آزمایشگاه فین‌تک با هدف همکاری صنعت بانکی با دانشجویان در حوزه تکنولوژی در دانشگاه امیرکبیر افتتاح شد.

fintech lab

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، مراسم افتتاح آزمایشگاه فین‌تک امروز یکشنبه ۲۸مهرماه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، ریاست دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.

به گفته آرین افشار مدیر فینووا، این آزمایشگاه با هدف ارائه خدماتی از جمله فضای کار اشتراکی، آموزش و زیرساخت‌های نوین مبتنی بر فناوری‌های مالی به دانشجویان و با تمرکز بر حوزه‌های فین‌تک، بلاک‌چین، هوش تجاری، سرویس‌های تجزیه و تحلیل، هوش مصنوعی و سرویس‌های ابری راه‌اندازی شده است.

بر اساس این گزارش، راه‌اندازی آزمایشگاه فین‌تک یکی از برنامه‌های توسعه‌ خدمات مرکز نوآفرینی فردا (فینووا) برای ایجاد ارتباط مستمر با دانشگاه است و در همین راستا فینووا قصد دارد با کمک شرکت ارتباط فردا، در شناسایی و جذب تیم‌های نخبه با هدف نزدیکی به بدنه دانشگاه و استفاده از کارهای دانشجویان در حوزه تکنولوژی، همچنین ایجاد پل ارتباطی مناسب بین دانشگاه و صنعت بانکی گام بردارد.

مدیر فینووا درباره فرصت‌های سرمایه‌گذاری این مرکز نیز گفت: ما روش‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مرتبط با سبد سرمایه‌گذاری فینووا ایجاد کرده‌ایم که شامل مواردی نظیر اعتبارسنجی، رگولاتوری، وام‌دهی، تامین مالی جمعی، پردازش اطلاعات بازار سرمایه و معاملات الگوریتمی، مباحث مرتبط با بلاک‌چین به‌ویژه در بخش رمزارزها، دسته‌بندی کاربران و شناخت مشتری در بخش احراز هویت است.

وی با اشاره به اینکه امکان استقرار تیم‌های دانشجویی در حوزه استارتاپ و پایان نامه های دانشجویی فراهم شده است، افزود: مهمترین خدماتی که ما در آزمایشگاه فین‌تک ارائه می‌کنیم، ایجاد یک بستر مناسب برای راه‌اندازی کسب‌وکار بصورت آزمایشی برای استارتاپ‌ها و تیم‌های دانشجویی است.

افشار در ادامه خاطر نشان کرد: اگر قرار است تیمی در آزمایشگاه فین‌تک مستقر شود و مدل کسب و کار خود را طراحی کند، بهتر است دوره شتابدهی ما را نیز طی کند که پروسه جدی‌تر و متمرکزتر خواهد بود.

وی ادامه داد: در بدو امر ۳ تیم برای حضور در این مرکز درخواست داده‌اند که از هفته آینده مستقر می‌شوند.

به گفته مدیر فینووا، هدف مهم دیگری که این آزمایشگاه دنبال می‌کند، انتقال فناوری‌های مورد نیاز صنعت به دانشجویان جهت یافتن راهکار توسط آنها است. بسیاری از پروژه‌های پایان نامه‌ای بی هدف انجام می‌شود و اگر نیازهای صنعت مطرح شود و دانشجویان براساس آن کار کنند بسیار کارآمد خواهد بود.

گفتنی است، دانشجویان و تیم‌های علا‌قمند می‌توانند با مراجعه به سایت فینووا و تکمیل و ارسال فرم درخواست استقرار در آزمایشگاه، از خدمات فینووا مانند فضای کار اشتراکی، شتابدهی و سرمایه گذاری برای تیم‌ها بهره‌مند شوند.

 

سورنا ستاری در افتتاحیه فین‌تک لب

 

نشست خبری آزمایشگاه فین تک

 

 

فیننوا و ارتباط فردا


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=140359
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

آزمایشگاه فین‌تک راه‌اندازی شد
آزمایشگاه فین‌تک راه‌اندازی شد
آزمایشگاه فین‌تک راه‌اندازی شد
آزمایشگاه فین‌تک راه‌اندازی شد
آزمایشگاه فین‌تک راه‌اندازی شد