قرار گیرند. چرا که ممکن است بر اثر تقابل این دو موضوع، به هر یک از آن‌ها چنان که باید و شاید پرداخته نشود. ما نباید اجازه بدهیم این تجربه در صنعت بیمه هم رخ بدهد.

وی ادامه داد: باید با پالایش و تولیـد آمـار دقیق در مـورد بیمه هـای زندگی و به کارگیری افـراد فعـال در زمینـه محاسـبه ریسـک، بیمه نامه هـای جدیـد زندگی با نرخ هـای رقابتـی تولید و به بازار عرضه شود.

مدیرعامل شرکت بیمه سامان همچنین بر لزوم اصلاح آیین نامه‌های ۵۴، ۵۷ و ۶۰ و پررنگ شدن بخش بیمه‌های زندگـی در آن‌ها تاکید کرد و افزود: ورود استارت آپ‌ها به صنعت بیمه، اتفاق مبارکی است، ولی اگر ما به درستی پذیرای آن‌ها نباشیم، ممکن است از صنعت ما به صنعت دیگری کوچ کنند.

*بیشتر بخوانید

روابط عمومی شرکت بیمه سامان، برتر شد

اساسنامه بیمه سامان به روز شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا